Закупівля Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області від ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО".
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Очікувана вартість
2 000 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
10000,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
17.06.2025 15:29
Позиція
Опис предмета закупівлі
послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Код ДК 021:2015
45312200-9 -
Встановлення систем охоронної сигналізації
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником установлюється такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виробництва і (або) постачання предмета закупівлі або надання послуг/ виконання робіт (далі – МТБ).
Для підтвердження цього кваліфікаційного критерію учасником процедури закупівлі в тендерній пропозиції, у вигляді довідки за формою 1.2 цього Додатку, зазначається перелік МТБ, яке необхідне та достатнє для надання послуги/ виконання робіт/ постачання товарів.
Для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі МТБ учасник надає документальне підтвердження її наявності та правового статусу її набуття (володіння, користування).
З метою дотримання принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, Замовник допускає можливість для учасника використовувати багатофункціональне обладнання у разі, якщо зменшення кількості МТБ, що застосовується, не призведе до погіршення якості виконання робіт/ надання послуг/ поставки товарів.
Якщо у тендерній документації міститься мінімально установлений перелік МТБ із зазначенням конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу техніки, джерела її походження або виробника, то таке посилання вважається із вказівкою «або еквівалент».
До документів, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) нерухомого майна (складів, приміщень, станцій технічного обслуговування, виробничих баз, офісних приміщень, тощо) можуть належати:
? договори про право власності або інші правочини, що підтверджують право власності учасника процедури закупівлі на об'єкти нерухомості;
? договори оренди/суборенди об'єктів нерухомості та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо об'єкти нерухомості належать учаснику процедури закупівлі не на праві власності);
? інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених у цьому підпункті, або законодавством, що підтверджують передання учаснику процедури закупівлі об'єктів нерухомості, у тому числі передбачені умовами договорів суборенди та інших правочинів, стороною якого є третя особа, яка не є власником нерухомості.
До документів, копії яких надаються учасником процедури закупівлі, що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) транспортним засобом можуть відноситися:
? свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
? договори найму, лізингу транспортного засобу та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику процедури закупівлі не на праві власності);
? акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених у цьому пункті, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику процедури закупівлі транспортного засобу, у тому числі передбачені умовами договорів субнайму, сублізингу та інших правочинів, стороною якого є третя особа, яка не є власником транспортного засобу;
? документ, копія якого належним чином завірена власником транспортного засобу, що підтверджує його право власності на транспортний засіб, у разі якщо учасником процедури закупівлі отримано зазначений транспортний засіб за договором суборенди, сублізингу або іншим правочином, стороною якого є третя особа, яка не є власником транспортного засобу;
? договори субнайму, сублізингу транспортного засобу або інші правочини, укладені власником з третьою особою, яка не є власником транспортного засобу, та які підтверджують право наймодавця, лізингодавця та цієї третьої особи надавати її у користування.
До документів, копії яких надаються учасником, що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) обладнання та механізмів, яке буде задіяне для надання послуг/ поставки товару/ виконання робіт, можуть відноситися:
? свідоцтво про реєстрацію обладнання або інший документ, який відповідно до чинного законодавства України посвідчує право власності (обліку) на таку техніку у разі, якщо вона не підлягає державній реєстрації;
? оборотно-сальдова відомість, інвентаризаційна картка основного засобу або інший документ, який відповідно до чинного законодавства України посвідчує право власності (обліку) на таке обладнання у разі, якщо вона не підлягає державній реєстрації;
? договори оренди/суборенди, лізингу/сублізингу техніки та інші правочини, передбачені чинним законодавством України (у разі, якщо техніка належить учаснику не на праві власності);
? акт приймання-передачі техніки або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених у цьому пункті, або чинним законодавством України, що підтверджують передачу учаснику техніки, у тому числі передбачені умовами договорів суборенди, сублізингу та інших правочинів, стороною якого є третя особа, яка не є власником техніки;
? документ, копія якого належним чином завірена власником техніки, що підтверджує його право власності на техніку, у разі якщо учасником отримано зазначену техніку за договором суборенди, сублізингу або іншим правочином, стороною якого є третя особа, яка не є власником техніки;
? договори суборенди, сублізингу техніки або інші правочини, укладені власником з третьою особою, яка не є власником техніки, та які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та цієї третьої особи надавати її у користування для виконання відповідних робіт.
Договори та інші правочини, передбачені законодавством, мають бути чинні на день подання тендерної пропозиції та містити умови про можливість пролонгації строку їх дії на строк виконання договору про закупівлю, у разі якщо їх строк менше строку договору про закупівлю.
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником установлюється такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виробництва і (або) постачання предмета закупівлі або надання послуг/ виконання робіт.
Для підтвердження цього кваліфікаційного критерію учасником процедури закупівлі в тендерній пропозиції, у вигляді довідки за формою 1.3 цього Додатку, зазначається перелік працівників, які необхідні та достатні для надання послуги/ виконання робіт/ постачання товарів.
Розрахунок чисельності працівників, які безпосередньо беруть участь у виконанні договору про закупівлю, рекомендовано здійснювати відповідно до реальної потреби (необхідності) або, в разі наявності, типових штатних нормативів, які затверджені внутрішніми локальними документами Товариства або центральним органом виконавчої влади, що реалізує політики в межах сфери закуповуваного предмету закупівлі.
Мінімально розрахункова кількість працівників, які є необхідними для виконання послуг:
• фахівець(і), який(і) має(ють) практичний досвід (не менше року) виконання робіт по встановленню, налаштуванню та адмініструванню програмних і технічних засобів, що використовуються в системі охоронної сигналізації аналогічного типу предмету закупівлі та мають досвід роботи з обслуговування, монтажу та тестування охоронної сигналізації на об’єктах з підвищеною небезпекою та складними техногенними умовами.
Інформація про досвід працівників, зазначена у довідці, може бути підтверджена документами:
? трудових книжок; або
? наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво (за наявності); або
? цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником процедури закупівлі протягом усього терміну виконання договору про закупівлю; або
? інших документів, передбачених законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
застава грошових коштів
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Забезпечення виконання за договором про закупівлю є застава грошових коштів.
Забезпеченням виконання Договору про закупівлю є грошові кошти в сумі, що становить 3% (три відсотка) вартості (ціни) Договору про закупівлю.
Порядок надання забезпечення, його (не)повернення див. Проєкті Договору про закупівлю (Додаток 2 до Документації).
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Значення, яке очікується
3
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 10:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Тендер:
UA-2025-06-09-001832-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
UA-2025-06-09-001832-a.b1
Дата:
13.06.2025 21:38
Стан:
Очікує розгляду
СКАРГА на незаконні умови тендерної документації ( на підставі пункту 42 та 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, що внесення змін до умов тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО" ( далі – Замовник) від 09 червня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ «Волиньобленерго» на території Волинської області» за кодом ДК 021:2015: ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи (далі – Закупівля.)
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації із змінами на закупівлю робіт, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ФОП КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
Умови Тендерної документації:
1. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
ПУНКТ 1. Вимога щодо довідки від виробника
Відповідно до пункту 4.2 Додаток 3 Тендерної документації, встановлено: «4.2 Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання за предметом закупівлі, запропоновані учасником у складі пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської федерації.»
Скаржник повідомляє, що вимога Замовника, викладена в пункті 4.2 Додатку 3 Тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a (Замовник – ПрАТ "Волиньобленерго"), є дискримінаційною, необґрунтованою та обмежує участь потенційних учасників, порушуючи чинне законодавство у сфері публічних закупівель.
Зазначена вимога зобов'язує учасників надати гарантійний лист виключно від виробника обладнання, яким підтверджується, що комплектуючі та обладнання, запропоновані учасником, не будуть ввезені в Україну з Російської Федерації. Така вимога є дискримінаційною, оскільки фактично виключає можливість подачі пропозицій учасниками, які є офіційними дистриб’юторами, уповноваженими представниками або імпортерами товару.
На практиці багато міжнародних виробників обладнання працюють виключно через мережі офіційних дистриб’юторів і не здійснюють прямого контакту з кінцевими замовниками. Таким чином, вимога Замовника про гарантійний лист тільки від виробника обмежує конкуренцію та не враховує реалії ринку та звичайні комерційні практики.
Крім того, така вимога не відповідає суті питання визначення країни походження товару. Встановлення країни походження товару має здійснюватися на підставі офіційних документів, митних декларацій, сертифікатів походження, а не на підставі гарантійного листа, виданого виробником. Тому обґрунтування Замовника щодо необхідності такої вимоги з метою перевірки країни походження обладнання є некоректним і таким, що суперечить фактичній процедурі встановлення походження товару.
Додатково слід зазначити, що технічне завдання, на підставі якого сформована зазначена вимога, прямо орієнтоване на обладнання виробника AJAX, про що свідчать характеристики, вказані у тендерній документації. Скаржнику стало відомо з телефонної розмови з представником AJAX, що дана закупівля готується під конкретного учасника, з яким AJAX має прямі комерційні домовленості, а на запит Скаржника щодо надання гарантійного листа виробник AJAX відповіді не надав. Це додатково підтверджує дискримінаційний та непрозорий характер зазначеної вимоги.
У рішенні АМКУ № 10499 від 12 липня 2023 року (пункт 13 рішення щодо оскарження умов закупівлі) встановлено, що вимога замовника про обов'язкове надання гарантійного листа лише від виробника чи офіційного представника (дистриб’ютора) обладнання щодо підтвердження, що обладнання та комплектуючі не будуть ввезені на митну територію України з Російської Федерації, є дискримінаційною.
Зокрема, Комітетом було зазначено, що замовник не навів достатнього та належного обґрунтування необхідності встановлення саме такого обмеження щодо кола осіб, які можуть надати гарантійні листи. Антимонопольний комітет наголосив, що така вимога призводить до суттєвого звуження конкуренції, адже обмежує участь інших суб'єктів господарювання, які також мають можливість законно постачати обладнання через офіційні канали збуту та є офіційними імпортерами чи дистриб’юторами, але не мають прямих контактів із виробником.
АМКУ констатував, що подібна вимога суперечить принципам публічних закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Комітет також вказав на порушення частини четвертої статті 22 Закону, яка забороняє встановлювати у тендерній документації будь-які вимоги, які обмежують конкуренцію та можуть призвести до дискримінації учасників.
Таким чином, Антимонопольний комітет України у своєму рішенні визнав дії замовника такими, що порушують вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, і зобов'язав замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
Враховуючи викладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення змін до пункту 4.2 Додатку 3, а саме допустити можливість надання гарантійного листа не лише виробником, але й офіційними дистриб’юторами чи уповноваженими представниками виробника.
ПУНКТ 2. Вимога щодо конкретного виробника
Додаток 3 Тендерної документації в частині пункту 4.1 встановлює:
4.1. Система на території філії повинна мати у своєму складі обладнання типу AJAX. А саме:
- Централь охоронна Ajax HUB-2(4G) –5 шт.
- Клавіатура KeyPad -6 шт.
- Сирена Ajax StreetSiren –5 шт.
- Сповіщувач MotionCam PhOD – 149 шт.
- Сповіщувач DoorProtect – 58 шт.
- IP камера Ajax BulletCam 8 Mp – 7 шт.
- Маршрутизатор Mikrotik – 2 шт.
- РОЕ комутатор – 2 шт.
- Медіаконвертор – 2 шт.
*(кількість обладнання орієнтовна та може змінюватися в залежності від особливостей кожного об’єкту, але повинна забезпечувати їх повноцінну охорону)
Скаржник вважає вищевказані вимоги Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тому для усунення порушення принципів закупівлі згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та для недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також для об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; і для запобігання корупційним діям і зловживанням – учасник закупівлі повідомляє про необхідність внесення змін до наступних вимог технічного завдання:
У пункті 4.1 Додатку 3 технічного завдання до тендерної документації Замовник прямо визначив, що система на території філії повинна мати у своєму складі обладнання типу AJAX, із наведенням конкретного переліку моделей: Ajax HUB-2(4G), KeyPad, Ajax StreetSiren, MotionCam PhOD, DoorProtect, Ajax BulletCam 8 Mp, а також обладнання інших виробників – маршрутизатор Mikrotik, РОЕ комутатор, медіаконвертор. Вказано навіть точну кількість кожної позиції.
Таке формулювання прямо суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
• частині 4 статті 23, яка забороняє встановлювати технічні специфікації із зазначенням конкретної марки, виробника, моделі чи торгової назви (за винятком обґрунтованих випадків, які обов’язково повинні супроводжуватись можливістю подання еквіваленту);
• частині 3 статті 23, яка передбачає, що технічні специфікації мають визначатися через функціональні чи експлуатаційні вимоги, а не шляхом переліку конкретних моделей;
• частині 4 статті 22, яка забороняє формулювати вимоги, що обмежують конкуренцію та є дискримінаційними.
Встановлення в технічному завданні чітко визначених комерційних моделей та виробників – без можливості пропонування еквіваленту або альтернативного обладнання – дискримінує інших учасників ринку, обмежує добросовісну конкуренцію, суперечить основним принципам проведення закупівель (ст. 5 Закону) і призводить до штучного звуження конкуренції.
Законодавство прямо зобов’язує замовників:
• визначати предмет закупівлі через загальні або функціональні характеристики, а не за назвами торгових марок чи моделей;
• якщо ж з технічних або технологічних причин необхідно вказати конкретний виріб чи марку – обов’язково використовувати вираз «або еквівалент».
Таким чином, технічне завдання у редакції пункту 4.1 Додатку 3 є незаконним, оскільки не містить функціонального чи технічного опису обладнання, а встановлює вимоги саме до виробника та моделі, порушуючи основоположні принципи і норми публічних закупівель. Це суттєво обмежує конкуренцію, виключає інших виробників із участі у процедурі та створює умови для закупівлі лише одного, заздалегідь визначеного обладнання.
Вимагається внести зміни до Додатку 3 (Технічне завдання), виключити прямі вказівки на конкретні торгові марки та моделі та сформулювати вимоги через технічні, якісні, функціональні характеристики з можливістю пропозиції еквівалентного обладнання.
Відповідно до рішення АМКУ (наприклад, № 1642-р/пк-пз від 18.02.2022), встановлення у тендерній документації жорстких, індивідуалізованих під одного виробника характеристик без зазначення еквіваленту розцінюється як порушення законодавства про публічні закупівлі та дискримінація учасників.
Таким чином, вимоги замовника щодо предмета закупівлі є дискримінаційними та сформульовані у порушення принципів відкритості, добросовісної конкуренції та рівних прав учасників. Це має наслідком обмеження конкуренції та порушення частини 3 статті 22, статті 5 та статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
У встановлених замовником технічних вимогах до предмета закупівлі міститься цілий ряд детальних характеристик, які відтворюють властивості і функціонал конкретної моделі товару, що фактично унеможливлює подання пропозицій еквівалентів від інших виробників. Такі вимоги є надмірно деталізованими, дублюють опис певної моделі, не супроводжуються ремаркою «або еквівалент» та призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції.
Згідно з пунктом 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації можуть визначатися у вигляді експлуатаційних або функціональних вимог, за умови, що ці вимоги є достатньо точними, але не повинні перешкоджати рівній участі усіх потенційних учасників. При цьому, якщо використовується посилання на стандарти чи конкретні характеристики, обов’язковим є вираз «або еквівалент». Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилань на конкретні марки, виробників, торгівельні назви чи характеристики, що притаманні лише одному виробникові.
Таким чином, встановлення технічного завдання із детальним переліком унікальних функціональних та експлуатаційних характеристик, характерних лише для конкретної моделі (без допуску еквіваленту) порушує вищезазначені норми Закону та принципи проведення закупівель, зокрема принципи недискримінації учасників, відкритості, прозорості та об’єктивного визначення переможця.
ПУНКТ 3. Вимога щодо сертифікату навчання від виробника
Додаток 3 Тендерної документації в частині пункту 4.9 встановлює:
9.2. Наявність сертифікату виробника обладнання, яке застосовується для монтажу системи, про проходження базового курсу навчання та успіше складання тесту.
Скаржник вважає вищевказані вимоги Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Вимога, викладена у пункті 9.2 Додатку 3 тендерної документації, щодо обов’язкової наявності у учасника сертифіката виробника обладнання про проходження базового курсу навчання та успішне складання тесту, є дискримінаційною та не відповідає вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель.
По-перше, ця вимога не передбачена жодною нормою чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», а також не є загальноприйнятою або обов’язковою для підтвердження кваліфікації учасників чи відповідності пропонованого обладнання. Її встановлення не має обґрунтування з боку Замовника, не підтверджено реальними потребами чи вимогами до якості виконання робіт або особливостями предмета закупівлі.
По-друге, така вимога створює штучні перешкоди для участі у процедурі закупівлі, оскільки значна частина виробників обладнання, особливо іноземних, територіально розташовані за межами України і не здійснюють навчання або сертифікацію кінцевих виконавців у кожній окремій країні збуту своєї продукції. Як правило, міжнародні виробники обладнання забезпечують навчання дистриб’юторів, імпортерів або партнерських організацій у головних офісах або у визначених сертифікаційних центрах за межами країни замовника, і не видають сертифікати кожному монтажнику чи компанії, яка бере участь у конкретній тендерній процедурі.
Більше того, отримання такого сертифіката часто є неможливим або надмірно ускладненим для добросовісних учасників, які здійснюють діяльність у різних регіонах або працюють із різними брендами. Це фактично обмежує доступ до участі у закупівлі лише для суб’єктів, які вже мають неформалізовані домовленості з місцевим виробником або офіційним представником, і є дискримінацією щодо інших потенційних учасників.
З огляду на це, вимога про надання сертифіката виробника про проходження базового курсу навчання є необґрунтованою, необ’єктивною, дискримінаційною, суперечить частині четвертій статті 22 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також створює штучні бар’єри для добросовісної конкуренції. Вона підлаштована під конкретного виробника або учасника та має бути виключена з тендерної документації як така, що порушує законодавство та принципи відкритості, рівності і недискримінації.
У зв’язку з викладеним, просимо привести технічне завдання у відповідність до вимог чинного законодавства, внести відповідні зміни до тендерної документації, сформулювати технічні специфікації у спосіб, який не містить дискримінаційних ознак, а також передбачити можливість пропонування еквівалентної продукції.
Прошу орган оскарження зобов’язати замовника привести технічне завдання у відповідність до вимог Закону, виключити дискримінаційні умови, встановити загальні вимоги і параметри в межах діапазонів та сформувати вимоги до предмета закупівлі із застосуванням принципу відкритості та рівної конкуренції.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація що містить дані вимоги.
2. Витяг з ЄДР юридичних осіб щодо Скаржника – ФОП КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ, із зазначенням видів економічної діяльності, що стосується предмета закупівлі.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому суб’єктним господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі.
З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області», ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a
3. Зобов’язати Замовника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО" – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
4. Прийняти інші заходи, передбачені законодавством для відновлення порушених прав Скаржника.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Додатки:
1. Додаток 3 Тендерної документації, який містить дискримінаційні вимоги
2. Рішенням Комісії АМКУ № 19665-р/пк-пз від 10.12.2024
3. Рішенням Комісії АМКУ №18054 -р/пк-пз від 07.11.2024.
4. Рішенням Комісії АМКУ № 18712-р/пк-пз від 21.11.2024.
5. Рішення Комісії АМКУ від 12.07.2023 № 10499.
6. Документи про досвід та інформацію про скаржника.
Всі документи перебувають в онлайн доступі за посилання лоту закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-06-09-001832-a
Автор:
3036122096, Фізична особа-підприємець КОРЧЕВНИЙ ОЛЕКСІЙ ІГОРОВИЧ
21000, Україна, Вінницька область, Вінниця, ВУЛИЦЯ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО, будинок 58А, ГУРТ.
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Звернення:
За тендером : Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ “Волиньобленерго” на території Волинської області
Тема:
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a
Зміст:
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-06-09-001832-a
Замовник: ПрАТ "Волиньобленерго"
Предмет закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи
Послуги з монтажу системи охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням у структурних підрозділах ПрАТ "Волиньобленерго" на території Волинської області
Суть вимоги: У тендерній документації, а саме у Додатку 3 (Технічне завдання), Замовником встановлено вимогу:
"4.2. Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання за предметом закупівлі, запропоновані учасником у складі пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації."
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
1. Ігнорує практику реалізації обладнання через офіційних дистриб’юторів, імпортерів та авторизованих партнерів виробників, зокрема у випадках, коли виробник європейського чи американського походження не працює напряму з кінцевими споживачами.
2. Не враховує, що офіційний дистриб’ютор має всі законні підстави та документальні повноваження гарантувати країну походження товару.
3. Призводить до необґрунтованого обмеження конкуренції, що суперечить статтям 3, 5, 22, 23, 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Правове обґрунтування:
• Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог.
• Згідно з п. 11 ст. 26 Закону, не допускається вимагати документи, які не передбачені законодавством.
• Відповідно до п. 3 і 4 ст. 23 Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію, і не можуть встановлювати вимог щодо певного процесу, марки чи джерела походження без належного обґрунтування.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Додатку 3 (Технічне завдання), пункт 4.2, шляхом заміни формулювання:
Було: "Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання..."
Стало: "Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора/уповноваженого представника в Україні, що підтверджує, що обладнання не походить з Російської Федерації."
2. У разі невнесення змін, учасник залишає за собою право звернення до:
• Антимонопольного комітету України (АМКУ),
• Державної аудиторської служби України,
• НКРЕКП, з повідомленням про порушення вимог Закону та дискримінаційний характер вимог документації.
Обґрунтування: Вимога листа саме від виробника фактично виключає з участі всіх офіційних дистриб’юторів, які представляють інтереси провідних міжнародних брендів. У більшості випадків саме ці дистриб’ютори здійснюють митне оформлення, гарантійне обслуговування та підтверджують походження товару, тоді як виробник не має юридичних зобов’язань напряму контактувати з кінцевим замовником.
Дискримінаційний характер такої вимоги неодноразово визнавався рішеннями АМКУ, зокрема:
• Рішення №1642-р/пк-пз від 18.02.2022,
• Рішення №19665-р/пк-пз від 10.12.2024.
Просимо розглянути цю вимогу у встановлений строк відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
11.06.2025 19:45
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу від повідомляємо таке.
Публічна закупівля здійснюється Замовником відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (надалі – Закон), із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
У Додатку 3 до тендерної документації (Технічне завдання), пунктом 4.2 передбачено, що: «Виконавець повинен надати гарантійний лист від виробника обладнання, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання за предметом закупівлі, запропоновані учасником у складі пропозиції, не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації».
Зазначена умова є прямим проявом дотримання положень п. 2 Постанови від 12.10.2022 № 1178, які забороняють здійснення закупівель товарів походженням з Російської Федерації.
Таким чином, вимога щодо надання гарантійного листа від виробника є превентивним механізмом, спрямованим на забезпечення національної безпеки, а також виключення ризиків постачання товарів, що можуть мати російське походження або містити критичні компоненти, виготовлені в РФ.
Замовник розуміє, що в більшості випадків офіційні дистриб’ютори уповноважені підтверджувати походження обладнання та виконують важливу функцію у ланцюгах постачання. Проте в контексті систем охоронної сигналізації з фотоверифікацією та відеоспостереженням, які належать до критичної інфраструктури безпеки, вирішальне значення має підтвердження саме від виробника — як суб’єкта, що володіє повною інформацією про джерела комплектуючих, країну походження та кінцеву географію поставок.
Варто зауважити, що гарантійний лист від виробника не є документом, що потребує складного отримання, якщо постачання здійснюється добросовісно і офіційно. У ряді аналогічних процедур надання такого документа жодним чином не обмежувало коло учасників.
Вимога не є дискримінаційною у розумінні ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки стосується виключно джерела походження товарів, а не способу організації постачання.
Установлення вимоги про гарантійний лист не суперечить ч. 11 ст. 26 Закону, оскільки не є надмірною, а прямо спрямована на виконання нормативно встановлених заборон.
Технічне завдання не передбачає ознак дискримінації за ознаками марки, моделі чи конкретного постачальника, що відповідає вимогам ст. 23 Закону.
Вказані вами рішення АМКУ (№ 1642-р/пк-пз від 18.02.2022 та № 19665-р/пк-пз від 10.12.2024) мають інші фактичні обставини та не можуть бути автоматично застосовані до поточної ситуації. Зокрема, рішення АМКУ не забороняють вимогу гарантії саме від виробника, якщо така вимога обґрунтована публічним інтересом (у цьому випадку — національною безпекою та захистом критичної інфраструктури).
На підставі викладеного повідомляємо, що:
• вимога щодо надання гарантійного листа саме від виробника не є дискримінаційною,
• вона відповідає чинному законодавству,
• спрямована на недопущення постачання продукції з держави-агресора,
• а також захищає інтереси національної безпеки та ПрАТ «Волиньобленерго» як оператора енергетичної інфраструктури.
У зв’язку з цим, підстав для внесення змін до тендерної документації у зазначеній частині відсутні.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 15:37
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.