Закупівля Пральний порошок, засіб для прання, засіб для миття посуду, ополіскувач, засіб для миття підлоги, сода кальцинована, засіб технічний рідкий концентрований універсальний для миття скла, засіб для чищення, білизна – код ДК 021-2015 (CPV) - 39830000-9 - Продукція для чищення – миючі засоби від Зіньківський дитячий будинок-інтернат імені О.В. Синяговського.
Пральний порошок, засіб для прання, засіб для миття посуду, ополіскувач, засіб для миття підлоги, сода кальцинована, засіб технічний рідкий концентрований універсальний для миття скла, засіб для чищення, білизна – код ДК 021-2015 (CPV) - 39830000-9 - Продукція для чищення – миючі засоби
Закупівля проводиться за кошти місцевого бюджету. Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у п. 1 і п. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі») та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, зазначені у п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Пральний порошок, засіб для прання, засіб для миття посуду, ополіскувач, засіб для миття підлоги, сода кальцинована, засіб технічний рідкий концентрований універсальний для миття скла, засіб для чищення, білизна – код ДК 021-2015 (CPV) - 39830000-9 - Продукція для чищення – миючі засоби
38100, Україна, Полтавська область, м. Зіньків, вул. Соборності, 91
Дата постачання по
31.12.2025 01:07
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник оплачує 100 % вартості фактично поставленого товару шляхом перерахування грошових коштів згідно з рахунком-фактурою на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 30 (тридцяти) банківських днів з моменту поставки Товару та підписання представниками Сторін накладної та акту приймального контролю (якості) Товару, за умови наявності відповідного фінансування. У разі затримки бюджетного фінансування, оплата здійснюється протягом 5 банківських днів з дати надходження грошових коштів на рахунок Замовника.
Порядковий номер:
1
Умови поставки
Підписання договору
Тип оплати:
Повторювана поставка
Період:
30
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Поставка товару здійснюється транспортом Постачальника та за його рахунок узгодженими партіями у триденний термін з моменту направлення заявки Замовником (заявка може подаватися усно, письмово, листом або за допомогою факсимільних засобів) з 8.00 до 14.00.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 01:02
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 01:02
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 01:02
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 01:02
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.06.2025 01:02
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Зіньківський дитячий будинок-інтернат імені О.В. Синяговського
Поштовий індекс
38100
Країна
Україна
Область або регіон
Полтавська область
Населений пункт
Зіньків
Адреса
вул.Соборності, 91
Пральний порошок, засіб для прання, засіб для миття посуду, ополіскувач, засіб для миття підлоги, сода кальцинована, засіб технічний рідкий концентрований універсальний для миття скла, засіб для чищення, білизна – код ДК 021-2015 (CPV) - 39830000-9 - Продукція для чищення – миючі засоби
Тендер:
UA-2025-06-09-000013-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-06-09-000013-a.a1
Дата:
13.06.2025 23:17
Стан:
Очікує розгляду
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників / торговельних марок (ТМ), з урахуванням вимог до документального підтвердження
Зіньківський дитячий будинок-інтернат імені О.В. Синяговського (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-06-09-000013-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників / торговельних марок (ТМ).
За наявними в нашого Товариства даними зазначеній Замовником у ТД сукупності вимог за кожною позицією предмета закупівлі відповідає продукція лише одного виробника.
Таким чином, встановлюючи відповідні вимоги, Замовник, на нашу думку, має підтвердити наявність продукції, щонайменше, двох виробників, з урахуванням вимог до документального підтвердження:
№ п/п Найменування
1 *Пральний порошок для автоматичного прання «O`key» Extra
**Показники якості: не менше 90%, вибілювальна здатність не менше 120%.
2 * Засіб для прання ТМ "Sensua" Universal, 4л.
Показники якості: мийна здатність, % - не менше 95
3 *Засіб для миття посуду «DONAT» Profi Line 1000 мл
**Показники якості: мийна здатність, %, не менше 127, Умовна в’язкість за віскозиметром ВЗ-4 при 20?С,с, не менше 645
4 *Ополіскувач ТМ «Sensua», 4л
Показники якості: масова частка катіонних ПАР в межах 5-15% , здатність до біологічного розкладання неіоногенних ПАР,% - не менше 90
5 *Засіб для миття підлоги «Donat Clean Nature», 1л
6 *Сода кальцинована ТМ "BERRY", 700г
7 *Засіб технічний рідкий концентрований універсальний для миття скла "АТ-401", 500мл
**Показники якості: чистяча здатність, %, не менше 82,5
8 *Засіб для чищення "Бест" універсальний, 500г
9 *Засіб для чищення сантехніки "Donat Nature Argentum", 750мл
10 *Засіб для миття посуду в посудомийних машинах в таблетках "Gut & Gunstig", 60шт.
11 Білизна "Екстра" концентрована, 1л
Вимоги Додатку 2 до ТД до документального підтвердження:
Документальне підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам.
а) У разі, якщо технічна специфікація замовника містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, учасник може надати саме такий товар, який вимагається замовником, або еквівалент, з показниками якості, та у відповідності до технічних вимог, вказаних в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Запропонований Учасником товар повинен повністю відповідати **показникам якості, які вказані в розділі «Якісні характеристики» в Додатку 2 до тендерної документації та підтверджуватись паспортом якості виробника на партію товару виготовлену у 2025 році та копією протоколу випробувань в акредитованій згідно чинного законодавства лабораторії або національним або міжнародним органом з оцінки відповідності, що мають відповідну компетентність відповідно до Законів «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Компетентність міжнародного органу з оцінки відповідності має бути підтверджена свідоцтвом про нотифікацію в Міжнародній Системі Сертифікації S.I.C. Global (System of International Certification). Також Учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати копію атестату про акредитацію лабораторії або відповідного органу з оцінки відповідності з додатками, які зробили випробування продукції
АБО
- підтвердити показники, що визначені в вимогах до технічних характеристик по кожному найменуванню запропонованого товару протоколом випробувань або іншим відповідним документом (звітом, висновком санітарноепідеміологічної експертизи, токсико-гігієнічний паспорт тощо) на запропоновану продукцію у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2025 року випробувальною лабораторією, акредитованою згідно чинного законодавства України у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування (з відповідністю об’єкта випробувань, досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)) та/або лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO/ IES 17025:2019 (ДСТУ ISO/ IES 17025:2017) (додатково у складі пропозиції надати атестат/свідоцтво акредитації (сертифікації, уповноваження, підтверджування вимірювальних можливостей) з підтвердженням відповідності сфери об’єктів випробуванням, що відповідають вимогам до технічних характеристик у таблиці Додатку 2 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань та досліджуваного показника (величини)). Зазначене /атестат та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані національним агентством з акредитації України або будь-яким органом з оцінки відповідності, у тому числі міжнародним, та надані у складі пропозиції. Компетентність міжнародного органу з оцінки відповідності має бути підтверджена свідоцтвом про нотифікацію в Міжнародній Системі Сертифікації S.I.C. Global (System of International Certification).
б) У випадку надання Учасником еквіваленту, Учасник має надати у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію у формі таблиці з інформацією про назву товару згідно висновку ДСЕЕ, торгову марку, призначення, умови безпечного використання, спосіб застосування, в тому числі витрати засобу при застосуванні, склад засобу, термін придатності, умови зберігання запропонованого товару.
Крім того, у складі пропозиції учасники надають фото запропонованого товару, який є еквівалентом, з тих сторін на яких присутня інформація про запропонований еквівалент. Інформація на фото має бути читабельною, належного рівня зображення та за своїм змістом має відповідати ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів», а саме на фото повинно бути чітко видно інформацію відповідно до п. 1, 3, 4, 7, 8, 10, 12 ч. 1 ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів».
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробників, передбачених ТД.
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 2 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності.
2) Щодо надання протоколів випробувань.
2.1. Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у пункті а) Додатку 2 до ТД встановлено вимоги до надання протоколів випробувань, які безпідставно спричиняють дискримінацію учасників, які можуть надати підтвердження технічних характеристик у спосіб, відмінний від надання протоколів випробувань від акредитованої НААУ лабораторії:
а) …
Запропонований Учасником товар повинен повністю відповідати **показникам якості, які вказані в розділі «Якісні характеристики» в Додатку 2 до тендерної документації та підтверджуватись … копією протоколу випробувань в акредитованій згідно чинного законодавства лабораторії або національним або міжнародним органом з оцінки відповідності, що мають відповідну компетентність відповідно до Законів «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Компетентність міжнародного органу з оцінки відповідності має бути підтверджена свідоцтвом про нотифікацію в Міжнародній Системі Сертифікації S.I.C. Global (System of International Certification). Також Учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати копію атестату про акредитацію лабораторії або відповідного органу з оцінки відповідності з додатками, які зробили випробування продукції
АБО
- підтвердити показники, що визначені в вимогах до технічних характеристик по кожному найменуванню запропонованого товару протоколом випробувань або іншим відповідним документом (звітом, висновком санітарноепідеміологічної експертизи, токсико-гігієнічний паспорт тощо) на запропоновану продукцію у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2025 року випробувальною лабораторією, акредитованою згідно чинного законодавства України у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування (з відповідністю об’єкта випробувань, досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)) та/або лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO/ IES 17025:2019 (ДСТУ ISO/ IES 17025:2017) (додатково у складі пропозиції надати атестат/свідоцтво акредитації (сертифікації, уповноваження, підтверджування вимірювальних можливостей) з підтвердженням відповідності сфери об’єктів випробуванням, що відповідають вимогам до технічних характеристик у таблиці Додатку 2 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань та досліджуваного показника (величини)). Зазначене /атестат та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані національним агентством з акредитації України або будь-яким органом з оцінки відповідності, у тому числі міжнародним, та надані у складі пропозиції. Компетентність міжнародного органу з оцінки відповідності має бути підтверджена свідоцтвом про нотифікацію в Міжнародній Системі Сертифікації S.I.C. Global (System of International Certification).
ТОВ «Гренландія НВП» є вітчизняним виробником, тому користується послугами вітчизняних, а не закордонних лабораторій.
Вітчизняні лабораторії, компетентність яких підтверджена свідоцтвом про нотифікацію в Міжнародній Системі Сертифікації S.I.C. Global (System of International Certification), це лабораторії, спочатку акредитовані НААУ.
Вимога надання протоколів випробувань від лабораторій, акредитованих НААУ, прописана не явно, але однозначно й повторюється в Додатку 2 до ТД багаторазово – у різних формулюваннях.
Зокрема, виключно акредитація НААУ:
- надає лабораторіям «відповідну компетентність відповідно до Законів … та «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»;
- дозволяє «надати копію свідоцтва або атестату про акредитацію лабораторії або відповідного органу з оцінки відповідності»;
- робить лабораторію «лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO/ IES 17025:2019 (ДСТУ ISO/ IES 17025:2017)»
тощо.
Отже вимагаються протоколи випробувань від акредитованих виключно Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій (сфери акредитації яких оприлюднено на сайті НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ).
Разом з тим, протоколи випробувань саме від акредитованої НААУ або закордонної лабораторії не можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП», зокрема, у строк, відведений для надання тендерних пропозицій, а також з підстав відсутності окремих показників у сферах акредитації таких лабораторій.
В той же час, ТД унеможливлено надання підтвердження протоколами лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, які вже наявні та можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП».
Таким чином, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим лабораторією, акредитованою НААУ, зокрема, й за ДСТУ ISO/IES 17025, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/IES 17025, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
2.2. Також некоректною є вимога за позицією 1 предмета закупівлі підтвердити протоколом випробувань відповідність вимозі:
«**Показники якості: не менше 90%»
без зазначення конкретного показника.
3) Пунктом б) Додатку 2 до ТД вимагається:
б) У випадку надання Учасником еквіваленту, Учасник має надати у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію у формі таблиці з інформацією про назву товару згідно висновку ДСЕЕ, …
Разом з тим, вимагати надання інформації з висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) Замовник не має права, оскільки після 01.10.2023 висновок ДСЕЕ неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі із пропозицією такої продукції, оскільки щодо неї не може бути надана інформація з висновків ДСЕЕ.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством й виключити зазначену незаконну вимогу з ТД
На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, які пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 2 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності.
2. Надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються у ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/IES 17025, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
А також – Зобов’язати Замовника видалити вимогу за позицією 1 предмета закупівлі підтвердити протоколом випробувань відповідність вимозі:
«**Показники якості: не менше 90%»
без зазначення конкретного показника.
3. Видалити у Додатку 2 до ТД неузгоджені із чинним законодавством вимоги щодо надання інформації про назву товару згідно висновку ДСЕЕ,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі (доказ за п. 1, 2 та 3 Скарги).
Протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі (доказ за п. 2 Скарги).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, які пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 2 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності.
2. Надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються у ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/IES 17025, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
А також – Зобов’язати Замовника видалити вимогу за позицією 1 предмета закупівлі підтвердити протоколом випробувань відповідність вимозі:
«**Показники якості: не менше 90%»
без зазначення конкретного показника.
3. Видалити у Додатку 2 до ТД неузгоджені із чинним законодавством вимоги щодо надання інформації про назву товару згідно висновку ДСЕЕ,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
Автор:
43527454, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП"
07320, Україна, Київська область, Сухолуччя, 07320, Київська обл., Вишгородський район, село Сухолуччя, ВУЛИЦЯ ТРАВНЕВА, будинок 1-Б