Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 19.06.2025 № 145, тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Судома Сергій Олександрович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.06.2025 № 157, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 30.06.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.07.2025 та 11.07.2025, інформація з веб-сайту за посиланням: https://szndep.gov.ua/news/1750320140/.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Судома Сергій Олександрович встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації від учасників імперативно вимагалось надання в складі тендерної пропозиції заповненої форми тендерної пропозиції, підписаної особою, яка уповноважена на підписання договору про закупівлю, що наведена в Додатку № 4 до тендерної документації.
В підпунктах 5, 9 та 12 форми тендерної пропозиції, встановленої Додатком № 4 до тендерної документації, вимагається зазначення, зокрема, інформації щодо спеціалізації, ПІБ та посади особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи тендерної пропозиції учасника, та уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю).
Крім того, в примітці до форми тендерної пропозиції, встановленої в Додатку № 4 до тендерної документації, зазначено, що: «Тендерні пропозиції оформлюються та подаються за встановленою замовником формою на фірмовому бланку (за наявності). Учасник не повинен відступати від даної форми».
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Судома Сергій Олександрович надано Тендерну пропозицію від 26.06.2025 № 1 (файл «Пропозиція.pdf»), в якій в підпунктах 5, 9 та 12 відсутня інформація щодо спеціалізації, ПІБ та посади особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи тендерної пропозиції учасника, та уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю), чим не дотримано вимоги підпункту 4.1 пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації та Додатку № 4 до тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Судома Сергій Олександрович у тендерній пропозиції.
Слід відмітити, що відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.07.2025 № 170, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, щодо надання пояснення допущення вищевказаних порушень, Замовником відмінено дану процедуру закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Судома Сергій Олександрович установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.