Обгрунтування використання процедури
Для забезпечення хворих, що перебувають на стаціонарному лікуванні в закладі, Замовником у 2024 році була запланована закупівля Послуг з організації харчування на 2025 рік (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-26-010704-а), в якій приймали участь два учасники. За результатами розгляду тендерних пропозицій Учасників, Замовником було відхилено обох учасників, у зв’язку з допущенням ними невідповідностей вимогам тендерної документації (скановані копії Протоколу №5 від 13.01.2025 р. та Протоколу №14 від 16.01.2025 р. додаються). Тобто, торги не відбулися.
24 січня 2025 року Замовник оголошує повторну закупівлю на придбання Послуг з постачання готових страв для харчування хворих (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-01-24-012297-а), в якій знову приймають участь два учасники. За результатами розгляду тендерних пропозицій Учасників, Замовником було відхилено обох учасників, у зв’язку з допущенням ними невідповідностей в технічній документації (скановані копії Протоколу №30 від 10.02.2025 р. та Протоколу №31 від 12.02.2025 р. – додаються). Тобто, торги повторно не відбулися.
19 лютого 2025 року Замовник втретє оголошує закупівлю на придбання Послуг з постачання готових страв для харчування хворих (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-02-19-010214-а), в якій приймають участь три учасники. За результатами розгляду Учасника (ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕДОРОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ), тендерна пропозиція якого була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, його (Учасника) було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей (учасник не відповідає умовам технічної специфікації) (сканована копія Протоколу №49 від 03.03.2025 додається).
Наступним Учасником процедури закупівель, тендерна пропозиція якого була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, стало КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КОМБІНАТ ШКІЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ «ШКІЛЬНИЙ». За результатами розгляду тендерної пропозиції КП КШХ «ШКІЛЬНИЙ» його було визнано переможцем процедури закупівель. 06 березня 2025 року Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір (сканована копія протоколу № 56 від 06.03.2025 р. додається).
Проте, 11 березня 2025 року третім Учасником закупівлі – ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КИЇПРОМСЕРВІС 1» (далі - Скаржник) було подано скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Антимонопольним комітетом було прийнято рішення від 20.03.2025 №4374-р/пк-пз на виконання якого у Замовника було 30 днів.
Протягом цього часу (термін виконання рішення АМКУ) органом оскарження було розпочато моніторинг закупівлі за номером UA-2025-02-19-010214-а, в ході якого органом оскарження було поставлено ряд питань, в результаті розгляду яких та з урахуванням необхідності розширення вимог (характеристик) щодо надання послуг харчування усіх категорій хворих, а також враховуючи те, що обсяг планової закупівлі значно зменшився у порівнянні з початковим, Замовником було прийнято рішення про відміну тендерної процедури (протокол №72 від 17.04.2025).
Підпунктом 8 пункту 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини 6 статті 41 Закону.
При цьому частина 6 статті 41 Закону передбачає, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Відповідно до норм чинного законодавства Замовником було продовжено дію договору про надання послуг харчування (послуги їдалень) 2024 року, шляхом укладання 20 відсоткової угоди на 2025 рік, на термін, достатній для проведення процедури закупівлі.
Станом на 13 березня 2025 року дія 20-ти відсоткової угоди закінчилася.
28 квітня 2025 року Замовником було розпочато чергову процедуру закупівлі за номером ID: UA-2025-04-28-007148-a з оновленими характеристиками (технічні, кількісні). В такій закупівлі приймали участь три учасники:
перший – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КИЇПРОМСЕРВІС 1»,
другий - ТОВ "ПОНТЕМ.УА";
третій - Комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний».
Перші два учасники були відхилені, у зв’язку з невідповідностями у вимогах технічної документації (скановані копії протоколу №92 від 19.05.2025 та протоколу №95 від 20.05.2025 додаються).
Переможцем було визнано пропозицію третього учасника - Комунальне підприємство Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» (протокол №102 від 26.05.2025 додається).
Проте, 31 травня 2025 року першим учасником – ТОВ ««КИЇПРОМСЕРВІС 1» була подана скарга за номером UA-2025-04-28-007148-a.a1 про незаконне визнання переможцем.
03 червня 2025 року органом оскарження було прийняте рішення № 8816-р/пк-пз від 03.06.2025 про прийняття скарги до розгляду та призначено її розгляд на 12.06.2025 р.
Замовником надані заперечення по скарзі.
На час проведення оскарження рішення щодо визнання переможцем закупівлі Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінат шкільного харчування «Шкільний» в Антимонопольному комітеті, з метою забезпечення послугами харчування хворих КНП «ПЦМЛ», Замовником було прийнято рішення про укладання прямого договору.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, якщо у замовника існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Таким чином, наявні підстави для укладення прямого договору відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.