Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель комунальної установи «Агенція Розвитку Міста» Житомирської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 18.06.2025 № 7, тендерна пропозиція учасника ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2025 № 9, повідомлення про намір укласти договір від 01.07.2025, договір про закупівлю від 15.07.2025 № ТД-2025-Т, пояснення та документи Замовника отримані через електронну систему закупівель від 25.07.2025 та від 31.07.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА встановлено наступне.
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 2 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
На виконання вище вказаних вимог учасник ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА надав інформацію для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме: порівняльну таблицю від 25.06.2025 № -25/06/18 (файл «Порівняльна таблиця технічних характеристик запропонованого товару») та інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі від 25.06.2025 № -25/06/14 (файл «Додаток 2. Технічні та якісні характеристики пропонованого товару»).
Однак, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА відсутні документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які встановлені в Додатку № 2 до тендерної документації, чим не дотримано вимог пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА процедури закупівлі у тендерній пропозиції.
Разом з тим, пунктом 2 пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації встановлено технічні, кількісні та якісні характеристики до комфорок варильні поверхневої, зокрема, вимоги до діаметру та потужністі, а саме:
- права задня: діаметром 180 мм, потужністю 1800/2800 вт;
- права передня: діаметром 145 мм, потужністю 1400/2500 вт;
- передня ліва діаметром 210 мм, потужністю 2300/3700 вт;
- задня ліва діаметром 210 мм, потужністю 2100/3000 210 вт.
Учасник ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА в пункті 2 порівняльної таблиці від 25.06.2025 № -25/06/18 та підпункті 2 пункту 5 інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі від 25.06.2025 № -25/06/14 пропонує варильну поверхню Electrolux EIS62443 з вище зазначеними технічними показниками.
Однак, аналізом загальнодоступної інформації, а саме сайту: «https://www.electrolux.ua/ua/kitchen/cooking/hobs/induction-hob/eis62443/» встановлено наступні показники вище зазначеної варильної поверхні в частині комфорок щодо діаметру і потужністі, а саме:
- права задня: діаметром 180 мм, потужністю 1800/2800 вт;
- права передня: діаметром 145 мм, потужністю 1400/2500 вт;
- передня ліва діаметром 210 мм, потужністю 2300/3700 вт;
- задня ліва діаметром 180 мм, потужністю 1800/2800 вт.
Отже, моніторингом встановлено, що учасник ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА в складі пропозиції запропонував варильну поверхню, яка не відповідає технічним, кількісним та якісним характеристикам, передбаченої пунктом 2 пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації в частині комфорки лівої задньої щодо діаметру і потужності.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП СКАЛОВА ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА установлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 15.07.2025 № ТД-2025-Т, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.