Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (далі – Особливості № 1275); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі військовою частиною А1451 (далі – Замовник); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ» (далі - ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ»); Товариства з обмеженою відповідальністю «НФ АГРО» ( далі - ТОВ «НФ АГРО») та Фізичної особи-підприємця «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ»); протокольне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ» від 30.06.2025 №64; протокольне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «НФ АГРО» від 30.06.2025 №65, протокольне рішення про визначення переможцем пропозицію ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» від 30.06.2025 №67; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 30.06.2025; договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти від 05.06.2025 №70 ціною 728 000,00 грн.; пояснення та документи Замовником від 18.07.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ» встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 10 Додатку 1 ТД на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання п’яти аналогічних договорів (не менше п’яти договорів). Аналогічним вважається договір, укладений в 2025 році з військовою частиною, що підтверджують повноту та своєчасність виконання цього договору (копію(ї) видаткової(их) накладної(их) або акт(и) приймання товарів з відміткою(ами) про прийом товарів) та листом відгуком.
Поряд з цим, відповідно до вимог частини 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Крім того, відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей № 1178.
Однак, Замовником відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2025 № 64 (далі – Протокол № 64) прийнято рішення відхилити пропозицію учасника ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ» як такого, що не надав жодного з п’яти листів – відгуків до аналогічних договорів 2025 року з військовими частинами.
Учасник ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ» в складі тендерної пропозиції не надав лист відгук до аналогічних договорів за предметом закупівлі.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно не розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник 14.07.2025 надав пояснення наступного змісту: На відміну від інших учасників, які мають усі, або частину листів відгуків, які вимагаються згідно пункту 10 додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, ТОВ "ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ" взагалі не надав жодного з листів відгуків за довгий період підготовки документів для подачі пропозиції. Що свідчить про відсутність листів відгуків, або не бажання долучати документи з негативними відгуками. Згідно вищезазначеного учасник фізично не надасть частину документації згідно пункту 10 додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Проте, надане пояснення не спростовує наявність порушення вимог чинного законодавства.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не розмістив в електронній системі закупівельна повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах та безпідставно відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим порушив вимоги пункту 13 статті 14 Закону.
Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «ТД ЧОРМЕТРЕМОНТ», ціна якої становить 523 307,60 грн з ПДВ, що на 204 692,40 грн з ПДВ дешевша за цінову пропозицію переможця торгів ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» в сумі 728 000,00 грн з ПДВ, з яким укладено договір про закупівлю.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НФ АГРО» встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 10 Додатку 1 ТД на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання п’яти аналогічних договорів (не менше п’яти договорів). Аналогічним вважається договір, укладений в 2025 році з військовою частиною, що підтверджують повноту та своєчасність виконання цього договору (копію(ї) видаткової(их) накладної(их) або акт(и) приймання товарів з відміткою(ами) про прийом товарів) та листом відгуком.
Поряд з цим, відповідно до вимог частини 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Крім того, відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей № 1178.
Однак, Замовником відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2025 № 65 (далі – Протокол № 65) прийнято рішення відхилити пропозицію учасника ТОВ «НФ АГРО» як такого, що не надав листів – відгуків до аналогічних договорів 2025, а саме: до договору №25 від 02.05.2025, до договору №16 від 04.04.2025 та до договору №6 від 20.02.2025 з військовими частинами, підписаних накладних з печатками у підтвердження виконання аналогічних договорів, а саме: договору №18 від 26.05.2025 (відсутність печатки в/ч), договору №25 від 02.05.2025, договору №16 від 04.04.2025 та договору №6 від 20.02.2025.
Слід зазначити, що учасник ТОВ «НФ АГРО» в складі тендерної пропозиції до аналогічного договору за предметом закупівлі від 02.05.2025 №25, який укладено з військовою частиною А0415 (файл-17. аналогічний pdf) надав всі документи виконання аналогічного за предметом закупівлі, чим виконав вимогу пункту 10 Додатку 1 тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно не розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник 14.07.2025 надав пояснення наступного змісту: «На видатковій накладній №6190001 від 19 червня 2025 року до договору №18 від 26.05.2025 року відсутня офіційна печатка замовника, до договору №6 від 20 лютого 2025 року відсутня накладна про повне або часткове виконання договору, до договору №108-25 від 28 грудня 2025 року відсутня накладна про повне або часткове виконання договору, а також до договору №16 від 4 квітня 2025 року відсутня накладна про повне або часткове виконання договору. Таким чином учасником ТОВ "НФ АГРО" не надано достатньо документації згідно пункту 10 додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відсутність більшості накладних, офіційних печаток на них, по договорам не виправляються за час, який надається на виправлення помилок, саме тому пропозиція були одразу відхилена.»
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не розмістив в електронній системі закупівельна повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах та безпідставно відхилив пропозицію учасника ТОВ «НФ АГРО», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим порушив вимоги пункту 13 статті 14 Закону.
Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «НФ АГРО ціна якої становить 608 820,00 грн з ПДВ що на 119 180,00 грн з ПДВ дешевша за цінову пропозицію переможця торгів ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» в сумі 728 000,00 грн з ПДВ, з яким укладено договір про закупівлю.
3. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ».
Пунктом 16 оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена вимога надати у складі тендерної пропозиції підписаное учасником погодження з технічними вимогами до предмету закупівлі (додаток 2);
Поряд з цим, згідно пункту 8 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а саме: Технічні вимоги та порядок постачання товару: зазначено строк поставки: до 31.07.2025 включно.
При цьому учасником ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» надано Інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (файл. 5 Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.pdf), де у Технічних вимогах та порядку постачання товару зазначено строк поставки: до 31.12.2025 включно, що не відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогами до предмета закупівлі.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 14.07.2025 надав пояснення наступного змісту: «У зв'язку з відсутністю штатної вповноваженої особи, тривале понаднормове навантаження було допущений людський фактор при перевірці підтверджуючих документів, а саме згідно пункту 8 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі».
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ФОП «ПАПУША ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ» усунути такі невідповідності в інформації та документах у складі своєї тендерної пропозиції.