Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 серпня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації зі змінами вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.05.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень щодо змісту тендерної документації та відповідей на вимоги учасників процедури закупівлі про усунення порушення, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ХУСТСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ КОЛЕДЖ" ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «ТОПТУЛ», «ВЕЛЛ КРАФТ» та «Автомеханіка» (далі – ТОВ «ТОПТУЛ», ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» та ТОВ «Автомеханіка»); пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на звернення за роз’ясненнями до процедури закупівель; відповідь Замовника, надана через електронну систему закупівель на вимогу учасника процедури закупівлі про усунення порушення тендерну документацію; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «ТОПТУЛ» від 03.07.2025 року №1; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» від 10.07.2025 року №5; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «Автомеханіка» від 11.07.2025 року №6; повідомлення про намір укласти договір від 11.07.2025 року; договір від 21.07.2025 №38; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 23 та 30 липня 2025 року.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що закупівля за номером UA-2025-06-16-011381-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України (Постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 року № 925 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» зі змінами від 24.01.2025). Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-06-16-011381-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника, зокрема, дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 5 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 7, 17 Рамкової угоди.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомеханіка» та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне.
Замовником у Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ І КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» тендерної документації встановлена наступна вимога: «Учасник надає інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом надання під час проведення процедури (завантажені в електронну систему на момент проведення аукціону) закупівлі, сканованих копій наступних документів, завірених печаткою учасника (у разі наявності): - порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в Додатку 2. В таблиці обов’язково зазначається виробник, модель та артикул для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника. У разі відсутності зазначених вимог, Замовник залишає право відхилити пропозицію». Так, у Додатку 2 Замовником зазначені наступні технічні характеристики: «Вантажопідйомність, не менше 4200 кг; Висота підйому, не менше 1805 мм; Час підйому/спуску, не більше 40/40сек; Напруга живлення, 220В; Потужність двигуна, не менше 3.5кВт; Відстань між платформами, 870±10% мм; Довжина платформи, 4200±10% мм; Ширина платформи, 615±10% мм; Тип підйомника Електрогідравлічний; Особливості: Вбудовані поворотні кола та задні зсувні пластини, Під розвал сходження, Підлогова установка, Низькопрофільний (висота платформ не більше 155мм) із вбудованим витягом другого рівня».
В ході проведення моніторингу встановлено, що на вищезазначену вимогу Замовника учасником ТОВ «Автомеханіка» у складі своєї пропозиції надано документ «Порівняльна таблиця» (файл «10 порівняльна табл.pdf.»), у якому зазначено показник «Низькопрофільний (глибина монтажу 295 мм) із вбудованим підйомником другого рівня», проте інформація стосовно саме висоти платформи у поданій порівняльній таблиці відсутня, як наслідок, учасником не підтверджено відповідність пропозиції ТОВ «Автомеханіка» технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановлених Замовником в Додатку №4 тендерної документації.
Окрім того, учасником ТОВ «Автомеханіка» у складі своєї пропозиції надано файл «Буклет 600-series-br-UA-2024-01-screen.pdf.», з інформацією про технічні характеристики запропонованого учасником товару, з аналогічними показниками, які вказані в порівняльній таблиці, зокрема в якому на сторінці 8 показник висоти платформи визначено «h – 295 mm», що також не відповідає показнику «не більше 155мм», визначеному Замовником у тендерній документації. Такі ж параметри зазначені на офіційному сайті виробника товару за посиланням https://ravaglioli.com/ru/product/nozhnichnyj-podemnik-rav640n-2isi/#comparison.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 30.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу не відхилення учасника ТОВ «Автомеханіка», як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте надані пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про невідхилення пропозиції учасника ТОВ «Автомеханіка» як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім того, Замовником у Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ЯКІСНІ І КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» тендерної документації встановлений показник до предмета закупівлі, зокрема, «Напруга живлення, 220В».
Однак, під час проведення моніторингу встановлено, що у документі «Порівняльна таблиця» (файл «10 порівняльна табл.pdf.»), наданому учасником ТОВ «Автомеханіка» даний показник не відповідає встановленим вимогам, зокрема учасник зазначив – «Напруга живлення, 380 В».
Водночас, вищеописані невідповідністі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомеханіка» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не є невідповідностями у розумінні пункту 43 Особливостей та, відповідно, не можуть бути виправлені учасником процедури закупівлі.
Виходячи з норм пункту 18 частини першої статті першої Закону №922-VIII переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
З огляду на викладене, Замовник під час розгляду документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника повинен керуватися вимогами, визначеними ним у тендерній документації та у разі невідповідності поданих учасником документів (або їх відсутності), зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію такого учасника у відповідності до пункту 44 Особливостей.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Автомеханіка» встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено учасника ТОВ «Автомеханіка», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а укладено з ним договір від 21.07.2025 №38 на закупівлю товару «Підйомник ножичний низькопрофільний» на загальну суму 1120000,00 гривень (з ПДВ).