Закупівля Послуги зі страхування єдиного (цілісного) майнового комплексу по виробництву, транспортуванню тепла та електричної енергії у місті Суми від ТОВ Сумитеплоенерго.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 13:58
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 13:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 13:58
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 13:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 13:58
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
09.06.2025 13:58
Дата архівування
16.06.2025 11:46
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка у довільній формі щодо наявності представництва за місцем знаходження, а саме в місті Суми, Страхувальника та майна, яке страхується, з метою оперативного врегулювання питань між Страховиком та Страхувальником.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.06.2025 11:46
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка, складена за формою таблиці, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів). Для підтвердження зазначеної у довідці інформації Учасник повинен надати оригінал або завірену копію сканованого(их) договору(ів) із специфікацією (у разі наявності) без інших додатків, які є його невід’ємною частиною (у разі наявності), та завірені копії або оригінали документів, що свідчать про виконання такого договору(ів): відгук (виданий суб’єктом господарювання з яким було укладено аналогічний договір) із зазначенням інформації про виконання договору або акт звірки або видаткова накладна, тощо. Для цілей цієї Документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом закупівлі якого були послуги зі страхування майна - код ДК 021:2015 – 66510000-8 (Страхові послуги)
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
09.06.2025 13:58
Дата архівування
16.06.2025 11:46
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка, складена за формою таблиці, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів). Для підтвердження зазначеної у довідці інформації Учасник повинен надати оригінал або завірену копію сканованого(их) договору(ів) із специфікацією (у разі наявності) без інших додатків, які є його невід’ємною частиною (у разі наявності), та завірені копії або оригінали документів, що свідчать про виконання такого договору(ів): відгук (виданий суб’єктом господарювання з яким було укладено аналогічний договір) із зазначенням інформації про виконання договору або акт звірки або видаткова накладна, тощо. Для цілей цієї Документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом закупівлі якого були послуги зі страхування майна - код ДК 021:2015 – 66510000-8 (Страхові послуги)
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Рішення загальних зборів учасників (товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю) про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість товару, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності або довідку у довільній формі, що вартість товару не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності. Дана вимога стосується тільки товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Рішення загальних зборів учасників (товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю) про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість товару, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності або довідку у довільній формі, що вартість товару не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності. Дана вимога стосується тільки товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Пунктом 3 розділу 1 додатку 1.1 та пунктом 4.2. розділу 4 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо наявності представництва за місцем знаходження, а саме в місті Суми, Страхувальника та майна, яке страхується, з метою оперативного врегулювання питань між Страховиком та Страхувальником.
Пунктом 3 розділу 1 додатку 1.1 та пунктом 4.2. розділу 4 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо наявності представництва за місцем знаходження, а саме в місті Суми, Страхувальника та майна, яке страхується, з метою оперативного врегулювання питань між Страховиком та Страхувальником.
1. Щодо наявності представництва (п. 3 розд. 1 дод. 1.1, п. 4.2. розд. 4 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має представництво у м. Суми.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають представництва у м. Суми, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління, представництва, тощо в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має представництва в м. Суми, тому не може надати про це відповідну довідку, а відтак,- і не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має представництва в м. Суми, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідний договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Суми (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати ТОВ «Сумитеплоенерго» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Пунктом 4.3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку НБУ про відсутність заборгованості Страховика до фондів.
Пунктом 4.3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку НБУ про відсутність заборгованості Страховика до фондів.
1. Щодо наявності представництва (п. 3 розд. 1 дод. 1.1, п. 4.2. розд. 4 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має представництво у м. Суми.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають представництва у м. Суми, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління, представництва, тощо в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має представництва в м. Суми, тому не може надати про це відповідну довідку, а відтак,- і не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має представництва в м. Суми, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідний договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Суми (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
2. Щодо заборгованості перед фондами НБУ (п. 4.3 дод. 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який у складі своєї тендерної пропозиції надасть довідку НБУ (Національний банк України) про відсутність заборгованості Страховика до фондів.
Скаржник зазначає, що НБУ є регулятором фінансового ринку, виконує повноваження, делеговані державою та не має жодних фондів, а тому, учасник фактично і не може надати довідку НБУ про відсутність заборгованості перед «невідомими» фондами.
Ймовірно і вірогідно те, що Замовник мав на увазі відсутність у страховика заборгованості перед фондами МТСБУ (Моторне (транспортне) страхове бюро України).
Скаржник не може надати довідку МТСБУ та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- на здійснення страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ - страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ та страхування майна від шкоди, заподіяної градом, морозом, іншими подіями (включаючи крадіжку, розбій, грабіж, умисне пошкодження/знищення майна) за Класами 8, 9, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ, не сплачує внески до фондів МТСБУ та відповідно не може надати довідку про наявність та/або відсутність заборгованості перед фондами МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензії на здійснення страхування майна за Класами страхування № 8, 9, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо надання довідки про відсутність заборгованостей перед фондами НБУ (яких не існує), а ймовірніше МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно таких класів страхування як страхування майна (Класи страхування № 8, 9), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування майна (Класи страхування № 8, 9) чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ та відсутність тих чи інших заборгованостей до фондів МТСБУ та як вказано Замовником - НБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати ТОВ «Сумитеплоенерго» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"