Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.06.2025 № 19 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 21.06.2025, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» (далі ? Учасник, Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця процедури закупівлі від 24.06.2025 № 21 та повідомлення про намір укласти договір від 24.06.2025, договір про надання послуг від 30.06.2025 № 20250625/1 (далі – Договір), пояснення та документи надані Замовником від 14.07.2025, від 21.07.2025 та від 24.07.2025 на запити органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем обрано єдиного учасника процедури закупівлі ? ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» з ціновою пропозицією 1 163 313,77 гривень.
Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» вимогам ТД, з огляду на наступне.
Згідно з вимогами пункту 6.3 частини 6 Додатку 4 до ТД під час подання пропозиції Учасник торгів надає кошторисну документацію, розроблену у програмному комплексі АВК-5 (договірна ціна з розрахунками передбачених витрат, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів), підписану та завірену печаткою Учасника торгів в електронному вигляді та інформаційну модель з розширенням *.IMD, однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» відсутній файл з розширенням *.IMD, чим відповідно, не дотримано вимоги пункту 6.3 частини 6 Додатку 4 до ТД.
Поруч з тим, відповідно до вимог підпунктів 7.2.1 та 7.2.2 пункту 7.2 частини 7 Додатку 4 до ТД, Учасник торгів в своїй пропозиції повинен надати:
- копію документа про вищу освіту з кваліфікацією інженера-будівельника у інженерно-технічного працівника, який буде керівником робіт та буде персонально супроводжувати надання послуг до їх завершення;
- копії документів, що підтверджують відповідну спеціальність у робітників, які будуть залучені до надання послуг, а саме: покрівельник рулонних покрівель - не менше 3-х осіб; штукатур - не менше 3-х осіб; маляр - не менше 2-х осіб;
- накази або цивільно-правові договори на вищезазначених працівників (ІТР, робітників), якими підтверджується, що вони є працівниками підприємства Учасника.
Аналізом наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» документів та довідки від 18.06.2025 № 14 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання даних робіт, установлено, що Учасником не підтверджено наявність робітників за спеціальностями: покрівельник рулонних покрівель - не менше 3-х осіб; штукатур - не менше 3-х осіб; маляр - не менше 2-х осіб, чим, відповідно, не дотримано вимог 7.2.1 та 7.2.2 пункту 7.2 частини 7 Додатку 4 до ТД.
Також, згідно з вимогами пункту 8.1. частини 8 Додатку 4 до ТД Учасник торгів в тендерній пропозиції повинен надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки керуючись діючою Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, а саме:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м;
- газополум’яні роботи;
-застосування мастик на бітумній основі.
Так, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» надано Дозвіл № 553.16.32, в якому відсутня інформація щодо такого виду робіт, як застосування мастик на бітумній основі, чим порушено вимоги пункту 8.1. частини 8 Додатку 4 до ТД.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а відтак не надав можливість учаснику ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» усунути такі невідповідності.
Відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, установлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Так, Замовником, відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, у Додатку 6 до ТД визначено перелік документів, які Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Моніторингом процедури закупівлі установлено, що Замовником 24.06.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та визначено Переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС».
Однак, ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС», як переможцем процедури закупівлі, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим, відповідно, порушено вимоги Додатку 6 до ТД, а також вимоги пункту 47 Особливостей № 1178.
Враховуючи вищевикладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 17.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання обґрунтованих пояснень щодо вищезазначеного.
У відповідь на запит Замовником 21.07.2025 надано наступні пояснення: «Всі документи про які йдеться у запиті були опубліковані одразу в інформації про переможця. ЩОДО копії документів, що підтверджують відповідну спеціальність у робітників, які будуть залучені до надання послуг, а саме: покрівельник рулонних покрівель - то зазначу, що покрівельні роботи не будуть виконуватися тому, що металевий фальцевий дах треба зачистити від старої фарби та покрити новим шаром фарби. Якщо буде ваше рішення щодо розірвання договору, то закупівля буде відмінена, договір розірваний. На цей час кошторисна документація проходить експертизу» та разом з тим, Замовником до пояснень долучено документи, зокрема, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» виданий станом на 11.07.2025, тобто вже після укладання договору про надання послуг від 30.06.2025 № 20250625/1.
Однак, надані Замовником пояснення від 21.07.2025 на запит органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель не спростовують наявність встановлених порушень.
Разом з тим, відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСТЕР'ЄР-БУДСЕРВІС» (переможцем закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав для відхилення, визначених у пункті 47 Особливостей № 1178), а укладено договір про надання послуг від 30.06.2025 № 20250625/1 на суму 1 163 313,77 гривень з ПДВ.
Поруч з тим, згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Так, частиною першою статті 41 Закону № 922-VIII встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. При цьому, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону№ 922-VIII) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Разом з тим, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі.
Водночас під час публікації Договору Замовник не оприлюднив інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а також договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 та частини першої статті 41 Закону № 922-VIII.