Обгрунтування використання процедури
ОБГРУНТУВАННЯ
На підставі пп.8 п. 13 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного aбo надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав i свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
3 метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення aбo скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону та з метою виконання покладених на Кабінет Міністрів України повноважень, урядом було прийнято постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою було затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування.
Положеннями Особливостей, зокрема, підпунктом 8 пункту 13 передбачено, що придбання замовниками товарів i послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить aбo перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить a6o перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить a6o перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема:
8) у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість i умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох poків після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі;
Тобто, замовнику надається виняткове право на укладення договору про закупівлю без використання електронної систем і закупівель. За результатами закупівлі, здійснено відповідно до пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У разі укладення договору про закупівлю відпoвіднo до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Обгрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Департаментом інвестиційної політики, проектів, міжнародних зв'язків, туризму та промоцій міста Івано-Франківської міської ради проведено закупівлю у порядку відкритих торгів з Особливостями (ідентифікатор закупівлі: № UA-2024-07-08-009662-а), за результатами якої 06.08.2024р. укладено договір підряду №78, підрядник: ПП "ФІРМА"ДІКО", загальною вартістю після додаткової угоди про зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника: 7 074 311 грн. 67 коп. з ПДВ (сім мільйонів сімдесят чотири тисячі триста одинадцять гривень шістдесят сім коп. з ПДВ), назва об'єкту: Реставрація пам'ятки архітектури 1672-82 рр. "Комплекс колишнього палацу Потоцького з брамами на вул. Шпитальній, 5 у м. Івано-Франківську (гарнізонна лікарня)"- зовнішні санітарно-технічні мережі, модульна транспортабельна котельня. І черга будівництва.
У процесі виконання будівельних робіт за вказаним договором було виявлено необхідність проведення додаткових робіт, що не були передбачені проектною документацією, та укладення договору про виконання додаткових робіт з ПП "ФІРМА"ДІКО" загальною вартістю 1617 588 грн. 56 коп. (один мільйон шістсот сімнадцять тисяч пятсот вісімдесять вісім гривень п'ятдесят шість копійок), у тому числі ПДВ - 269 598 грн. 09 коп., що не перевищує 50% основного договору. Укладення договору про виконання додаткових робіт проводитися у межах трьох років. Необхідність у закупівлі додаткових робіт виникла після укладення договору про закупівлю і виключно щодо робіт, що пов'язані з предметом закупівлі основного договору.
Таким чином, враховуючи лист ПП "ФІРМА"ДІКО" вх. №10/39-21/07 від 28.04.2025р. щодо необхідності проведення додаткових робіт, скориговану проектну документацію, що пройшла експертизу із отриманням позитивного експертного звіту №02/349-04/25 від 02 квітня 2025., по об'єкту: «Реставрація пам'ятки архітектури 1672-82 рр. "Комплексу колишнього палацу Потоцького з брамами на вул. Шпитальній, 5 у м. Івано-Франківську (гарнізонна лікарня)"- зовнішні санітарно-технічні мережі, модульна транспортабельна котельня. Коригування. І черга будівництва. (додаткові роботи), на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей у Замовника наявні підстави для здійснення Закупівлі додаткових робіт без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, у зв'язку із виникненням необхідності у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов'язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.