Звернення:
За тендером : «Реконструкція адміністративної будівлі Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області по вул. Дружби, 126 в с. Дальник» (коригування) за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 — «Реконструкція»
Тема:
Щодо технічного завдання
Зміст:
Шановний Замовнику!
У межах участі у процедурі закупівлі, оголошеної Вашою установою, уважно проаналізувавши тендерну документацію, повідомляємо про наявність низки положень, які потребують уточнення або внесення відповідних змін.
Зокрема, Додатком 3 до тендерної документації наведено перелік та кількість трудовитрат, машин та механізмів, матеріалів та обладнання. Водночас, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція, що містить не всі види робіт, не всі матеріально-технічні ресурси або не повний їх обсяг, буде відхилятися.
Також, згідно з пунктом 5.4 розділу ІІІ тендерної документації, учасник має право використовувати орендовану техніку, машини, механізми. Проте, у разі встановлення ознаки оренди механізмів і техніки у ПК АВК-5, кількість трудовитрат у підсумковій відомості ресурсів автоматично змінюється, що призводить до невідповідності з обсягами, наведеними в технічному завданні. Це створює ризик формального відхилення пропозицій, навіть за умови технічної та економічної обґрунтованості рішень.
Окрему увагу звертаємо на те, що в переліку матеріально-технічних ресурсів міститься значна кількість техніки, яка на практиці не використовується або є морально застарілою, а саме:
електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів;
вагонетки шахтні;
автонавантажувачі та навантажувачі;
підіймачі різних типів;
автомобілі бортові;
верстати трубозгинальні гідравлічні;
прес-ножиці комбіновані;
лебідки;
термопенали;
люльки двомісні самопідйомні.
Також вважаємо за доцільне:
замість баштових і гусеничних кранів передбачити можливість використання кранів на пневмоколісному ходу;
дозволити використання електричних відбійних молотків замість пневматичних;
застосовувати один універсальний бульдозер замість чотирьох типів різної потужності;
передбачити електричні перфоратори як заміну пневматичним та електромагнітним.
З урахуванням викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Оновити перелік техніки, механізмів та обладнання, виключивши застарілі або такі, що не використовуються на практиці або взагалі виключити із технічного завдання вказаний перелік, дозволивши учасникам самостійно визнати техніку, що буде брати участь в роботах;
Передбачити можливість використання функціональних аналогів матеріально-технічних ресурсів;
Уточнити або виключити вимоги щодо відповідності кількості трудовитрат, враховуючи особливості відображення орендованої техніки в програмному комплексі АВК-5;
Внести відповідні зміни до пунктів 5.4 та 6 розділу ІІІ тендерної документації з метою уникнення неоднозначного трактування при розгляді пропозицій.
Це дозволить учасникам залучити до виконання робіт техніку, машини і механізми, а також провести детальніші розрахунки цінових пропозицій, що сприятиме ефективнішій реалізації проекту.
Дата оприлюднення звернення:
18.06.2025 14:55
Шановний Учасник, згідно Вашого запитання до процедури закупівлі стосовно внесення змін до пунктів 5.4 та 6 розділу ІІІ тендерної документації, з метою уникнення неоднозначного трактування при розгляді пропозицій, відповідаємо наступне:
Інвесторська проектно-кошторисна документація розраховується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі, на підставі «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями), а саме п.3.1., 3.12. розділу ІІІ Визначення вартості будівництві при складанні інвесторської кошторисної документації, кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. Прямі витрати враховують у своєму складі вартість матеріалів, виробів і комплектів, заробітну плату робітників-будівельників, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів.
Згідно з п. 4.1, 4.9, розділу IV Прямі витрати, прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за РЕКН та УКН кількості трудових і матеріально-технічних ресурсів, необхідних для виконання об’ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів.
Кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
Щодо трудовитрат які враховуються в інвесторських кошторисах: згідно з п.4.37 у складі інвесторської кошторисної документації зазначається загальна кошторисна трудомісткість будівельних робіт, яка визначається як сума нормативної та розрахункової трудомісткості цих робіт, що передбачаються: 1) у прямих витратах:
а) нормативна кошторисна трудомісткість, визначена на підставі РЕКН та УКН, що враховує трудовитрати робітників-будівельників, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні будівельних машин та механізмів, пусконалагоджувального персоналу.
б) розрахункова кошторисна трудомісткість при перевезенні ґрунту і будівельного сміття, будівельних вантажів, що враховує трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні автотранспорту.
Таким чином , проектувальником на етапі складання кошторисної вартості будівництва, кошторисні прямі витрати та кошторисні трудовитрати визначаються на підставі нормативних витрат передбачених РЕКН та УКН.
Запитання зміні матеріальних ресурсів (деякі матеріали та машини з механізмами) які враховані інвесторським кошторисом, на матеріальні ресурси які є в наявності у підрядника, чи на будівельному ринку, повідомляємо: визначення вартості об’єкта будівництва (по зазначеним питанням) при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), визначено розділом V Настанови. У тому числі пунктами 5.1, 5.8, 5.9, 5.10, 5.12, а саме:
Згідно з п.5.1 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Згідно з 5.8. вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Відповідно до 5.9 при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Згідно з 5.10 поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Відповідно до 5.12, якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Слід зауважити, що відповідно до вимог п.6 розділу ІІІ тендерної документації договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Дата оприлюднення відповіді:
23.06.2025 11:50