Звернення:
За тендером : Послуги з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Глевахівської селищної територіальної громади Фастівського району Київської області
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовник! Ми як потенційний учасник торгів звертаємось з проханням усунути дискримінаційну вимогу, яка міститься у тендерній документації.
Зокрема, у Додатку 6 пункт 1.11. до тендерної документації зазначено обов’язкову вимогу щодо надання учасником сертифіката відповідності вимогам ISO 45001:2019 (система управління охороною праці та безпекою).
Вважаємо зазначену вимогу такою, що є дискримінаційною та не обґрунтованою, з огляду на наступне:
Предмет закупівлі (виготовлення нормативно грошової оцінки земельної ділянки) є інтелектуальною, науково-технічною послугою, що не пов’язана з виробничими чи небезпечними процесами, де застосування системи управління охороною праці є критично важливим або обов’язковим.
ISO 45001:2019 регламентує вимоги до систем управління охороною праці, і її наявність не впливає на якість чи результат виконання нормативно-грошової оцінки, що підтверджується практикою публічних закупівель аналогічних послуг, де така вимога не висувається.
Вимога не відповідає принципу пропорційності та добросовісної конкуренції, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме статтям 3, 5, 22 Закону.
У зв’язку з викладеним, просимо:
усунути вимогу щодо надання сертифіката ISO 45001:2019 як таку, що не стосується предмета закупівлі;
привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
У разі відсутності реагування, залишаємо за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
11.06.2025 11:48
Закупівля оголошена Замовником з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
При цьому згідно з частиною п'ятою статті 5 Закону замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (абзац другий частини п'ятої статті 5 Закону).
Згідно п.28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно ч.3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно з листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016р. № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Суб’єкт господарювання не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси суб’єкта господарювання, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення звернення в цій частині також.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 14:00