Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного a6o надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі о0меження прав i свобод із обов'язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента Украйни від 24.02.2022 N 64/2022 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.08.2025.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів Украйни постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12? Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні a6o окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з абзацом 7 пункту 5 частини 1 статті 20 Закону Украйни від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів Украйни здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
3 метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3? розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт i послуг для замовників. передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону Урядом була прийнята Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
Відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
На даний час у замовника існує потреба у закупівлі Послуги з централізованого водопостачання, код ДК 021:2015: 65110000-7: Розподіл води.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20 квітня 2000 року № 1682-ІІІ встановлено, що цей Закон регулює діяльність суб'єктів природних монополій у таких сферах, зокрема: з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону Украйни «Про природні монополії зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до відомостей зведеного переліку суб’єктів природних монополій, станом на 31.05.2025, Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 03341305) входить до переліку суб’єктів природних монополій за номером 2, який розміщено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України за адресою в мережі Інтернет: https://data.gov.ua/organization/antymonopolnyi-komitet-ukrayiny в рубриці: «Зведений перелік суб'єктів природних монополій (в обсязі зменшеному під час дії воєнного стану)» та є монополістом на ринку в Дніпропетровській області.
Таким чином, через відсутність конкуренції з технічних причин, у Замовника наявні підстави для укладення договору без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу з Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради на підставі абз. 4 пп. 5 п 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. N. 1l78 «Пpo затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом Украйни “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режим у воєнного стану в Украйні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування»
Враховуючи викладене вище та з метою задоволення потреби на 2025 рік у послугах за предметом закупівлі Послуги з централізованого водопостачання, код ДК 021:2015: 65110000-7: Розподіл води, необхідно здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.