Звернення:
За тендером : СЕРВЕР (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 48820000-2 Сервери)
Тема:
помилки 2
Зміст:
Ми так розуміємо, що перелік вимог ДСТУ ви скопіювали з сертифікату Dell
4. Копія сертифікату відповідності, що підтверджує відповідність серверу вимогам ДСТУ EN 62368-
1:2017, ДСТУ EN 62311:2014, ДСТУ EN 55032:2017/Зміна № 11:2020, ДСТУ EN 55035:2019/Зміна № 11:2021, ДСТУ EN ІЕС 61000-3-2:2019, ДСТУ EN 61000-3-3:2017.
Прохання залишити у вигляді
4. Копія сертифікату відповідності
тому що дані вимоги порушують ст.5 закону
Наприклад, ДСТУ EN 55035:2019 - Електромагнітна сумісність мультимедійного обладнання.
Ви купуєте сервер, а не мультимедійне обладнання, до чого тут це і т.д.
Крім цього згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 93 від 26.01.2018 Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, втратив чинність наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні". Сертифікат відповідності на даний момент в Україні є добровільним документом.
Дата оприлюднення звернення:
12.06.2025 16:58
Добрий день, Шановний Учаснику.
У відповідь на ваше звернення повідомляємо наступне: відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Частиною 5 статті 23 Закону встановлено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до тендерної документації Замовник планує закупити якісне дороговартісне серверне обладнання. Поняття належної якості послуги міститься в пункті 13 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів», згідно з яким, належна якість товару, роботи або послуги ? властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах, та умовам договору із споживачем. Відповідно до умов проекту договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) товар при поставці (передачі) повинен супроводжуватись документами, що підтверджують якість та безпеку, а саме: копіями сертифікатів відповідності/декларації відповідності/копії паспортів якості або іншого документального підтвердження якості та безпеки товару (у передбачених законодавством випадках).
Для недопущення здійснення неефективних витрат з бюджету замовник має переконатись, що придбаває товар належної якості. Замовник, керуючись Законом, має право вимагати документальне підтвердження якості предмета закупівлі, в тому числі у вигляді надання сертифіката відповідності.
Сертифікація в Україні здійснюється відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» сертифікація ? підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Згідно з цим Законом будь-якому постачальнику послуг надано право провести їх оцінку відповідності у формі сертифікації на відповідність заявленим вимогам. Процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані, називається оцінкою відповідності. Оцінку відповідно здійснюють у двох випадках (статті 24-25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»): обов’язкова оцінка ? якщо її проведення вимагає технічний регламент, затверджений законом чи постановою Кабінету Міністрів України, у формі, що таким регламентом встановлена, та добровільна оцінка. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено порядок добровільного отримання документа про відповідність ? декларацію (в тому числі декларацію про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Кожен добросовісний постачальник має можливість отримати вказані документи в визначеному законом порядку. Враховуючи, що будь-яка продукція повинна бути безпечною, замовник має право вимагати в учасника документ про оцінку відповідності продукції незалежно від того, є така оцінка обов’язковою чи добровільною та/або підлягає відповідний товар, робота або послуга обов’язковій оцінці відповідності чи ні. Закон не містить жодних обмежень з цього приводу. Відсутність дискримінації в цій частині також підтверджується численними рішеннями органу оскарження. В свою чергу, учасники, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які вони пропонують на ринку, можуть звернутись до будь-якого органу з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Державні стандарти України ? це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами, незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Якість товарів, робіт або послуг є сумнівною у разі відмови суб'єктів господарювання від впровадження державних стандартів.
Сертифікат відповідності підтверджує, що продукція: виготовлена згідно з чинними стандартами (ДСТУ, Технічні регламенти); є безпечною для здоров’я людей, довкілля або сумісною з іншими технічними засобами; відповідає заявленим технічним характеристикам.
Вимога наявності сертифіката відповідності: унеможливлює постачання неякісної або фальсифікованої продукції; підвищує рівень відповідальності постачальника за якість товару;
дозволяє забезпечити прозорість і контроль за дотриманням технічних умов.
Окрім того, наголошуємо, що стандарт EN 55035 (і, відповідно, ДСТУ EN 55035) застосовується до мультимедійного обладнання, що охоплює:
1. Аудіо-, відео-, ІТ- та телекомунікаційне обладнання
2. Обладнання, яке має одну або кілька з таких функцій:
- Обробка інформації (включаючи сервери та ПК)
- Аудіо- та відеообробка
- Передача даних
Відповідно до вищенаведеного сервери підпадаю під дію цього стандарту.
Отже, зазначена вимога не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Замовником не порушені будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі, дії замовника жодним чином не спрямовані на встановлення в тендерній документації вимог до предмета закупівлі, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки вимоги закупівлі для всіх однакові. Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників, тому будь-які підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині відсутні.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 11:43