Закупівля ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту) від Управління освіти і науки Кам"янець-Подільської міської ради Хмельницької області.
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень 2-го та 3-го корпусу Кам'янець-Подільського ліцею №9 Кам’янець-подільської міської ради Хмельницької області, за адресою: Хмельницької область, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова, 12т
Код ДК 021:2015
51700000-9 -
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
32300, Україна, Хмельницька область, Кам'янець-Подільський, Ліцей №9, вул. Драгоманова 12т
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень навчального корпуса та тиру Кам'янець-Подільського ліцею №14 по вул. Героїв Небесної Сотні, 17 в м.Кам'янець-Подільському Хмельницької обл
Код ДК 021:2015
51700000-9 -
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
32300, Україна, Хмельницька область, Кам'янець-Подільський, Ліцей №14 вул. Героїв Небесної сотні, 17
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 14:46
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1 Інформаційна довідка, складена у формі таблиці, що містить інформацію про наявність в учасника (або оренди чи по субпідряду) необхідної для виконання договору про закупівлю матеріально-технічної бази, а саме: відомості щодо основних засобів (обладнання, транспортні засоби, тощо), які учасник планує залучати для виконання договору, із зазначенням їх найменування, кількості, терміну експлуатації, відомостей про технічний стан та правові підстави їх наявності.
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
18.06.2025 17:40
Дата архівування
04.07.2025 14:46
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1 Інформаційна довідка, складена у формі таблиці, що містить інформацію про наявність в учасника (або оренди чи по субпідряду) необхідної для виконання договору про закупівлю матеріально-технічної бази, а саме: відомості щодо основних засобів (обладнання, транспортні засоби, тощо), які учасник планує залучати для виконання договору, із зазначенням їх найменування, кількості, терміну експлуатації, відомостей про технічний стан та правові підстави їх наявності.
1.2 Інформаційна довідка, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 14:46
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу(у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).
У складі тендерної пропозиції надаються копії документів, що підтверджують трудові взаємовідносини з Учасником на всіх зазначених в довідці працівників
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
18.06.2025 17:40
Дата архівування
04.07.2025 14:46
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).
У складі тендерної пропозиції надаються копії документів, що підтверджують трудові взаємовідносини з Учасником на всіх зазначених в довідці працівників
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:04
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1 Довідка в довільній формі з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів надання послуг – НЕ МЕНШЕ 2-Х, яка повинна містити:
№ з/п
Найменування сторін аналогічного договору
Номер та дата аналогічного договору
Предмет аналогічного договору
Перелік первинних документів (акти виконаних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акти приймання-передачі тощо)
Контактні дані замовника /контрагента (телефон, електронна пошта тощо)
ID номер закупівлі, за якою укладено аналогічний договір, та посилання в електронній системі закупівель
(за наявності)
На підтвердження інформації, зазначеної у довідці надається копія договору з усіма додатками та копія акту(-ів) виконаних робіт та/або надання послуг, що підтверджує виконання договору в повному обсязі.
Аналогічними в розумінні тендерної документації вважається повністю виконаний договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
18.06.2025 17:40
Дата архівування
07.07.2025 10:04
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1 Довідка в довільній формі з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів надання послуг – НЕ МЕНШЕ 2-Х, яка повинна містити:
№ з/п
Найменування сторін аналогічного договору
Номер та дата аналогічного договору
Предмет аналогічного договору
Перелік первинних документів (акти виконаних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акти приймання-передачі тощо)
Контактні дані замовника /контрагента (телефон, електронна пошта тощо)
ID номер закупівлі, за якою укладено аналогічний договір, та посилання в електронній системі закупівель
(за наявності)
На підтвердження інформації, зазначеної у довідці надається копія договору з усіма додатками та копія акту(-ів) виконаних робіт, що підтверджує виконання договору в повному обсязі.
Аналогічними в розумінні тендерної документації вважається повністю виконаний договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.06.2025 17:40
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.06.2025 17:40
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.06.2025 17:40
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.06.2025 17:40
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.06.2025 17:40
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Порушення вимог вимог Рамкової Угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX
Управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області (далі - Замовник) 18 квітня 2025 року оголосив закупівлю за предметом: «ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування – Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень 2-го та 3-го корпусу Кам'янець-Подільського ліцею №9 Кам’янець-подільської міської ради Хмельницької області, за адресою: Хмельницької область, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова, 12т; Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень навчального корпуса та тиру Кам'янець-Подільського ліцею №14 по вул. Героїв Небесної Сотні, 17 в м. Кам'янець-Подільському Хмельницької обл.).
Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» (далі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«1.2 Інформаційна довідка, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.»
«2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).»
Для нас, як для потенційного учасника Закупівлі така вимога тендерної документації є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не узгоджується з ліцензійними умовами з огляду на предмет закупівлі.
Предметом даної закупівлі є Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень - дані роботи проводяться відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 (Ліцензійні умови). Ліцензійними умовами, а саме пунктами 14, 15, 16 встановлено вимоги, щодо необхідної кількості обладнання та працівників, необхідних для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі.
Проте Ліцензійними умовами не вимагається наявність сервісного центру та відповідних працівників, що будуть виконувати роботи сервісного/ремонтного центру, в певному населеному пункті та/або за місцем розташування Замовника саме у Хмельницькій області.
З даної вимоги випливає, що тендерна документація складена в інтересах певного учасника, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник, що має сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру, що є дискримінаційним до Скаржника та інших учасників закупівлі.
Через дискримінаційну вимогу замовника Скаржник не зможе прийняти участь в даній закупівлі, так як наші працівники і сервісний/ремонтний центр розташовані у місті Києві.
Дані Ліцензійні умови відповідно до Постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог на провадження права і можливості учасника стосовно господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
Відповідно до п. 2 Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № НС-649 від 22.08.2023 «Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» видано ліцензію ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» на наступні види робіт і послуг:
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне
обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних);
-монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту;
- спостерігання за системами протипожежного захисту;
- технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники);
- вогнезахист (вогнезахисне просочування поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення);
- оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Скаржник має у штаті відповідних працівників та матеріально- технічну базу для виконання умов договору щодо предмету закупівлі, що повністю відповідає Ліцензійним вимогам та є активним учасником ринку надання протипожежних послуг.
При цьому Скаржник не має і не повинен мати сервісний/ремонтний центр у Хмельницькій області та працівників, що виконують відповідні роботи сервісного/ремонтного центру .
Дана умова документації не узгоджується з Ліцензійними умовами і підлягає виключенню.
Таким чином, Скаржник, маючи ліцензію отриману в установленому законом порядку на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, ми не можемо розраховувати на перемогу в даній Закупівлі.
Управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області повідомляє про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10302 -р/пк-пз від 30.06.2025 за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» від 20 червня 2025 (№ UA-2025-06-18-013275-a.b1) шляхом внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Копія протокольного рішення уповноваженої особи додається.
ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
сервісний центр
Зміст:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, що не узгоджуються із чинним законодавством та предметом закупівлі. А саме Додатком №1 вимагається: «1.2 Інформаційна довідка, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.» Предмет закупівлі: ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту), отже послуги, передбачені предметом закупівлі здійснюються Учасниками, що мають Ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають повні вимоги до надавачів послуг, отже Ваш майбутній виконавець робіт має підтвердити наявність працівників і матеріально технічної бази виключно згідно вимог даної Постанови КМУ від 23 листопада 2016 № 852.
Ознайомтесь із вимогами за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text. З огляду на Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii, наполегливо просимо Вас внести зміни у тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів. У разі не в несення відповідних змін будемо вимушені оскаржувати вимоги документації в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
19.06.2025 15:20
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852, визначається вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Замовник же здійснює свою діяльність, у тому числі і закупівлі, з урахуванням бюджетного законодавства, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних документів.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно із статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування за постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи суспільну значимість об’єктів замовника, а також необхідності усунення недоліків та ремонту обладнання, устаткування, що передбачається умовами закупівлі, замовником встановлена вимога щодо надання Інформаційної довідки, складена у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника сервісного/ремонтного центру у Хмельницькій області з наданням копій підтверджуючих документів.
Наявність такої вимоги зумовлена якнайшвидшим усунення недоліків та ремонту обладнання, устаткування у навчальних закладах та повноцінного функціонування системи пожежного захисту, безпечного перебування дітей у приміщеннях.
Слід зауважити, що за загальним визначенням дискримінація у закупівлях — це обмеження прав учасників, коли замовник встановлює вимоги, які можуть бути виконані лише окремим учасником, що суперечить принципу рівності та недискримінації, визначеному у Законі України «Про публічні закупівлі». Такі вимоги можуть бути виконані лише одним або декількома учасниками, що звужує коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що замовником не встановлювалось таких вимог, зокрема, ні до правовідносин, ні до форми власності, ні до кількісних або якихось «специфічних» умов.
В свою чергу, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку. Підприємець сам приймає рішення щодо своєї діяльності, не підпорядковуючись іншим особам у питаннях ведення бізнесу. Має виявляти ініціативність та шукати можливості для розвитку свого бізнесу, впроваджувати нові ідеї та підходи.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 13:41
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
Працівники
Зміст:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, що не узгоджуються із чинним законодавством та предметом закупівлі. А саме Додатком №1 передбачено надання інформації: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).»
Предмет закупівлі: ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту), отже послуги, передбачені предметом закупівлі здійснюються Учасниками, що мають Ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають повні вимоги до надавачів послуг, в тому числі кадрові вимоги, отже Ваш майбутній виконавець робіт має підтвердити наявність працівників і матеріально технічної бази виключно згідно вимог даної Постанови КМУ від 23 листопада 2016 № 852.
Ознайомтесь із вимогами до працівників за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text. З огляду на Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-kolehii-amku-za-2024/uzahalnennia-praktyky-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zakupivel-u-sferi-posluh-zi-vstanovlennia-taabo-obsluhovuvannia-system-pozhezhnoi-syhnalizatsii, наполегливо просимо Вас внести зміни у тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності в учасника працівників, що виконують роботи сервісного/ремонтного центру. У разі не в несення відповідних змін будемо вимушені оскаржувати вимоги документації в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
19.06.2025 15:30
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852, визначається вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Замовник же здійснює свою діяльність, у тому числі і закупівлі, з урахуванням бюджетного законодавства, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних документів.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно із статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування за постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи суспільну значимість об’єктів замовника, а також необхідності усунення недоліків та ремонту обладнання, устаткування, що передбачається умовами закупівлі, замовником встановлена вимога щодо надання Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання аналогічних послуг по встановленню/монтажу, а також роботи сервісного/ремонтного центру (у довідці вказати ПІП працівників, кваліфікацію, посаду, досвід роботи).
Наявність такої вимоги зумовлена якнайшвидшим усунення недоліків та ремонту обладнання, устаткування у навчальних закладах та повноцінного функціонування системи пожежного захисту, безпечного перебування дітей у приміщеннях.
Слід зауважити, що за загальним визначенням дискримінація у закупівлях — це обмеження прав учасників, коли замовник встановлює вимоги, які можуть бути виконані лише окремим учасником, що суперечить принципу рівності та недискримінації, визначеному у Законі України «Про публічні закупівлі». Такі вимоги можуть бути виконані лише одним або декількома учасниками, що звужує коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що замовником не встановлювалось таких вимог, зокрема, ні до правовідносин, ні до форми/способу залучення, ні до вікових, релігійних, расових, статевих або якихось «специфічних» вимог.
В свою чергу, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку. Підприємець сам приймає рішення щодо своєї діяльності, не підпорядковуючись іншим особам у питаннях ведення бізнесу. Має виявляти ініціативність та шукати можливості для розвитку свого бізнесу, впроваджувати нові ідеї та підходи.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 13:42
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
Гарантійний лист про 15 днів
Зміст:
Шановний Замовнику, тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, що не узгоджуються із чинним законодавством та предметом закупівлі. Додатком №1 вимагається надання: «Гарантійний лист від Учасника, що гарантує та підтверджує ознайомлення та згоду з поставкою, монтажем та встановленням предмету закупівлі протягом 15 календарних днів з дня підписання договору про закупівлю.» Тендерною документацією передбачено строки надання послуг до 21.07. 2025 року включно. Також з огляду на великі обсяги робіт згідно технічної специфікації може виникнути необхідність строків для виконання робіт більше ніж 15 календарних днів. Така вимога є необґрунтованою та обмежуючою для потенційних учасників. Просимо внести зміни в тендерну документації та виключити дану вимогу – щодо надання гарантії виконання робіт протягом 15 календарних днів з дня підписання договору про закупівлю. У разі не в несення відповідних змін, будемо вимушені оскаржувати вимоги документації в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
19.06.2025 15:41
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно із статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування за постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовником, враховуючи власну потребу, специфіку організації роботи та внутрішні плани, встановлено строк для поставки, монтажу та встановлення предмету закупівлі виконавцем.
При прийнятті рішення щодо участі у цій процедурі закупівлі потенційний учасник ознайомлюється з умовами та вимогами замовника у цій закупівлі, а також оцінює свою спроможність їх виконати.
При наявності об’єктивних причин, замовником може бути розглянута пропозиція виконавця щодо продовження строку для поставки, монтажу та встановлення предмету закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 13:43
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
дискримінація
Зміст:
Встановлена вимога щодо аналогічного договору, а саме: Аналогічними в розумінні тендерної документації вважається повністю виконаний договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки було встановлено вимогу щодо надання підтвердження досвіду не аналогічних договорів, а індентичних предмету закупівлі, що може призвести до зменшення коло Учасників.
Так, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь який договір. Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.
Аналіз закупівлі у системі «ProZoro» дає змогу дійти висновку, що кожен замовник самостійно визначає за яким кодом ДК йому проводити закупівлю, саме через відсутність законодавчого врегулювання цього питання. Якщо у нас є аналогічний договір на аналогічні послуги відповідно до вашого предмету закупівлі, але при цьому в ньому вказаний інший код ДК, то чим такий договір не підходить Вам?
Практика розгляду органами оскарження надає нам можливість визнати таку вимогу дискримінаційною. Просимо видалити дану вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
20.06.2025 16:36
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт (згідно з п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону).
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р. «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок).
Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
У відповідності до нормативних документів з публічних закупівель замовником визначено предмет закупівлі - ДК 021:2015: 51700000-9 — Послуги зі встановлення протипожежного устаткування – Поточний ремонт систем протипожежного захисту (Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень 2-го та 3-го корпусу Кам'янець-Подільського ліцею №9 Кам’янець-подільської міської ради Хмельницької області, за адресою: Хмельницької область, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова, 12т; Поточний ремонт системи пожежної сигналізації, системи керування евакуювання людей, устаткування передавання тривожних сповіщень навчального корпуса та тиру Кам'янець-Подільського ліцею №14 по вул. Героїв Небесної Сотні, 17 в м.Кам'янець-Подільському Хмельницької обл.).
Відповідно до Додатку 1 тендерної документації замовником встановлено вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). І довідково зазначено, що аналогічними в розумінні тендерної документації вважається повністю виконаний договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015. Тобто, послуги зі встановлення протипожежного устаткування.
Слід зауважити, що за загальним визначенням дискримінація у закупівлях — це обмеження прав учасників, коли замовник встановлює вимоги, які можуть бути виконані лише окремим учасником, що суперечить принципу рівності та недискримінації, визначеному у Законі України «Про публічні закупівлі». Такі вимоги можуть бути виконані лише одним або декількома учасниками, що звужує коло потенційних учасників.
Замовником не встановлювались додаткові вимоги або обмеження пов’язані із якоюсь тотожністю, ідентичністю, відповідністю за змістом або правовою природою.
На сьогодняшній день у системі Prozorro понад 6 тисяч закупівель послуг зі встановлення протипожежного устаткування.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 13:44
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
щодо строку надання послуг
Зміст:
Шановний Замовнику, а чи не здається вам доречним продовжити строк надання послуг? Чи Ви думаєте, що до 21.07.2025 реально виконати роботи? Ви навіть договір до цього часу не встигнете підписати
Дата оприлюднення звернення:
04.07.2025 16:04
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
07.07.2025 09:49
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
щодо аналогічного договору
Зміст:
Згідно вимоги п.3 Додатку 1 ТД Вами вимагається: 2.1 Довідка в довільній формі з інформацією про досвід виконання аналогічних договорів надання ПОСЛУГ. А у таблиці та на підтвердження вимагаєте акти виконаних РОБІТ. Тобто, незрозуміло аналогічний договір має бути на роботи чи послуги? Можливо краще зазначити роботи та/або послуги. Приведіть у відповідність положення ТД.
Дата оприлюднення звернення:
04.07.2025 16:21
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
07.07.2025 09:50
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
невідповідність
Зміст:
У ТД строк виконання робіт зазначено до 21.07.2025, а у Додатку 2 тд до 08.08.2025. Приведіть у відповідність вимоги ТД
Дата оприлюднення звернення:
04.07.2025 16:27
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
07.07.2025 09:50
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
Щодо тендерних закупівель
Зміст:
Шановний Замовнику, в 2022-2023рр. відбулися наступні тендери в Ліцеї №9 та Ліцеї №14, які були виконані в повному обсязі, а саме:
ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи (Встановлення системи пожежної сигналізації в закладах освіти), ідентифікатор UA-2022-10-07-005603-a, Кам’янець-Подільського ліцею №9 ім.А.М.Трояна Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області(вул. Драгоманова, 12 т)
ДК 021:2015 – 45310000-3 Електромонтажні роботи (Монтаж пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень Кам'янець-Подільського ліцею №14 Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, за адресою: Хмельницька область, м. Кам'янець-Подільський, вулиця Героїв Небесної сотні, 17), ідентифікатор UA-2023-08-14-017323-a.
ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи (Монтаж системи гучномовного оповіщення про пожежу та за сигналом «Тривога» в закладах освіти), ідентифікатор UA-2022-08-26-007496-a:
-Кам`янець-Подільський навчально-виховний комплекс № 9 імені А.М. Трояна у складі спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови та школи мистецтв Хмельницької області (м. Кам’янець-Подільський, вул. Драгоманова, 12т);
-Кам’янець-Подільський навчально-виховний комплекс №14 у складі спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови та гімназії Хмельницької області (м. Кам’янець-Подільський, вул. Героїв Небесної сотні, 17).
Згідно тендерної документації: ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту) від Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, ідентифікатор UA-2025-06-18-013275-a, потрібно встановити нове обладнання в Ліцеях №9, №14.
Дайте відповідь, що сталося з вмонтованим обладнанням згідно попередніх тендерів, чи є воно в наявності на вищеперерахованих об’єктах, якщо так, то куди буде монтуватись нове обладнання?
Дата оприлюднення звернення:
07.07.2025 15:48
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
Проєкт
Зміст:
Стосовно даної процедури закупівлі ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту) від Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, ідентифікатор UA-2025-06-18-013275-a, Замовником заявлено дефектний акт та відомість ресурсів(Додаток №2), але не підтверджено факт наявності робочої проєктно-кошторисної доументації на даний вид робіт. Дайте, будь ласка, відповідь чи є наявна діюча на даний час проєктно-кошторисна доументація і чи з нею можливо ознайомитися?
Дата оприлюднення звернення:
07.07.2025 15:58
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
10.07.2025 16:02
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
некоректна вимога
Зміст:
У Додатку 2 ТД ви вимагаєте, що:Підсумкова відомість ресурсів має містити конкретну марку та модель обладнання, устаткування, матеріалів.І в той же час Ви вимагаєте, щоб кошторис був складений згідно таблиці 1. Але у відомості ресурсів згідно додатку 2 не зазначено марку та модель резистора, акумулятора, труб, кабель-каналів і іншого обладнання. Таким чином, учасник не може коректно підготувати свою тендерну пропозицію. Ви або виключіть вимогу про те, що : "підсумкова відомість ресурсів має містити конкретну марку та модель обладнання, устаткування, матеріалів." або добавте у додаток 2 у відомості ресурсів марку на модель на ВСЕ обладнання, матеріали, устаткування. Ато складається ситуація, що одна вимога суперечить іншій, кошторис учасників не відповідатиме технічному завданню, а отже, підлягатимуть відхиленню всі пропозиції
Дата оприлюднення звернення:
07.07.2025 17:15
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
10.07.2025 16:02
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тема:
Аналогічний договір
Зміст:
У ТД зазначено: "Аналогічними в розумінні тендерної документації вважається повністю виконаний договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015".
Ми вважаємо, що таке обмежене трактування поняття "аналогічний договір" може суттєво звузити коло потенційних учасників процедури закупівлі та призвести до необґрунтованої дискримінації добросовісних та досвідчених виконавців, які мають відповідний досвід виконання робіт, пов'язаних по своїй суті з предметом закупівлі, але не ідентичних за четвертою цифрою класифікатора.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, добросовісну конкуренцію серед учасників, а також недискримінацію учасників.
Обмеження аналогічних договорів лише тими, що відповідають четвертій цифрі ДК 021:2015, суперечить принципам добросовісної конкуренції та недискримінації, оскільки існують роботи, які, хоч і мають відмінності в класифікації, є спорідненими за технологічними процесами, необхідними навичками, обладнанням та вимогами до безпеки. Наприклад, роботи з монтажу систем пожежної сигналізації часто публікуються замовниками за ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи, по своїми процесами це одні і ті самі роботи як і ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування, але різні класифікатори.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник може вимагати від учасників подання документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому, Закон не встановлює жорстких вимог щодо ідентичності за класифікатором, а наголошує на аналогічності за предметом закупівлі, що передбачає більш широкий підхід до оцінки відповідності досвіду.
Пропонуємо вважати аналогічними договори, які пов'язані по своїй суті з предметом закупівлі, а саме: договори на виконання робіт з монтажу або ремонту систем протипожежного захисту (пожежна сигналізація, системи пожежогасіння, оповіщення про пожежу тощо).
Якщо ви відмовляєтесь вносити зміни, просимо обгрунтувати своє рішення щодо того, чому роботи з монтажу або ремонту систем протипожежного захисту під різними класифікаторами не можна вважати аналогічними ?
Дата оприлюднення звернення:
07.07.2025 17:25
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником буде розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
10.07.2025 16:02
ДК 021:2015 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (Поточний ремонт систем протипожежного захисту)
Тендер:
UA-2025-06-18-013275-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
10.07.2025 16:08
Кінець періоду оскарження з часом
21.07.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Порушення вимог вимог Рамкової Угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX