Закупівля Поточний ремонт підвального приміщення облаштованого під найпростіше укриття в ДНЗ № 243 Дніпровського району м. Києва від Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.
1.1.Заповнена довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника необхідної для виконання договору із зазначенням підстави користування (власне, орендоване та ін.):
Довідка
про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
№ з/п Найменування обладнання та матеріально-технічна база Кількість Примітка
1 2 3 4
1.
2…
Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
2.1. Заповнена довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені учасником до виконання робіт у відповідності до технічного завдання:
Довідка про працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід
№ з/п Посада (робоча професія) Прізвище
та ініціали Освіта і спеціальність, розряд (в разі наявності) Загальний стаж роботи (років) Досвід роботи на аналогічній посаді (років)
1 2 3 4 5 6
1.
2…
Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)
2.2. В довідці має бути зазначено інформацію про наявність наступних працівників: електрослюсар, маляр, слюсар-будівельний, монтажник будівельний.
2.3. На працівників, інформація про яких наведена в довідці, необхідно надати копії підтверджуючих документів щодо уміння і навичок з професій та встановлення кваліфікаційного розряду відповідно до вимог ДКХПП (довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників) видані уповноваженою організацією протокол/витяг з протоколу засідання кваліфікаційної комісії та копії посвідчень, які мають бути чинні на момент проведення будівельних робіт.
2.4. Учасник повинен підтвердити наявність у керівника підприємства та усіх працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чинних посвідчень та протоколів (та/або витягів з протоколів) на підтвердження проходження навчання з Загального курсу з охорони праці (надати скан-копії посвідчень та протоколів).
2.5. Учасник повинен підтвердити знання працівників, надавши протоколи та/або витяги з протоколів засідання комісії з перевірки знань правил пожежно-технічного мінімуму; безпечної, технічної експлуатації електроустановок споживачів (до та понад 1000 В); допуску до виконання робіт з інструментом і пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13); та копії відповідних посвідчень (не менше 2 працівників).
2.6. З метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сканкопіі сертифікатів на систему екологічного управління Учасника ДСТУ ISO 14001:2015 та на систему управління охороною здоров?я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018, які підтверджують, що система управління Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва, електромонтажних, штукатурних робіт, покриття підлоги й облицювання стін, малярних робіт) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2018(сертифікати мають бути чинними, виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який офіційно акредитований в установленому порядку (НААУ).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
3.1. Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі наявності) з інформацією про виконаний аналогічний договір з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовника.
3.2. На підтвердження інформації, зазначеної в п.3.1, надати не менше однієї повної кольорової, сканованої з оригіналу копії договору та акт/и наданих послуг із зазначенням назви, адреси замовника, якому надавались послуги.
3.3. Оригінал листа – відгука (відповідно копії аналогічного договору, зазначеного в п. 3.2) про співпрацю з учасником від замовника. У листі має бути чітко зазначено: щодо якого договору надається відгук і, відповідно, інформація про якість його виконання.
Документи надати одним файлом.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
4.1. Для юридичних осіб:
4.1.1. Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.1.2. Копія звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.1.3. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
*Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 (редакція станом на 14.11.2020).
4.2. Для фізичних осіб-підприємців:
4.2.1. Копія податкової декларації за останній звітний період відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2020 № 752.
4.2.2. Копія квитанції про сплату єдиного податку за останній звітний період.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
11.06.2025 17:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Management of education Dnepr district in city Kyiv of state administration
Повна назва
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Management of education Dnepr district in city Kyiv of state administration
Поштовий індекс
02105
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
пр-т Миру, 6-А
Поточний ремонт підвального приміщення облаштованого під найпростіше укриття в ДНЗ № 243 Дніпровського району м. Києва
Тендер:
UA-2025-06-11-012928-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Поточний ремонт підвального приміщення облаштованого під найпростіше укриття в ДНЗ № 243 Дніпровського району м. Києва
UA-2025-06-11-012928-a.b1
Дата:
15.06.2025 15:57
Стан:
Очікує розгляду
СКАРГА на незаконні умови тендерної документації
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, що внесення змін до умов тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) від 06 червня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Поточний ремонт підвального приміщення облаштованого під найпростіше укриття в ДНЗ № 243 Дніпровського району м. Києва» за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (далі – Закупівля.)
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації із змінами на закупівлю робіт, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЛС-СЕРВІС» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
Додаток 1 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» встановив наступні вимоги:
2.6. З метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сканкопіі сертифікатів на систему екологічного управління Учасника ДСТУ ISO 14001:2015 та на систему управління охороною здоров?я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018, які підтверджують, що система управління Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва, електромонтажних, штукатурних робіт, покриття підлоги й облицювання стін, малярних робіт) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2018(сертифікати мають бути чинними, виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який офіційно акредитований в установленому порядку (НААУ).
Також вони повторно зазначені в документації, додаток 7 Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» встановив наступні вимоги:
4.2.6. З метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сканкопіі сертифікатів на систему екологічного управління Учасника ДСТУ ISO 14001:2015 та на систему управління охороною здоров?я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018, які підтверджують, що система управління Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва, електромонтажних, штукатурних робіт, покриття підлоги й облицювання стін, малярних робіт) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2018(сертифікати мають бути чинними, виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який офіційно акредитований в установленому порядку (НААУ).
Скаржник вважає вищевказані вимоги Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Сертифікація за стандартами ISO передбачає комплексний процес, який включає впровадження відповідної системи управління, проведення внутрішніх аудитів, підготовку документації, проходження зовнішнього аудиту та отримання сертифіката від акредитованого органу. Зокрема, сертифікація за стандартом ISO 45001 зазвичай триває від 4 до 9 місяців . Аналогічно, впровадження та сертифікація за стандартами ISO 28000 та ISO 37001 вимагають значного часу та ресурсів, оскільки передбачають глибокий аналіз та реорганізацію внутрішніх процесів підприємства.
Вимога щодо наявності сертифікованого аудитора за стандартом ISO 19011 також є надмірною та необґрунтованою. Стандарт ISO 19011 надає настанови щодо проведення аудитів систем управління, але не встановлює обов’язкової сертифікації аудиторів. Таким чином, вимога про наявність сертифікованого аудитора за цим стандартом є неправомірною та обмежує коло потенційних учасників.
Згідно з пунктом 54 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій має бути продовжений таким чином, щоб з моменту внесення змін до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. У даному випадку замовник не продовжив строк подання пропозицій, що порушує вимоги законодавства та обмежує права учасників на належну підготовку тендерних пропозицій.
Таким чином, внесення змін до тендерної документації без відповідного продовження строку подання пропозицій та встановлення надмірних вимог щодо наявності сертифікатів ISO та сертифікованого аудитора є неправомірним та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі закупівлі. Учасники мають право звернутися до замовника з вимогою усунути порушення або подати скаргу до органу оскарження відповідно до встановленого порядку.
Добровільність сертифікації ISO: Відповідно до Закону України "Про стандартизацію" (№1315-VII від 05.06.2014 р.), впровадження стандартів ISO в Україні є добровільним. Це означає, що підприємства можуть впроваджувати стандарти ISO за власним бажанням, але не зобов’язані їх мати. Встановлення вимоги сертифікації «Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці», «Систему управління безпекою ланцюга постачання», «Систему управління щодо протидії корупції» як обов'язкової умови участі в тендері є прямим порушенням принципу добровільності, що створює бар’єри для потенційних учасників, які можуть забезпечити належну якість продукції або послуг, але не мають сертифікації ISO.
Відсутність законодавчої вимоги: Частина 11 статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає, що документи, не передбачені законодавством для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, не подаються у складі тендерної пропозиції. Оскільки сертифікати «Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці», «Систему управління безпекою ланцюга постачання», «Систему управління щодо протидії корупції» не є обов’язковим за законодавством для підприємств, їх відсутність не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Дискримінація учасників: Згідно з частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити умов, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Вимога сертифікації «Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці», «Систему управління безпекою ланцюга постачання», «Систему управління щодо протидії корупції» є дискримінаційною, оскільки надає перевагу лише тим учасникам, які мають цей сертифікат, не враховуючи тих, хто може забезпечити якісне виконання робіт або поставку товарів без цього сертифікату.
Таким чином Скаржник має документи на підтвердження можливості здійснення робіт, проте Скаржник не має наведених сертифікатів, що по суті не стосується предмету закупівлі, а лише створює обмеження для інших учасників, і які не можливо впровадити за 1 робочий день після впровадження змін.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть сертифікат до вищенаведеної вимог що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, і дана вимога не можлива до виконання в період 2 робочих днів подачі тендерних пропозиції після внесення змін, на підтвердженення надається комерційна пропозиція потенційної компанії що здійснює сертифікації..»
Скаржник не має сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2018, виданими відповідно акредитованим органом із зазначеними видами діяльності згідно вимог Замовника, що необґрунтовано унеможливлює його участь у закупівлі. Даний сертифікат не характеризує жодні технічні параметри предмета закупівлі та не стосується суті виконання робіт.
Згідно зі своїм змістом і призначенням, стандарт «систему управління охороною здоров’я та безпекою праці.» (що додається до скарги) спрямований на побудову внутрішніх управлінських процесів суб’єкта господарювання, відповідно до європейських норм корпоративного управління, та стосується компаній, що здійснюють медичну практику. Він не передбачає жодних технічних вимог до предмета закупівлі, яким є, зокрема, будівельні чи ремонтні роботи. Предметом закупівлі не є послуги з менеджменту або впровадження антикорупційних стандартів.
Згідно з договірною інформацією, наданою ТОВ «Центр оцінки відповідності “ФАКТУМ”», вартість сертифікації за стандартом систему управління охороною здоров’я та безпекою праці становить 23 000 грн, а орієнтовний строк її отримання — не менше 7 робочих днів з моменту подання заявки та документів. Таким чином, в умовах оголошеної закупівлі отримати такий сертифікат до кінцевого строку подання тендерних пропозицій — неможливо.
Вимога про надання сертифіката не лише технічно неможлива для виконання у встановлений строк, але й втручається у внутрішню господарську діяльність суб’єкта господарювання. Вона фактично вимагає перебудови організаційної структури підприємства, впровадження нової системи менеджменту, внутрішнього контролю та звітності, що не має жодного відношення до предмета закупівлі.
Згідно зі статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом, та заборона незаконного втручання органів влади у господарську діяльність. Стаття 44 цього ж Кодексу визначає, що підприємництво здійснюється на основі самостійного вибору видів діяльності, постачальників, структури управління та витрат.
Сертифікат за стандартом «система управління охороною здоров’я та безпекою праці» не стосується якості робіт або товарів, не характеризує їх технічні параметри та не гарантує належне виконання умов договору. Вимога про його наявність є дискримінаційною, оскільки ставить у нерівне становище учасників, які не мають подібного сертифіката лише через сферу своєї господарської діяльності.
Скаржник, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “ЛС-СЕРВІС», має чинну декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, оформлену відповідно до Додатку 8 до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 77 (в редакції, чинній на дату подання документів).
Ця декларація є первинною та засвідчує, що підприємство має належну матеріально-технічну базу та впровадило всі необхідні заходи у сфері охорони праці, згідно з вимогами чинного законодавства України. Таким чином, Скаржник вже підтвердив виконання норм охорони праці у передбаченому державою форматі, що має бути достатнім доказом належної організації системи охорони праці на підприємстві.
Відповідно до вимог законодавства, зокрема Закону України «Про охорону праці», декларація відповідності є офіційним документом, який надає підприємству право провадити господарську діяльність, пов’язану з виконанням робіт підвищеної небезпеки, та є достатнім підтвердженням впровадження вимог у сфері охорони праці без потреби в додатковій сертифікації за ISO.
Отже, наявність цієї декларації знімає будь-яку необхідність вимагати додатковий сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, що робить відповідну умову тендерної документації надмірною та дискримінаційною.
Отже, така вимога тендерної документації:
не відповідає предмету закупівлі;
не є обґрунтованою;
штучно обмежує конкуренцію;
порушує принципи публічних закупівель, закріплені у статтях 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує принципи господарської свободи, закріплені у статтях 6 та 44 Господарського кодексу України.
Зважаючи на викладене, вимога щодо обов’язкової наявності Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці має бути виключена як така, що є дискримінаційною та непропорційною меті публічної закупівлі.
Додатки:
1. Тендерна документація процедури закупівлі та Технічні вимоги до товару, предмету закупівлі;
2. Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк;
3. Рішеннях колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 арк;
4. Рішеннях колегії АМКУ №17599 від 02.11.2023 – 6 аркушах.
5. Рішення від 30.12.2024 № 20852 – 6 аркушах.
Всі документи перебувають в онлайн доступі за посилання лоту закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/ua-2025-06-11-012928-a
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимоги, а саме, виключити/внести зміни в наступні пункти Тендерної документації пункт 2.6 Додатку 1 Тендерної документації, пункт 4.2.6 Додатку 7 Тендерної документації, та в пункти 2.2-2.5 Додатку 1 Тендерної документації та пунтки 4.2.2-4.2.5 Додатку 7 Тендерної документації.
3. Зобов'язати Замовника продовжити процедуру закупівлі в порядку згідно вимог законодавства.
4. Прийняти інші заходи, передбачені законодавством для відновлення порушених прав Скаржника.
Відповідно до пунктів 2.2.-2.5 Додатку 1 до тендерної документації та до пунктів 4.2.2.-4.2.5 Додатку 7 до тендерної документації встановлено:
«4.2.2. В довідці має бути зазначено інформацію про наявність наступних працівників: електрослюсар, маляр, слюсар-будівельний, монтажник будівельний.
4.2.3. На працівників, інформація про яких наведена в довідці, необхідно надати копії підтверджуючих документів щодо уміння і навичок з професій та встановлення кваліфікаційного розряду відповідно до вимог ДКХПП (довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників) видані уповноваженою організацією протокол/витяг з протоколу засідання кваліфікаційної комісії та копії посвідчень, які мають бути чинні на момент проведення будівельних робіт.
4.2.4. Учасник повинен підтвердити наявність у керівника підприємства та усіх працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чинних посвідчень та протоколів (та/або витягів з протоколів) на підтвердження проходження навчання з Загального курсу з охорони праці (надати скан-копії посвідчень та протоколів).
4.2.5. Учасник повинен підтвердити знання працівників, надавши протоколи та/або витяги з протоколів засідання комісії з перевірки знань правил пожежно-технічного мінімуму; безпечної, технічної експлуатації електроустановок споживачів (до та понад 1000 В); допуску до виконання робіт з інструментом і пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13); та копії відповідних посвідчень (не менше 2 працівників).»
Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Встановлена Замовником вимога щодо обов’язкового надання учасником протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань правил пожежно-технічного мінімуму, безпечної та технічної експлуатації електроустановок споживачів (до та понад 1000 В), допуску до виконання робіт з інструментом і пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13), а також копій відповідних посвідчень щонайменше на двох працівників, є надмірною, необґрунтованою та такою, що прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
По-перше, аналіз змісту технічного завдання даної закупівлі свідчить про відсутність у ньому робіт чи послуг, які вимагають обов’язкового залучення працівників з допуском до експлуатації електроустановок споживачів потужністю понад 1000 В. У типовому виконанні будівельних, монтажних, електромонтажних чи ремонтних робіт на об’єктах Замовника, які не відносяться до об’єктів електроенергетики, така кваліфікація не є стандартною вимогою, а її встановлення не має жодного реального підґрунтя. Законодавство не містить імперативної норми щодо обов’язкової наявності у всіх підрядників, незалежно від специфіки їх діяльності, такого виду навчання чи посвідчень. Доречність такої вимоги має бути підтверджена характером і складністю робіт, що є предметом закупівлі, а не встановлюватися автоматично для будь-якої закупівлі у галузі будівництва чи монтажу.
По-друге, вимога надати документи, які підтверджують проходження навчання та допуск до робіт з експлуатації електроустановок понад 1000 В, є надмірною і обтяжливою для учасників. Отримання відповідних посвідчень і проходження навчання потребує значного часу (до одного місяця), а часто й організації окремого погодження з профільними органами, що є фізично неможливим у рамках строку, відведеного для підготовки та подання тендерної пропозиції. Це призводить до необґрунтованого звуження кола учасників та порушення їхніх прав на справедливу конкуренцію.
Також додатково слід наголосити, що прив’язка вимог до конкретного Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (ДКХПП) та до виключного переліку чотирьох спеціальностей — електрослюсар, маляр, слюсар-будівельний, монтажник будівельний — не враховує можливості участі фахівців інших спеціальностей, які відповідно до інших частин того ж довідника мають право виконувати аналогічні роботи. Вимога надати документи лише за визначеними Замовником професіями є неправомірною, оскільки учасник має право самостійно організовувати процес виконання робіт, залучати персонал відповідно до своєї внутрішньої структури чи досвіду, використовуючи як основних працівників, так і фахівців на умовах аутсорсу, підряду чи інших правових підстав.
Окрім цього, у ряді рішень Антимонопольного комітету України вже наголошувалося, що надмірна деталізація кваліфікаційних вимог до учасників щодо персоналу, коли це не обумовлено предметом закупівлі, є проявом дискримінації. Подібні умови створюють штучні бар’єри для участі малого та середнього бізнесу, знижують рівень конкуренції, призводять до неефективного витрачання бюджетних коштів та не відповідають завданням Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення рівного доступу, відкритості, недискримінації і економічної ефективності закупівлі.
Більше того, наголошення на отриманні конкретних документів у стислі терміни унеможливлює реальну участь потенційних учасників, які мають достатній досвід виконання робіт, але не можуть миттєво надати саме ті папери, які вимагає Замовник, особливо якщо для цього немає жодної технічної чи технологічної потреби. Це підтверджує, що така вимога є не лише необґрунтованою і надмірною, а й має ознаки дискримінації, оскільки штучно звужує коло потенційних учасників лише тими, хто вже має підготовлену документацію під специфічні тендерні вимоги, або працює з Замовником на постійній основі.
З огляду на викладене, встановлена Замовником вимога щодо навчання і документів з експлуатації електроустановок понад 1000 В, а також сувора прив’язка до вузького переліку професій, не відповідає принципам публічних закупівель, порушує права учасників та суперечить суті відкритої конкурентної процедури. Замовник має сформулювати кваліфікаційні вимоги відповідно до реальних потреб закупівлі, не звужуючи штучно коло учасників та не встановлюючи надмірних чи необґрунтованих перепон.
Встановлені Замовником вимоги щодо обов’язкової наявності у складі учасника конкретного набору працівників за професіями електрослюсар, маляр, слюсар-будівельний, монтажник будівельний, а також зобов’язання надати на кожного з них копії підтверджуючих документів, протоколів кваліфікаційних комісій та посвідчень щодо різноманітних курсів та навчань, є дискримінаційними та такими, що не відповідають суті і завданням предмета закупівлі.
Насамперед слід зазначити, що визначення виключного, фіксованого переліку спеціалістів, які повинні бути у штаті чи залучені до виконання робіт, не є обґрунтованою або виправданою з точки зору організації виконання конкретної закупівлі. Предметом закупівлі є комплекс робіт або послуг, для виконання яких у кожного учасника може бути своя організаційна структура, розподіл обов’язків, застосовані виробничі рішення чи підходи до залучення персоналу. У багатьох випадках наявність у штаті фіксованого набору працівників не є обов’язковою чи вирішальною умовою для якісного та своєчасного виконання договірних зобов’язань. Законодавство України, а саме Закон «Про публічні закупівлі», не надає Замовнику права втручатися у внутрішню структуру підприємства-учасника чи визначати перелік конкретних штатних позицій, які повинні бути присутніми саме у цьому вигляді.
Крім того, такі вимоги обмежують участь у процедурі компаній, які можуть залучати фахівців за цивільно-правовими угодами, субпідрядом, тимчасовою працею або використовувати інших організаційно-правових моделей. Наявність досвіду, кваліфікації, дозволів і посвідчень є важливою, але форсувати її у вигляді жорсткого переліку професій — це штучне звуження конкуренції й типовий прояв дискримінації учасників, що суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Основне завдання замовника — отримати якісно виконану послугу чи роботу, а не адмініструвати організаційну структуру потенційних підрядників.
Додатково варто зазначити, що такі вимоги призводять до необґрунтованого ускладнення участі у процедурі закупівлі, створюють ризик для підприємств малого та середнього бізнесу, які можуть мати необхідний досвід, технічну можливість виконання робіт та залучати кваліфікованих спеціалістів у спосіб, що не відповідає фіксованій схемі, нав’язаній Замовником. Фактичне виконання завдання не залежить від кількості та назв посад, а від кваліфікації, організації робіт і відповідальності за результат.
Таким чином, зазначені у тендерній документації вимоги щодо наявності у складі учасника фіксованого набору працівників за визначеними професіями, а також вимоги до подання великого пакету підтверджуючих документів на кожного, є дискримінаційними, порушують принцип рівного доступу та конкурентності і не відповідають меті закупівлі. Замовник має забезпечити рівні можливості для всіх потенційних учасників і не втручатися у питання організаційної структури підприємства-учасника, а вимоги мають бути спрямовані виключно на перевірку здатності виконати предмет закупівлі у повному обсязі та з належною якістю.
Дискримінаційність встановлених Замовником вимог підтверджується й тим, що учасник, який реально виконує роботи та має у своєму розпорядженні кваліфікованих працівників, фактично не може взяти участь у процедурі закупівлі лише через відсутність у таких працівників сертифікатів чи протоколів, які прямо не є необхідними для виконання конкретних робіт. В умовах ринку отримання відповідних протоколів, посвідчень чи сертифікатів потребує не лише часу, а й суттєвих фінансових витрат. Вартість проходження спеціалізованого навчання та отримання відповідного сертифіката з охорони праці, пожежної безпеки, експлуатації електроустановок чи інших аналогічних документів для одного працівника становить від 1500 до 4000 грн, залежно від обсягу курсу та організації, яка його проводить. Більше того, строки навчання і отримання посвідчення можуть сягати від одного до чотирьох тижнів, що значно перевищує тривалість періоду для подання тендерних пропозицій, визначеного Замовником у закупівлі. Внаслідок цього добросовісні учасники, які оперативно реагують на нові тендери, просто не встигають підготувати повний пакет документів, навіть якщо мають необхідний персонал і технічну спроможність виконати всі умови договору. Це створює штучний бар’єр, не пов’язаний із якістю чи безпекою виконання робіт, і дискримінує учасників, які не мають наперед підготовленого “набірного” персоналу з усіма можливими сертифікатами під будь-які замовлені вимоги. Таким чином, вимоги тендерної документації призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції, суперечать принципу рівного доступу та порушують законодавство про публічні закупівлі.
Це суперечить чинному законодавству, яке покладає обов'язок щодо технічного нагляду на замовника.
Вимога не має прямого зв'язку з предметом закупівлі та не впливає на якість виконання робіт.
Вона створює необґрунтовані бар'єри для участі у процедурі закупівлі, обмежуючи коло потенційних учасників.
Таким чином, вимога про обов'язкову наявність у складі учасника визначеної кількості працівників, за встановленими видами додаткових навчань, що не стосуються технічного завдання/предмету закупівлі є неправомірною та має бути виключена з тендерної документації.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація що містить дані вимоги.
2. Витяг з ЄДР юридичних осіб щодо Скаржника – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЛС-СЕРВІС», із зазначенням видів економічної діяльності, що стосується предмета закупівлі.
Позиція щодо визначення дискримінаційоною вимог про сертифікат ISO встановлено у рішеннях колегії АМКУ:
- Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 арк;
- Рішеннях колегії АМКУ №17599 від 02.11.2023 – 6 аркушах.
- Рішення від 30.12.2024 № 20852 – 6 аркушах.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому суб’єктним господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання робіт, що є предметом закупівлі.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
Додатки:
1. Тендерна документація процедури закупівлі та Технічні вимоги до товару, предмету закупівлі;
2. Рішеннях колегії АМКУ № № 265-р/пк-пз від 04.01.2024 – 10 арк;
3. Рішеннях колегії АМКУ № 10060-р/пк-пз від 07.06.2024 – 6 арк;
4. Рішеннях колегії АМКУ №17599 від 02.11.2023 – 6 аркушах.
5. Рішення від 30.12.2024 № 20852 – 6 аркушах.
Всі документи перебувають в онлайн доступі за посилання лоту закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/ua-2025-06-11-012928-a
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимоги, а саме, виключити/внести зміни в наступні пункти Тендерної документації пункт 2.6 Додатку 1 Тендерної документації, пункт 4.2.6 Додатку 7 Тендерної документації, та в пункти 2.2-2.5 Додатку 1 Тендерної документації та пунтки 4.2.2-4.2.5 Додатку 7 Тендерної документації.
3. Зобов'язати Замовника продовжити процедуру закупівлі в порядку згідно вимог законодавства.
4. Прийняти інші заходи, передбачені законодавством для відновлення порушених прав Скаржника.
Автор:
43087425, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЛС-СЕРВІС"
01, Україна, Київська область, Київ, 01030, м.Київ, ВУЛИЦЯ ПИРОГОВА, будинок 10-Г, офіс 14