Закупівля Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний) від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ”.
Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний)
Очікувана вартість
12 870 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
64350,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
28.07.2025 12:48
Позиція
Опис предмета закупівлі
Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний)
Код ДК 021:2015
38430000-8 -
Детектори та аналізатори
Код НК 024:2023
57840
Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro) напівавтоматичний
Кількість
1
Одиниця виміру
комплект
Адреса постачання
18009, Україна, Черкаська область, Черкаси, Луки святителя-хірурга, будинок 7
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
календарні
днів
Розмір оплати:
40,0 %
Опис:
Оплата за фактично отриманий товар здійснюються шляхом перерахунку грошових коштів з поточного рахунку Замовника, з урахуванням наявного фінансування, у наступному порядку:
- 40 % (сорок відсотків) вартості фактично отриманого товару - протягом 10 (десяти) календарних днів, на підставі належно оформленої видаткової накладної або Акту приймання-передачі Товару (далі – Первинні документи), та за умови відсутності зауважень Замовника до змісту та форми зазначених документів.
- залишкова сума вартості фактично отриманого товару (60%, шістдесят відсотків) здійснюється Замовником протягом 180 календарних днів щомісячно, рахуючи з дати видаткової накладної або Акту приймання-передачі Товару.
Порядковий номер:
1
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
180
календарні
днів
Розмір оплати:
60,0 %
Опис:
Оплата за фактично отриманий товар здійснюються шляхом перерахунку грошових коштів з поточного рахунку Замовника, з урахуванням наявного фінансування, у наступному порядку:
- 40 % (сорок відсотків) вартості фактично отриманого товару - протягом 10 (десяти) календарних днів, на підставі належно оформленої видаткової накладної або Акту приймання-передачі Товару (далі – Первинні документи), та за умови відсутності зауважень Замовника до змісту та форми зазначених документів.
- залишкова сума вартості фактично отриманого товару (60%, шістдесят відсотків) здійснюється Замовником протягом 180 календарних днів щомісячно, рахуючи з дати видаткової накладної або Акту приймання-передачі Товару.
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження кваліфікаційного(их) критерію(їв)
1. Довідка в довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного договору із зазначенням назви підприємства (організації, установи), коду ЄДРПОУ, предмету закупівлі, номеру договору, вартості договору, дати укладання договору.
2. Документи, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці:
- Не менше одного виконанного аналогічного договору з усіма додатками та невід'ємними частинами;
- документ(и), який(і) підтверджує(ють) повне виконання аналогічного договору (договорів), зокрема, такі, як видаткова накладна(і).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження кваліфікаційного(их) критерію(їв)
1. Довідка в довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного договору із зазначенням назви підприємства (організації, установи), коду ЄДРПОУ, предмету закупівлі, номеру договору, вартості договору, дати укладання договору.
2. Документи, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці:
- Не менше одного виконанного аналогічного договору з усіма додатками та невід'ємними частинами;
- документ(и), який(і) підтверджує(ють) повне виконання аналогічного договору (договорів), зокрема, такі, як видаткова накладна(і).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.06.2025 15:09
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Communal nonprofit enterprise "Clinical center of oncology, hematology, transplantology and palliative care of Cherkasy Oblast Council"
Повна назва
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ”
Повна назва (англійською мовою)
Communal nonprofit enterprise "Clinical center of oncology, hematology, transplantology and palliative care of Cherkasy Oblast Council"
Поштовий індекс
18009
Країна
Україна
Область або регіон
Черкаська область
Населений пункт
Черкаси
Адреса
Луки святителя-хірурга, будинок 7
Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний)
Тендер:
UA-2025-06-17-009996-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-06-17-009996-a.a1
Дата:
21.06.2025 18:06
Стан:
Порушення усунуто
Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр Онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015
Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр Онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015
Прийняти дану скаргу до розгляду.
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» внести зміни до тендерної документації за закупівлею по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Прийняти дану скаргу до розгляду.
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» внести зміни до тендерної документації за закупівлею по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Автор:
41914152, ТОВ "ЛОРЕТТО"
01014, Україна, м. Київ, місто Київ, вул.Бойчука Михайла, будинок 41 Б, офіс 2020
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Враховуючі РІШЕННЯ №10399-р/пк-пз від 01.07.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у Замовника є необхідність внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Для цього розроблено проєкт нової редакції Тендерної документації та перелік змін, що вносяться (ДОДАТОК до ПРОТОКОЛУ- ПЕРЕЛІК ЗМІН ).
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
Внесено зміни до Тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями Закупівля: UA-2025-06-17-009996-a (в т.ч. нова редакціятендерної документації (з Додатками до неї), Оприлюднено нову редакцію тендерної документації та/або зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-06-17-009996-a.a2
Дата:
10.07.2025 17:37
Стан:
Задоволено
Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей
Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей.
Детальна інформація викладена в зазначеній скарзі.
Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей
Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр Онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу 1 пункту 60 Особливостей, Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лоретто» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних до потенційних учасників процедури закупівлі та обмеження участі в процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 17 червня 2025 року № 336, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли до висновку що ТОВ «Лоретто», не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер.
ТОВ «Лоретто» 21.06.2025 року було подано скаргу за № UA-2025-06-17-009996-a.a1, щодо дискримінаційних вимогу тендерної документації у редакції від 17.06.2025.
Комісією антимонопольного комітету, було розглянуто скаргу та згідно рішення № 10399 – р/пк-пз від 01.07.2025 року, було зобов’язано замовника внести зміни до тендерної документації.
09.07.2025 року, замовником було виконано рішення комісії антимонопольного комітету № 10399 – р/пк-пз від 01.07.2025 року, та оприлюднено нову редакцію тендерної документації, що затверджена протоколом №354 від 09.07.2025 року.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 09 липня 2025 року № 354, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли до висновку що ТОВ «Лоретто», не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер, а також те що замовником не виконано в повній мірі рішення комісії антимонопольного комітету № 10399 – р/пк-пз від 01.07.2025 року.
Замовником маніпулятивно внесено зміни до тендерної документації, разом з тим не внесено зміни до оскаржуваних пунктів.
Вважаємо, що такими прийнятими діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі».
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо що вона містить вимоги та положення які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а саме:
1. Відповідно до пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати медико – технічним вимогам, викладеним у Тендерній документації.
Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у Додатку 2 до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням його копій. Підтвердження відповідності технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам, надається Учасником у формі заповненої таблиці №1 Додатку2 Тендерної Документації.
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме цитометра проточного, та сукупні вимоги до нього.
Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції цитометр проточний, відсутні щонайменше два виробники, цитометра проточного які відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати цитометр проточний, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД.
А також, повідомляємо про зазначення конкретних характеристик товару, що визначені необґрунтовано та не дають змогу нам прийняти участь у закупівлі.
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно пункту 10 медико технічних параметрів Наявність вбудованого пристрою для завантаження пробірок зі зчитувачем штрих-кодів для ідентифікації номера каруселі чи штативу, номера позиції пробірки в каруселі чи штативі та штрих-коду пробірки для виключення помилок при ідентифікації зразків. Кількість зразків, які одночасно можуть бути завантажені – не менше 30.
Пробірки, доступні для використання, мають включати розмір 12х75 мм з круглим дном.
Звертаємо увагу на формулювання – «Наявність вбудованого пристрою для завантаження пробірок зі зчитувачем штрих-кодів для ідентифікації номера каруселі чи штативу, номера позиції пробірки в каруселі чи штативі та штрих-коду пробірки для виключення помилок при ідентифікації зразків.»
Згадане формулювання є надто обмежувальним та унеможливлює участь систем, які реалізують еквівалентну функціональність без зчитувача штрих-коду, але з автоматичною системою трекінгу позицій пробірок.
Протоколи автоматичної ідентифікації зразків без зчитувача штрих-коду реалізовані у приладах, що мають регуляторний статус CE-IVD.
Наприклад, Cytek Northern Light має офіційну CE-IVD сертифікацію автоматизовані протоколи і CE-IVD програмне забезпечення SpectroFlo®. Для автоматичної ідентифікації зразків без зчитувача штрих-коду використовуються цифрові ідентифікатори та шаблони, що забезпечують відстежуваність і ефективність, що дозволяє:
- унеможливити плутанину зразків,
- автоматично реєструвати зразки за заздалегідь заданою матрицею,
Це еквівалентно до функції «ідентифікації зразків», яку описав Замовник, і повністю відповідає клінічним стандартам.
Тобто, вимога зчитувача штрих-кодів не є стандартом, а лише одним з можливих способів реалізації контролю.
Скаржник наполягає змінити формулювання вимоги на:
«Наявність функціоналу для ідентифікації зразків у завантажувачі (за допомогою вбудованого зчитувача штрих-кодів або еквівалентного методу).»
Така редакція:
- забезпечує потрібну функціональність,
- не знижує рівень безпеки чи точності,
- не обмежує конкуренцію штучною апаратною деталлю.
Зазначена характеристика цитометра проточного, що пропонує скаржник міститься в посібнику користувача медичного виробу та буклету, що додаються до скарги як докази.
2. Згідно пункту 13 медико технічних параметрів Ширина діапазону регулювання швидкості потоку зразка, мкл/хв: не менше 15 … 70.
Звертаємо увагу на формулювання – «Ширина діапазону регулювання швидкості потоку зразка, мкл/хв: не менше 15 … 70 мкл/хв», таке формулювання, є неоднозначним та юридично некоректним, оскільки:
1. Невідомо, що саме означає «не менше» в контексті діапазону: мінімальне значення, максимальне чи весь інтервал. Запропоноване значення «не менше 15 … 70 мкл/хв» вимагає, щоб проточний цитометр обов’язково мав максимальну швидкість не менше 70 мкл/хв, хоча це не є обґрунтованою клінічною потребою. Така вимога унеможливлює участь у закупівлі рішень, які працюють у визнаному клінічному діапазоні 15–60 мкл/хв, зокрема сучасного цитометра Cytek Northern Lights, який повністю відповідає усім іншим критеріям закупівлі, у т.ч. вимогам до пропускної здатності (35 000 подій/с).
2. У відповіді на попередню вимогу Скаржника сам Замовник визнав, що: «Межі обумовлені внутрішніми протоколами використання реагентів і потребою уніфікованого обслуговування пацієнтів у короткі терміни». Для клінічних застосувань (наприклад, діагностика лейкемії, виявлення мінімальної залишкової хвороби) зазвичай використовують низькі або середні швидкості потоку (наприклад, 10–60 мкл/хв), щоб максимізувати роздільну здатність, особливо для виявлення рідкісних подій (наприклад, чутливість 0,01% для MRD).
3. Формулювання «не менше 15 … 70» не допускає технічно рівноцінних рішень. У відповідності до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні вимоги мають бути: об’єктивно необхідними, недискримінаційними, сформульованими з урахуванням еквівалентних рішень.
4. Параметр швидкості потоку не впливає самостійно на якість або продуктивність аналізу без урахування інших характеристик (оптики, програмного забезпечення тощо), тому жорстке обмеження за цим параметром є технічно і юридично необґрунтованим.
5. Скаржником запропоновано формулювання як єдина об’єктивна альтернатива:
«Ширина діапазону регулювання швидкості потоку зразка, мкл/хв: мінімальна не більше 15 мкл/хв, максимальна не менше 60 мкл/хв»
- відповідає клінічним потребам (забезпечить максимальну швидкість реєстрації, подій/секунда: >20 000);
- є оптимальною межею, яка дозволяє технічно рівноцінну конкуренцію та не обмежує участь жодного з основних світових виробників, оскільки дозволяє проходити як проточним цитометрам із діапазоном швидкості 15–70 мкл/хв (як зараз у вимозі Замовника), 15–60 мкл/хв (наприклад, Cytek Nothern Light), так і з ширшими діапазонами 10–120 мкл/хв і більше;
- виключає маніпулятивну інтерпретацію;
- не суперечить Закону.
Зазначена характеристика цитометра проточного, що пропонує скаржник міститься в посібнику користувача медичного виробу та буклету, що додаються до скарги як докази.
3. Згідно пункту 9 Додатку 4 до тендерної документації, Комплектація стартового набору реагентів, необхідних для перевірки обладнання в процесі інсталяції:
? наявність набору(-ів) моноклональних антитіл з регуляторним статусом для діагностики in vitro для визначення вмісту головних популяцій лімфоцитів методом проточної цитометрії, а саме: CD3+/CD4+/CD8+/ CD56+/CD19+ -клітин на 50 досліджень;
? Наявність набору моноклональних антитіл з регуляторним статусом для діагностики in vitro, призначеного для лімфоїдного скринінгу гематологічних зразків на предмет ідентифікації патологічних клітинних популяцій за допомогою імунофенотипування методом проточної цитометрії.
Набір має складатись з не менше ніж 25 пробірок, кожна з яких повинна містити дванадцять попередньо змішаних на виробництві антитіл, які використовуються для ідентифікації клітин, що експресують антигени: Kappa, Lambda, CD8, CD4, CD19, CD56, CD10, CD34, CD5, CD20, CD3, CD45.
? Наявність для кожного з вищезазначених наборів моноклональних антитіл рекомендованих виробником контрольних матеріалів з регуляторним статусом для діагностики in vitro.
? Наявність набору реагентів з регуляторним статусом для діагностики in vitro для ідентифікації та підрахунку відсоткових значень популяції (CD45+) -клітин та подвійно-позитивної популяції (CD45+CD34+) -клітин, а також їх абсолютного числа в біологічних зразках людини за допомогою проточної цитометрії. Набір повинен містити: реагент CD45-FITC/CD34-PE – 1 од; реагент CD45-FITC/Isoclonic Control-PE – 1 од.; барвник життездатних клітин 7-AAD – 1 од; лізуючий розчин на основі NH4Cl – 2 од; флюоросфери – 1 од. Кількість тестів в наборі - не менше ніж для 50 пацієнтів.
Вироби медичного призначення з регуляторним статусом для діагностики in vitro, як компоненти стартового набору реагентів, повинні мати експлуатаційну документацію українською мовою.
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності вимогам, вказаним у вищевказаному пункті, Інструкції до реагентів та Декларації.
Звертаємо увагу на формулювання – «Комплектація стартового набору реагентів, необхідних для перевірки обладнання в процесі інсталяції:…», таке формулювання, суперечить декларованій меті (перевірка обладнання при інсталяції), є надмірною, непропорційною та необґрунтовано завищує обсяг реагентів.
Інсталяція (згідно з ISO/IEC 17025, ISO 13485) — це первинне встановлення та перевірка працездатності обладнання, що включає:
- збирання апарата,
- підключення,
- тестування за стандартними зразками,
- валідація базових функцій: оптика, флюїдика, лазери, ПЗ.
Інсталяція не передбачає розширеного діагностичного аналізу.
Формулювання «стартовий набір реагентів, необхідних для перевірки обладнання в процесі інсталяції» суперечить власному ж обсягу вимог, які далеко перевищують технічні потреби етапу інсталяції.
Скаржник наполягає на внесенні змін до тендерної документації шляхом заміни чинного формулювання на наступне:
«У комплект поставки обов’язково має входити стартовий комплект реагентів, необхідний для первинної перевірки функціонування обладнання під час інсталяції та введення його в експлуатацію:
- базовий комплект антитіл, які забезпечують ідентифікацію основних популяцій лейкоцитів (CD3, CD19, CD45, CD4, CD8, CD56);
- кількість тестів — не менше 10 досліджень.».
Запропоноване формулювання є достатнім для тестування працездатності приладу згідно з інструкцією виробника і забезпечує чесну конкуренцію відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (ст. 5 – недискримінація учасників, ст. 22 – пропорційність вимог).
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають свої уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Лоретто», та мають можливість запропонувати згаданий вище цитометр проточний, однак з іншими технічними характеристиками, який відповідає загальновстановленим стандартам.
Зокрема, перелік технічних характеристик до цитометра проточного, які пропонує Скаржник наведений у скарзі та посібнику користувача медичного виробу та буклету. Даним виробником є «Cytek Boisciences, Inc..»
Таким чином, наявність встановлених Замовником дискримінаційних сукупних вимог до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні Виробники, які можуть запропонувати цитометра проточного саме з такими сукупними вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Лоретто» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Лоретто» має можливість поставити цитометр проточний згідно переліку предмета закупівлі, який відповідає встановленим вимогам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, замовник порушив вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
- Посібник користувача Cytek Northern Lights (NL)-CLC;
- Буклет товару;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями).
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» внести зміни до тендерної документації за закупівлею по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги Черкаської обласної ради» внести зміни до тендерної документації за закупівлею по предмету Проточний цитофлуориметр на 10 параметрів флуоресценції з модулем автоматичної подачі проб (ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори (38434510-4), НК 024:2023: 57840 Цитометр проточний IVD (діагностика in vitro ) напівавтоматичний), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-17-009996-a.
Автор:
41914152, ТОВ "ЛОРЕТТО"
01014, Україна, м. Київ, місто Київ, вул.Бойчука Михайла, будинок 41 Б, офіс 2020