Звернення:
За тендером : Послуги з технічного обслуговування та утримання інженерних мереж електро-, тепло-, водопостачання, водовідведення, забезпечення функціонування внутрішнього облаштування адміністративних будинків Міністерства охорони здоров'я України
Тема:
ДИСКРИМІНАЦІЯ ISO 10012:2005
Зміст:
Шановний Замовнику !
Згідно Додатку 1 ТД ( Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) п.1.1.2.вказано :
Для надання послуг, пов’язаних з електрогосподарством Замовника, учаснику необхідна наявність електротехнічної лабораторії для проведення замірів стану ізоляції, кабелів, підключаємих до обладнання заземлення, яка пройшла відповідну акредитацію та має Свідоцтво про технічну компетентність електротехнічної лабораторії на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» щодо процесів вимірювання. Також в п.1.1.3 прописано , що на підтвердження даної вимоги, Учасник в складі тендерної пропозиції надає: - копії документів про атестацію електротехнічної лабораторії (ЕТЛ), видану на ім’я Учасника (сертифікат та/або свідоцтво та/або інший документ) від органу метрології відповідно до чинного законодавства.
Доводимо до Вашого відома, що Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця.Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Таким чином, зазначена вище вимога є дискримінаційною та грубо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, котрі наведені в ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку з цим просимо Замовника усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з Документації положення п.1.1.2 та п.1.1.3.
В протилежному випадку будемо змушені звернутись до органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав і законних інтересів, пов’язаних з участю у даній процедурі закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2025 21:05