Звернення:
За тендером : Електрична енергія з постачанням і передачею
Тема:
Усунення дискримінаціних вимог
Зміст:
Шановний Замовнику!
Вивчивши умови закупівлі, просимо усунути наступні умови, котрі суперечать принципам публічних закупівель (ст.?5 Закону України «Про публічні закупівлі»), забезпеченню добросовісної конкуренції, рівного доступу та пропорційності, встановлених ст.?22 цього Закону:
1. Сертифікат ISO?14001:2015
Вимога надати чинний на дату подання пропозиції сертифікат ISO?14001 є необґрунтованим обмеженням. Чинне законодавство (зокрема Закон України «Про публічні закупівлі», ст.?22) не встановлює такої вимоги. Жодні нормативні акти не зобов’язують постачальників електричної енергії мати екосертифікацію ISO. Це створює непропорційні бар’єри для учасників, які успішно здійснюють постачання без подібного сертифіката.
2. Гарантійний лист щодо статусу ППКО з функцією ОЗД
Вимога надати лист із гарантією, що учасник є чинним ППКО з функцією ОЗД і включений до реєстру НЕК «Укренерго» — це дискримінаційна умова. Згідно з Правилами ринку електричної енергії (договірні правила між ОСП, ДП «Енергоринок» та операторами) — ППКО не є обов’язковим статусом учасника процедури закупівлі. Встановлення такої умови звужує коло учасників лише до вузького сегменту суб’єктів, які поєднують функції постачання та комерційного обліку.
3. Сертифікат ISO?37001:2016
Учасник зобов’язаний надати сертифікат антикорупційної системи ISO?37001, включно з предметною сферою діяльності — постачання електроенергії. Жодними законодавчими нормами (Законом «Про публічні закупівлі», ліцензійними умовами НКРЕКП) не передбачений обов’язок участі у процедурі мати таку сертифікацію. Тож ця вимога порушує принципи рівності учасників, пропорційності, встановлені ст.?5–22 Закону, та фактично обмежує ринок.
4. Підтвердження участі в аукціонах УЕБ
Передбачена вимога надати лист з УЕБ про укладення договору та статус учасника — це непропорційне зобов’язання. Згідно з нормами ст.?22 Закону, необхідні лише ключові підтвердження кваліфікації (економічна, технічна спроможність). Участь у біржах слід вважати опційною активністю, а не обов’язковою умовою для участі в закупівлі. Вимога однозначно звужує доступ для учасників, які працюють через інші механізми закупівлі.
5. Гарантійний лист щодо відсутності дефолтного/переддефолтного статусу
Вимога надати гарантійний лист про відсутність статусу за період з 01.01.2022 по день подання — це надмірне обмеження. Правила ринку НКРЕКП (Постанова №307 від 14.03.2018, ред. 24.06.2019) чітко визначають, що статус «переддефолтного» може виникнути тимчасово й носить технічний характер (не більше одного робочого дня), не позбавляє права постачати, не впливає на виконання контрактів. Вимога не має законодавчого підґрунтя та фактично створює нелегітимну дискримінацію, звужуючи коло учасників лише до тих, хто ніколи не мав навіть короткострокового статусу технічного обмеження.
6. Документ НКРЕКП щодо функціонування веб-сайту
Настійно вимагається довідка/акт/лист від НКРЕКП щодо доступності та актуальності публікацій на веб-сайті учасника. Ця умова не передбачена жодними нормативними документами або законодавством. Замовник має законне право перевіряти це самостійно. Усе інше є зайвим і створює непропорційні вимоги, що порушують ст.?5–22 Закону.
Перераховані вимоги не є співмірними з предметом проведення закупівлі або принципами ринку. Вони створюють: штучні бар’єри для учасників, непропорційні обмеження доступу, нерівні умови участі (ст.?5, ч.?4 ст.?22 Закону).
Просимо вилучити або скоригувати зазначені умови; забезпечити можливість участі представництва суб’єктів енергоринку незалежно від формальної наявності екосертифікацій, ППКО-статусів, обов’язкового користування аукціонами або носіння “не дефолтного” статусу.
У разі неврахування цього звернення залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту законних інтересів.
Дякуємо за увагу та очікуємо на відповідь у строки, передбачені Законом.
Дата оприлюднення звернення:
15.06.2025 20:48