Звернення:
За тендером : код НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів» – 15158 – Ротаційний мікротом; код НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів» – 15158 – Ротаційний мікротом
Тема:
Надання переваги в участі у закупівлі групі компаній "Кузі" (ТОВ ХЛР, ТОВ АЛТ, ТОВ ІМГ)
Зміст:
Наразі розгортається скандал з закупівлі медобладання (втч аналогічного закуповуваного вами) для Інститутут раку. За версією слідства, основний фігурант справи залучив службових осіб Інституту раку та підконтрольні фірми, щоб стати основним постачальником великого медичного обладнання для Інституту.
Шановний замовику, переконуємо вас, що ваше бажання провести закупівлі за аналогічною схемою забезпечивши перемоги в оголошених вами тендерах групи повязаних компаній, які є вкилючними постачальниками медобладнання для вашого закладу, може мати схожий фінал. Будь ласка, поясніть, який чином вами формується технічне завдання, якщо переможцями тендерну (не залено від марки облдання що закуповуєься) стають компанії - ТОВ "АЛТ Україана ЛТД", «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» (можливо ще до них додасться ТОВ ІМГ та ТОВ ХЛР)? Вказані команії мають повязаних осіб, активно співпарцюють між собою (https://nashigroshi.org/2021/11/12/derzhprodspozhyvsluzhba-dala-shche-71-mil-yon-na-khromatohrafy-dlia-vyznachennia-rechovyn/) і як бачимоу вашму впадку, є "пріоритетними" постачальниками медобладання для вашого закладу.
Просимо вас, припинити лобіювання інтересів окремих ділових груп, та забезпечити конкурентні умови участі у закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
23.06.2025 09:40
Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний протипухлинний центр» Хмельницької обласної ради ознайомилось з Вашим питанням щодо закупівлі «код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33950000-4 «Устаткування та приладдя для клінічної та судової медицини» (код НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів» – 15158 – Ротаційний мікротом; код НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів» – 15158 – Ротаційний мікротом)» та повідомляє наступне.
Згідно частини першої статті 5 закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відкриті торги – це один із найпоширеніших і найпрозоріших способів закупівель, який передбачає публічне змагання учасників. Замовник суворо дотримується основних принципів публічних закупівель у цій процедурі.
Умови тендерної документації є чіткими та однаковими для всіх, процедура відкритих торгів дозволяє обрати найвигіднішу пропозицію (не лише за ціною, але й за якістю).
Технічні та якісні характеристики предмету сформовано на основі службової записки посадових осіб закладу. Під час визначення технічних та якісних характеристик процедури закупівлі було враховано потребу закладу та пацієнтів.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні передбачено що у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз "або еквівалент".
В конкретних медико-технічних вимога наявні показники : «не більше», «не менше», «не гірше», що в свою чергу забезпечує доступ до участі якомога ширшого кола Учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням потреб Замовника та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам тендерної документації від різних виробників продукції.
Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовник має право вибору товару, який є предметом закупівлі, та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення саме його потреб у продукції з відповідними технічними характеристиками. Відповідність продукції вимогам певних критеріїв/стандартів, які вказані у документації, не забороняє замовнику у такій документації встановлювати вимоги щодо предмета закупівлі, які відповідатимуть його потребам.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний протипухлинний центр» Хмельницької обласної ради вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 17:50