Звернення:
За лотом №1 позицією №1: поділ на лоти не передбачено
Тема:
Дискримінаційні вимоги технічного завдання
Зміст:
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
11 червня 2025 року вами оголошено тендер за предметом закупівлі: ДК 021:2015 – 38430000-8 ДЕТЕКТОРИ ТА АНАЛІЗАТОРИ Номенклатура 38434570-2 Гематологічні аналізатори КОД НК:024:2023:35476 (Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro), автоматичний), ГЕМАТОЛОГІЧНИЙ АВТОМАТИЧНИЙ АНАЛІЗАТОР.
Звертаю вашу увагу, що медико-технічні характеристики предмету закупівлі, що в Додатку 1 до тендерної документації містять дискримінаційні вимоги з огляду на наступне.
Після проведеного аналізу виявлено, що в сукупності медико технічні характеристики аналізатора, що наведені в Додатоку 1 до тендерної документації відповідають тільки одному аналізатору гематологічному автоматичному UN73 одного виробника Shenzhen Dymind Biotechnology Co., Ltd, офіційним представником якого на території України є тільки ТОВ «НВК «Фармаско», зокрема:
п. 1. Аналізатор повинен працювати в двох режимах: 5-компонентній диференціації та 3- компонентній диференціації WBC
п. 2. 31 параметр вимірювання: RBC, HGB, HCT, MCV, MCH, MCHC, RDW-CV, RDW-SD; WBC, LYM%, LYM#, MON%, MON#, NEU%, NEU#, BAS%, BAS#, EOS%, EOS#; PLT, MPV,
PDW, PCT, P-LCC, P-LCR; ALY%*, ALY#*, LIC%*, LIC#*, NRBC#, NRBC%; 3-гістограми, три 2D-скатерограми, одна 3D-скатерограма
п.11. Значення повторюваності (CV%) повинні бути не більше вказаних величин для наступних параметрів:
• WBC (4,0–15,0)?109/л) ? 2,0%
• RBC (3,5–6,00)?1012/л) ? 1,5%
• MCV (70–120 фл) ? 1%
• PLT (100–149)?109/л) ? 6,0%
(150–500)?109/ л) ? 4,0%
• HGB (110–180 г/л) ? 1,0%
п.12. Аналізатор повинен мати не менше 7 систем одиниць вимірювання з можливістю їх додаткового налаштування
п.13. Можливість налаштування параметрів мікроскопічних вимірів
п.14. Можливість редагування результатів та їх відновлення
п.19. Можливість редагування 3-х компонентної гістограми WBC
п.20. Наявність функції порівняння декількох результатів одного пацієнта та контролю якості з різних партій
п.21. Перевірка повторюваності обраного зразка (CV%)
п.23. Розміри не більше: ШхДхВ – 650х550х610 мм; вага 58 кг
п.27. Колориметричний метод вимірювання гемоглобіну при довжині хвилі 525 нм
п.31 Можливість друку двох звітів на одній сторінці (половина А4)
п.32 Можливість встановлення друку налаштовуваних параметрів, які зібрані з інших інструментів тестування або за допомогою ручного тестування користувачем, разом з параметрами аналізу у звіті гематологічного аналізатору
п.33. Автоматичний підбір референтної групи відповідно до віку та статі
п.38. Під’єднання реагенту за допомогою RF-карти
п. 39. Стартовий набір реагентів:
Розчинник. Об’єм реагентів не менше 20 л.
Розчин лізуючий 1.. Об’єм реагентів не менше 200 мл.
Розчин лізуючий 2. Об’єм реагентів не менше 200 мл
Розчин лізуючий 3. Об’єм реагентів не менше 500 мл.
Очищувач.
Контрольна кров CBC-DH.
Крім того вимога, що в Додатку 2 щодо надання учасником гарантійного листа/листа виробника (представництва, філії виробника) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом цієї закупівлі у кількості та в терміни, визначені Замовником звузила коло учасників до одного конкретного з яким в замовника вже є домовленість.
Цинічно з боку Замовника пропонувати Учаснику надати порівняльну таблицю з аргументацією по кожному пункту, знаючи, що не існує еквівалента з такими технічними характеристиками яналогічної якості.
В даному випадку, всупереч діючому законодавству, включено до вимог тендерної документації дискримінаційні, суб’єктивні та штучні обмеження, які настільки очевидні, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування тендерної документації має місце змова між Замовником тендеру та одним із учасників процедури, під якого виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників.
Правило двох виробників, яке використовує Антимонопольний комітет України означає, що при встановленні вимог до предмета закупівлі замовник має переконатися, що цим вимогам відповідає продукція щонайменше двох виробників. Це правило застосовується для запобігання дискримінації учасників закупівель і забезпечення рівних умов для всіх.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з вищенаведеного та з метою розширення кола потенційних учасників, вимагаю внести зміни в технічні характеристики предмета закупівлі таким чином щоб в сукупності всім технічним характеристикам відповідала продукція щонайменше двох виробників або ж належним чином обґрунтувати свою позицію, а саме довести наявність більше ніж одного виробника, товар яких відповідає встановленим вимогам. Наявність більше одного виробника має бути підтверджена стосовно всіх без винятку технічних характеристик, а не лише тих, що оскаржуються.
У випадку ігнорування зазначених вище вимог, буде подано скаргу на умови закупівлі до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2025 22:07