Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до п.11 Особливостей: Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть бути встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 №64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.08.2025 року. Статтею 4 Указу №64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 3) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 4) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Стаття 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її територіях: 3) працює відповідно до регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 4) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 №794 «Про Кабінет Міністрів України» КМУ здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. Відповідно до бюджетного запиту комунального підприємства «Галичводоканал» існує потреба у здійсненні Закупівлі «Заходи з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення: поточний ремонт з гідродинамічним очищення трубопроводів господарсько-побутової каналізації на вул. Новгородська і площі Волі, м. Галич, Івано-Франківського району, Івано-Франківської області» та наявність затверджених кошторисних призначень, а також з метою забезпечення виконання завдань у сфері житлово-комунального господарства, покладених на управління інфраструктури у 2025 році є потреба виконати поточний ремонт зовнішніх мереж водовідведення, відповідно до службової записки головного інженера КП «Галичводоканал» Л. Перегінця, а саме каналізаційна мережа м. Галич на деяких дільницях знаходиться в критичному стані через засмічення, мулові осади та забруднення різної складності. Це призводить до засмічення КНС, виходу з ладу обладнання, часті прориви труб. Основна мета – прочищення каналізаційних труб, завдяки чому значно покращиться пропускна спроможність трубопроводу, у рази покращиться робота всіх елементів каналізації, а також після поточного ремонту продовжиться її термін експлуатації. тому застосовується вищевказане виключення. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положенням пунктом 11 Особливостей передбачено, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. З метою забезпечення належної роботи комунального підприємства « Галичводоканал» необхідно здійснити швидку та ефективну заплановану Закупівлю «Заходи з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення: поточний ремонт з гідродинамічним очищення трубопроводів господарсько-побутової каналізації на вул. Новгородська і площі Волі, м. Галич, Івано-Франківського району, Івано-Франківської області» Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреб замовника на період воєнного стану. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Таким чином, враховуючи вартісні межі, передбачені Особливостями для даної закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, у порядку, визначеному Особливостями. З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 5. Пункт 2 статті 19 Кодексу цивільного захисту України. 6. Стаття 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». 7. Указ Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами. 8. Постанова Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».