Звернення:
За тендером : Створення (нове будівництво) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в населених пунктах Жовтоводської міської територіальної громади Кам'янського району Дніпропетровської області (1 черга будівництва)
Тема:
Щодо еквівалентного обладнання
Зміст:
Шановний Замовнику!
Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що у разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання, то він повинен погодити його з розробником проєкту, пройти за свій рахунок повторну експертизу та надати погодження Територіального підрозділу ДСНС України та структурного підрозділу з питань цивільного захисту до моменту заключення Договору про закупівлю. Ця вимога є дискримінаційною, обмежує конкуренцію і значно звужує коло потенційних учасників. Право на пропозицію еквіваленту безпосередньо та безумовно передбачено чинним законодавством України. При цьому можливості щодо встановлення додаткових умов, окрім підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам запроєктованого обладнання або наявності кращих характеристик, законодавством жодним чином не передбачено. Тому Ваші дії є протизаконними та такими що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», антимонопольне законодавство, законодавством щодо захисту конкуренції. По-перше, Еквівалент — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. Заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні, технічні та технологічні рішення проєкту і не є коригуванням проєкту. Подання в тендерній пропозиції «еквівалента» говорить про те, що учасник пропонує щось рівноцінне, заміну іншим товаром, аналогічним за технічними, функціональними та якісними характеристиками, що спроможне виконати проєктні рішення, і коригувати проєктну документацію в результаті такої заміни не потрібно, це свідчить про відповідність тендерної пропозиції проєктним рішенням та тендерній документації. По-друге, вимога замовників про необхідність коригування проєкту та повторну експертизу відкоригованої проєктно-кошторисної документації вже неодноразово розглядалась Комісією АМКУ і за результатами розгляду така вимога визнавалась дискримінаційною. Зокрема в рішеннях Комісії №6737-р/пк-пз від 29.04.2025 по закупівлі UA-2025-04-17-001150-a, № 9309-р/пк-пз від 28.05.2024 по закупівлі UA-2024-05-06-007067-a Комісія дійшла висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації зазначеної вимоги. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які у разі запропонування еквівалентного обладнання погодять його з розробником проєкта та пройдуть за свій рахунок повторну експертизу до момента укладання договору про закупівлю, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. По-третє, вимога містить умову щодо погодження відкоригованої документації з розробником існуючого проєкту. Така вимога щодо погодження з будь-якою третьою стороною, а саме комерційною організацією, з якою учасник, що пропонує еквівалент, не має жодних стосунків і яка жодним чином не зобов’язана вступати з учасником у стосунки, реагувати на їх запити та щось їм погоджувати, є дискримінаційною та її виконання не залежить від спроможностей або волі учасників. Вказана вимога залежить лише від волі сторонньої комерційної структури – реагувати чи не реагувати на запити учасників, яким чином і в які строки тощо, що жодним чином не передбачено чинним законодавством України. Згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять: - для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками становить не більше ніж 30 календарних днів. Термін укладення договору відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином жоден із учасників, окрім проєктної організації або наближеної до проєктної організації компанії не може взяти участь у закупівлі. У зв’язку з викладеним, наполегливо просимо видалити вказану вимогу у повному обсязі з тендерної документації, про що внести зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
12.06.2025 13:50
Шановний учаснику! Просимо розглянути тендерну документацію з урахуванням змін.
Дата оприлюднення відповіді:
12.06.2025 16:27