Звернення:
За тендером : Послуги з охорони приміщення та майна (Львівській область) код CPV згідно з кодом ДК 021:2015– 79710000-4 - Охоронні послуги
Тема:
Наявність дискримінаційних вимог
Зміст:
Суб’єкти охоронної діяльності надають охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, відповідно до ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, а отримання інших документів на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Ознайомившись з умовами тендерної документації, було виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, а саме:
1) Пункт 1.1. додатку 2 Тендерної документації: «зареєстрована відповідно до чинного законодавства декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на приміщення, в якому розташований ПЦС».
Відповідно до частини 4 статті 6 ЗУ «Про охоронну діяльність», вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах. Пунктом 20 Ліцензійних умов встановлено технологічні вимоги щодо пункту централізованого спостереження та приміщення в якому він знаходиться, де не передбачено жодних вимог щодо пожежної безпеки приміщення ПЦС, а відтак вимога щодо надання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на приміщення, в якому розташований ПЦС, є дискримінаційною.
2) Пункт 1.2. додатку 2 Тендерної документації: «протоколи або витяги з протоколів та посвідчення навчання та перевірки з загальний курс з охорони праці на працівників пункту цілодобового спостереження».
Чим передбачено надання відповідних документів, оскільки пунктом 16 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, встановлено, що працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. У пункті 17 Ліцензійних умов не передбачено жодних вимог щодо проходження навчання та перевірки з загального курсу з охорони праці, а відповідна вимога є дискримінаційною.
3) Пункти 3.2., 3.3. додатку 2 Тендерної документації: «Сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019 чинного протягом всього періоду надання послуг. Сертифікат відповідності послуг з технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації, який відповідає вимогам ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014.».
Відповідні вимоги неодноразово були предметом оскарження в АМКУ та визнані дискримінаційними, зокрема в рішенні АМКУ від 27.12.2024 № 20754-р/пк-пз, або у рішенні АМКУ від № 4259-р/пк-пз від 19.03.2025.
4) Пункт 3.7. додатку 2 Тендерної документації: «Чинний на момент подання сертифікат виданий акредитованим органом ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці».
Підтвердження відповідності учасника відповідним вимогам взагалі не стосуються предмета закупівлі. Сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби.
5) Поясніть також, чому згідно з пунктами 3.2., 3.3. додатку 2 Тендерної документації вимагаються сертифікати відповідності, видані будь-яким органом, а вже згідно з пунктами 3.6., 3.7. додатку 2 Тендерної документації Замовником вимагаються сертифікати, видані акредитованим органом. Чому певні сертифікати повинні бути видані акредитованим органом, а інші ні?
Вимагаємо виключити зазначені дискримінаційні вимоги.
Дата оприлюднення звернення:
12.06.2025 17:45
У відповідь на ваше звернення щодо умов тендерної документації закупівлі UA-2025-06-10-002859-a повідомляємо наступне.
Тендерна документація була розроблена відповідно до чинного законодавства України, включаючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про охоронну діяльність», а також діючих ліцензійних умов.
1. Щодо вимоги декларації відповідності пожежної безпеки
Враховуючи важливість забезпечення безпечної експлуатації пункту централізованого спостереження (ПЦС), зазначена вимога є обґрунтованою, оскільки гарантує відповідність приміщення стандартам безпеки.
2. Щодо навчання працівників
Вимога надання документів щодо проходження загального курсу з охорони праці є необхідною для підтвердження відповідності персоналу нормам безпеки та гарантує професійний рівень працівників, задіяних у виконанні послуг.
3. Щодо сертифікації відповідності ДСТУ EN 50518:2019 та ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014
Зазначені стандарти застосовуються для забезпечення належного рівня технічного оснащення та функціонування пункту централізованого спостереження. Такі сертифікати підтверджують здатність учасника ефективно виконувати зобов’язання за договором.
4. Щодо сертифікату ISO 45001:2018
Система управління охороною здоров’я та безпекою праці є важливим елементом забезпечення якісного виконання послуг та захисту працівників. Вимога сертифіката сприяє дотриманню стандартів управління безпекою.
5. Щодо різних вимог до сертифікатів
Диференціація сертифікаційних вимог пов’язана з характером послуг та рівнем їхньої критичності для забезпечення належного виконання договору.
Враховуючи викладене, тендерна документація сформована відповідно до законодавства та спрямована на забезпечення належної якості виконання охоронних послуг.
З повагою,
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 10:25