Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 (CPV): 44810000-1 – Фарби (Барвники, емалі)
Тема:
Стосовно наявності дискримінаційних вимог в тендерній документації, підтверджених відповідними рішеннями АМКУ
Зміст:
Добрий день, шановний Замовнику!
Частиною предмету закупівлі Вами визначено:
1. Грунт-Емаль 3 в 1 антикорозійна з молотковим ефектом (банка 2 кг) (позиція 22);
2. Супер Емаль-133 (позиція 23);
3. Нітроемаль «Експрес» -132 (позиція 24);
4. Емаль DSE-SpecEnamel – 137 (позиція 25).
Інформуємо Замовника, що всім технічним характеристикам в сукупності по вказаним позиціям відповідає виключно продукція виробника ТОВ НВП "ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ", що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. За таких умов участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Вказане підтверджується рішенням Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Так аналогічні позиції були предметом закупівлі UA-2024-07-05-003259-a Замовника ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ЛЕСЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ та UA-2024-06-17-004747-a Замовника ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ СТЕПАНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ з аналогічними вимогами до технічних характеристик.
В межах даної закупівлі були оскаржені умови тендерної документації, а саме технічні вимоги до частини предмету закупівлі, аналогічних Вашій та вимоги стосовно надання документів, які підтверджують зв’язок Учасника із Виробником товару (дистриб’юторський (дилерський) договір або сертифікат дистриб’ютора (дилера) або лист від Виробника про партнерство або представництво його інтересів Учасником із зазначеннм ідентифікатора закупівлі.
Комісією АМКУ розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель були прийняті рішення:
№12457-р/пк-пз від 19.07.2024, яким встановлено факт наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації процедури закупівлі «ДК 021:2015 (CPV): 44810000-1 –Фарби (фарба, емаль) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-05-003259-a);
№11565-р/пк-пз від 03.07.2024, яким встановлено факт наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації процедури закупівлі «ДК 021:2015 (CPV): 44810000-1 – Фарби (фарба, емаль)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-17-004747-a).
При цьому в рішеннях Комісія АМКУ зазначила наступне:
«Крім того, за таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.»
«За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати документи, які підтверджують зв’язок учасника саме із Виробником товару (дистриб’юторський (дилерський) договір або сертифікат дистриб’ютора (дилера) або лист саме від Виробника про партнерство або представництво його інтересів Учасником із зазначенням ідентифікатора закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Крім того, за таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
……
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
При цьому Комісією АМКУ було зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, які б виключили дискримінаційні умови, а саме технічні характеристики позицій Супер Емаль-133 (позиція 23 у вашій закупівлі); Нітроемаль «Експрес» -132 (позиція 24 у вашій закупівлі); Емаль DSE-SpecEnamel – 137 (позиція 25 у вашій закупівлі), відповідає виключно продукція виробника ТОВ НВП "ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ" та надання документів, які підтверджують зв’язок Учасника із Виробником товару (дистриб’юторський (дилерський) договір або сертифікат дистриб’ютора (дилера) або лист від Виробника про партнерство або представництво його інтересів Учасником із зазначеннм ідентифікатора закупівлі.
Враховуючи зазначене вимагаємо внести зміни до тендерної документації, які б виключили дискримінаційні вимоги та дозволили Учасникам пропонувати продукцію виробництва не тільки ТОВ НВП "ДНІПРО-СПЕЦЕМАЛЬ", а й інших виробників, зокрема, але не обмежуючись:
1. Позицію 23 «Супер Емаль-133» виключити, а її кількість доєднати до позиції 7 «Емаль алкідна ПФ-115 біла глянцева», оскільки вони є реальними аналогами.
2. В позиції 27 «Нітроемаль «Експрес» -132» відкоригувати гарантійний термін на не менше 12 місяців від дати виготовлення, масовою часткою нелетких речовин, що знаходиться в межах 22-45% (при встановленій Замовником вимозі – не менше 55%) та (при встановленій Замовником вимозі – не менше 24 місяців від дати виготовлення).
3. Виключити вимогу щодо надання документів, які підтверджують зв’язок Учасника із Виробником товару (дистриб’юторський (дилерський) договір або сертифікат дистриб’ютора (дилера) або лист від Виробника про партнерство або представництво його інтересів Учасником із зазначеннм ідентифікатора закупівлі.
Сподіваємось на зважене рішення Замовника та розуміння, що відповідальність щодо формування вимог тендерної документації лежить саме на замовнику, а не сторонніх консультантах.
Дата оприлюднення звернення:
14.06.2025 14:51