Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛУ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БУДІВНИЦТВА, ТРАНСПОРТУ ТА БЛАГОУСТРОЮ СВЯТОГІРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРАМАТОРСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.06.2025 № 26, реєстр пропозицій від 19.06.2025, протокол розкриття, тендерну пропозицію ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «ПОРЯТУНОК ЧОТИРИЛАПИХ» (далі - ГО «ПОРЯТУНОК ЧОТИРИЛАПИХ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.06.2025 № 28 про визнання переможцем ГО «ПОРЯТУНОК ЧОТИРИЛАПИХ» та укладання з ним договору, повідомлення про намір укласти договір від 26.06.2025, договір від 07.07.2024 № 8 на суму 377900,00 грн. з ПДВ, відповіді замовника на пояснення від 14.08.2025 та 18.08.2025.
Відповідно до пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Умовами пункту 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації. На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам учасник у складі тендерної пропозиції має надати договірну ціну.
На виконання зазначених вимог учасником ГО «ПОРЯТУНОК ЧОТИРИЛАПИХ» у файлі під назвою «Тендерна пропозиція.pdf» надано тендерна пропозиція від 13.06.2025 №325, в якій наведено найменування послуг, одиниця виміру, кількість та вартість пропонуємих послуг, де вартість послуги за одну особину 4998,00 грн. без ПДВ, на загальну суму 399 840,00 грн без ПДВ. (у таблиці за позиціями 1,2,3,4,7,8,9 – кількість - 80 особин). Також, на виконання умов Додатку3 «Проект договору» тендерної пропозиції, у файлі під назвою «скан.pdf» учасником завантажено проект договору з Додатком №1 - Калькуляцією, де за позиціями 1,2,3,4,7,8,9 наведено кількість - 80 особин.
Поряд з цим, відповідно Додатку № 1 - «Калькуляція», яка є його невід’ємною частиною до укладеного між замовником та переможцем договору про закупівлю послуг від 07.07.2025 № 8 загальну вартість послуги зменшено, де вартість послуги за одну особину складає 5398,57 грн. без ПДВ та складає у загальній сумі 377 900,00 грн. без ПДВ, де кількість за позиціями 1,2,3,4,7,8,9 наведеної калькуляції розрахована виходячи з кількості на – 70 особин.
В ході проведення моніторингу керуючись частиною 5 статті 8 Закону, посадовою особою Управління, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі через електронну систему закупівель оприлюднено запит щодо надання інформації, пояснень та документів щодо встановленого факту. Замовником 14.08.2025 надано відповідь, в якій зазначено, що «Зміна ціни відбулася в межах 10% , відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону про закупівлі», що не спростовує факту невідповідності умов укладеного договору та тендерної пропозиції переможця в частині зменшення обсягів закупівлі.
Абзацом четвертим пункту 49 Особливостей, зокрема, визначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, саме відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Пунктом 18 Особливостей передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Підпунктом 2 пункту 21 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Одже, Замовником укладено договір щодо послуг з відлову та стерилізації безпритульних тварин на території Святогірської міської територіальної громади від 07.07.2024 № 8 з переможцем ГО «ПОРЯТУНОК ЧОТИРИЛАПИХ», умови якого не відповідають умовам його тендерної пропозиції в частині зменшення обсягів закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання роз’яснень, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством. – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов договору від 07.07.2024 № 8 у відповідність до умов тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а у разі неможливості усунення встановлених порушень – припинити зобов’язання за договором, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.