Звернення:
За тендером : поточний ремонт покриття вул. Панаса Мирного від вул. Сергія Гусовського до буд. №19 по вул. Панаса Мирного у Печерському районі м. Києва (Код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Тема:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Зміст:
Доброго дня!
В розділі 2 додатку 2 тендерної документації, встановлені вимоги про наявність парку машин та механізмів, необхідних для забезпечення виконання технічного завдання та надання вказаних послуг, що є предметом даної закупівлі з обмеженим тонажем, тобто чітко встановлено вагу машини без допустимих рамок від та до.
Вимога щодо конкретного тонажу машин є дискримінаційною в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі".
З точки зору потреб даної закупівлі встановлення вимоги щодо конкретного тонажу машин/техніки є необгрунтованим та таким, що обмежує коло потенційних учасників процедури. Роботи передбачені технічною частиною тендерної документації можуть бути виконанні машинами/технікою меншого/більшого тонажу, що ніяк не вплине на якість виконання робіт передбачених тендерною документацією.
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та умови, що обмежують конкуренцію та суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). В рамках здійснення даної закупівлі були допущені порушення головних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних умов є такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація Учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Також необхідно зазначити, що дана вимога суперечить Закону та штучно обмежує конкуренцію, порушує принципи максимальної економії, ефективності та пропорційнійності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. По-друге, виникає питання чому замовник вимагає саме таку техніку.
Таким чином установлення такої вимоги обмежує коло потенційних учасників, і надає необґрунтовані переваги іншим суб’єктам господарювання.
Отже враховуючи вищевказане вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства та негайно внести зміни шляхом вилучення дискримінаційних вимог, та встановлення меж від та до щодо тонажу машин/техніки.
В іншому випадку, ми змушені будемо подавати скаргу в Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою усунення дискримінаційних умов.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2025 17:41