Звернення:
За тендером : «Реконструкція будівлі Ягіднянського клубу-бібліотеки по вулиці Дружби,19 в селі Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівської області» (Коригування) (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Тема:
Щодо сертифікату
Зміст:
Керуючись частиною першою статті 5 та абзацом четвертим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації у частині вимоги про обов?язкове надання сертифікатів готовності об’єкта до експлуатації за виконаними аналогічними договорами, оскільки така вимога є дискримінаційною та непропорційною: відповідно до статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 № 461, сертифікат готовності оформлюється лише для об’єкта (черги, пускового комплексу), який повністю завершений будівництвом та придатний до безпечної експлуатації; якщо об’єкт за аналогічним договором є складовою більшого проєкту й експлуатацію ще не дозволено, замовник робіт фізично не може отримати такий сертифікат, тоді як факт належного виконання будівельних робіт підтверджується актами форми КБ-2в/КБ-3 та іншими первинними документами; отже вимога надавати документ, що видається виключно після завершення всього об’єкта, ставить учасників у нерівні умови, обмежує конкуренцію та суперечить принципу недискримінації; просимо викласти відповідний пункт ТД у редакції, яка дозволить підтверджувати досвід виконання аналогічних робіт актами виконаних робіт або, у разі наявності, сертифікатом готовності, без встановлення його як обов’язкової умови.
Дата оприлюднення звернення:
25.06.2025 13:22
Шановний Учаснику, дякуємо за звернення. На ваше питання, повідомляємо, що відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частинами другою та восьмою статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру". Експлуатація закінчених будівництвом об’єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.
Таким чином, вимога для підтвердження наявністі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору шляхом надання, зокрема, сертифікату(ів) готовності об’єкта(ів) до експлуатації по аналогічному договору, встановлена у тендерній документації правомірно, відповідно до чинного законодавства, та має на меті підтвердити готовність такого об’єкта в частині стійкості, міцності, надійності, безпечності, та те, що будівельні роботи, які виконувались на прийнятому в експлуатацію об’єкті, відповідають проєкту будівництва, а проєкт будівництва — державним будівельним нормам, стандартам та правилам.
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 14:24