Звернення:
За тендером : Прилад нічного бачення
Тема:
Щодо дискримінаційних вимог
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику! Тендерною документацією передбачено обов’язкову наявність у складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат походження товару, виданий органом Торгово- промислової палати України
- Сертифікат AQAP 2310.
Вважаємо зазначені вимоги такими, що:
1. Порушують принципи здійснення публічних закупівель та дискримінацію учасників, що закріплені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Є необґрунтованими і не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі, якщо замовник не здійснює закупівлю виключно щодо поставок у рамках міжнародного військового співробітництва.
3. Суттєво обмежують коло потенційних учасників, зокрема, у частині вимоги надання сертифікату походження товару лише від ТПП, що порушує принцип добросовісної конкуренції.
Сертифікат AQAP не є обов’язковим для учасника, його відсутність не забороняє учаснику займатись господарською діяльністю зокрема, продажам (постачанням) приладів нічного бачення . Такі вимоги Замовника є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі.
Крім того, стандарт AQAP є вимогою до підприємств, що виконують контракти в рамках замовлень НАТО або в системі держоборонзамовлення. Його наявність не може бути загальнообов’язковою для всіх учасників.
Таким чином, зазначені вимоги є необґрунтованими та такими, що мають ознаки штучного та/або формального обмеження кола потенційних учасників.
У зв’язку з викладеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
– виключити вимогу щодо обов’язкової наявності сертифіката походження товару, виданого Торгово- промислової палати України.
– виключити вимогу щодо надання сертифіката AQAP 2310 як обов’язкового документа.
У випадку залишення вимоги без змін, залишаємо за собою звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету.
Дата оприлюднення звернення:
20.06.2025 13:14
Добрий день! Шановний учаснику якую за запитання! У відповідь на Вашу Вимогу щодо вилучення із тендерної документації, як на Вашу думку, дискримінаційної вимоги про надання у складі тендерної пропозиції Сертифікат походження товару, виданий органом Торгово- промислової палати України - Сертифікат AQAP 2310 (надалі – Вимога), інформуємо: Так відповідно до вимог частин 3-4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). При цьому частина 5 статті 23 Закону передбачає, щ Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Окрім цього частиною 6 статті 23 Закону, встановлено вимогу, про те, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Сертифікат - документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Беручи до уваги наведене, з метою здійснення закупівлі товару відповідної якості, такого, що не був у попередній експлуатації та використанні, що відповідає встановленим чинним законодавством України нормам, характеристикам, перевіреному та готовому до використання за призначенням, для уникнення поставки товару, який є відновленим, Замовник правомірно встановив у Додатку до тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів. До того ж, Вимога не може бути дискримінаційною ще й тому, що на сьогодні у Реєстрі акредитованих Національним агентством з акредитації України наявна інформація про понад 1350 органів з оцінки відповідності, які розташовані та здійснюють діяльність по всій території України, та послуги, що надають такі органи (в тому числі і сертифікація на системи менеджменту), є доступними для усіх суб?єктів господарювання у всіх регіонах України.
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 11:06