Підстава для використання процедури
Виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю
Обгрунтування використання процедури
13 червня 2024 року було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт по об’єкту: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – дерев’яної церкви Успіння Пресвятої Богородиці 1603 р. (ох. №1350/1) в с. Кліцько Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) Коригування (ДК 021:2015: 45453100-8 – Реставраційні роботи) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-13-005807-a), за результатами якої був укладений договір №18/07 від 18.07.2024 р. з ТзОВ «РРОСА» на суму 4 829 859,00 грн. без ПДВ та додаткові угоди: від 20.11.2024 №1; від 26.05.2025 №2; від 02.06.2025 №3.
Під час виконання зазначених робіт виникла необхідність у проведенні додаткових робіт, перелік яких не було визначено в технічному завданні при проведенні процедури відкритих торгів з особливостями. На підставі листа-звернення від 20.01.2025 №20/1 від підрядника ТзОВ «РРОСА» та протоколу від 27.01.2025 №1 підписаного замовником, підрядником, технічним та авторським наглядом було визначено орієнтовний перелік додаткових робіт, які необхідно виконати на об’єкті: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – дерев’яної церкви Успіння Пресвятої Богородиці 1603 р. (ох. №1350/1) в с. Кліцько Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) Коригування, що у свою чергу відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) потребує здійснення закупівлі робіт. У зв’язку з цим, укладення прямого договору за пп. 8 п.13 Особливостей проводиться за сукупності підстав:
- договір на додаткові роботи буде укладено з попереднім підрядником, а саме: ТзОВ «РРОСА»;
- додаткові роботи технічно та економічно пов’язані з первинним договором від 18.07.2024 №18/07, між замовником - департаментом архітектури та розвитку містобудування Львівcької обласної державної адміністрації та підрядником ТзОВ «РРОСА»;
- загальна вартість додаткових робіт становить 2 108 329,00 грн. (два мільйони сто вісім тисяч триста двадцять дев’ять гривень 00 коп.) без ПДВ, що не перевищує 50 % вартості первинного договору від 18.07.2024 №18/07, з врахуванням додаткової угоди від 02.06.2025 №3.
- закупівля додаткових аналогічних робіт у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, який був укладений 18.07.2024.
У ході виконання реставраційних робіт на підставі договору
від 18.07.2024 № 18/07 на реставрацію пам’ятки архітектури національного значення – дерев’яної церкви Успіння Пресвятої Богородиці 1603 р. (ох. №1350/1) в с. Кліцько Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) Коригування виникла потреба у коригуванні конструктивних рішень і частковій зміні технології ведення робіт не зазначених у первинному проекті.
Перелік додаткових робіт був визначений та врахований під час здійснення коригування проектно-кошторисної документації, в результаті чого отримано експертний звіт (позитивний) № 14-0065/01-25 від 09.04.2025 реєстраційний номер EX01:5474-2646-2859-3678 Редакція № 2 виданий філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області щодо розгляду проектної документації за робочим проектом: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – дерев’яної церкви Успіння Пресвятої Богородиці 1603 р. (ох. №1350/1) в с. Кліцько Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) Коригування.
Додаткові роботи є технічно та економічно пов’язані з первинним договором від 18.07.2024 № 18/07 і є обов’язковими для виконання з метою введення об’єкта в експлуатацію.
Очікувана вартість додаткових робіт становить 2 108 329,00 грн. (два мільйони сто вісім тисяч триста двадцять дев’ять гривень 00 коп.) без ПДВ, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору від 18.07.2024 № 18/07 про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Прийнято рішення здійснити закупівлю додаткових робіт, керуючись пп. 8 п. 13 Особливостей, у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого підрядника робіт. Зміна підрядника при виконанні робіт може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру та не забезпечить гарантію якості вже виконаних робіт, введення об’єкта в експлуатацію у визначений строк. Закупівля додаткових робіт у того самого виконавця робіт здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Згідно пп. 8 п. 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3? розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника п. 9 Особливостей.
Отже, враховуючи зазначене, у зв’язку з необхідністю завершення робіт за об’єктом: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – дерев’яної церкви Успіння Пресвятої Богородиці 1603 р. (ох. №1350/1) в с. Кліцько Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) Коригування (ДК 021:2015: 45453100-8 – Реставраційні роботи), замовник має підстави для здійснення закупівлі додаткових робіт шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі робіт відповідно до пп. 8 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг визначений кошторисною документацією та додатками до Договору.