Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт вулиці Шевченка в с.Погоня Тисменицької територіальної громади Івано-Франківської області
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Згідно Додатку 3 до ТД, зазначаються вимоги, які можуть бути задоволені лише окремими учасниками, а саме:
-на геотекстиль (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ EN 13251:2017, ДСТУ 7372:2013 (чинний на момент подання пропозиції);
- на щебінь із природного каменю (фракції 5-10 мм, 10-20мм, 40-70мм) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 чинний на момент подання пропозиції)
- відсів (або щебеневий відсів, або відсів дроблений з гірських порід, або гранітний відсів) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б.В.2.7-210:2010 (чинний на момент подання пропозиції сертифікат відповідності та протокол випробувань, проведеним уповноваженим органом/акредитованою лабораторією))
- поребрики (або камені бортові бетонні, або бордюри бетонні тротуарні неармовані) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б EN 1340:2016(чинний на момент подання пропозиції)
- на бруківку (або тротуарну плитку, вироби бетонні тротуарні неармовані, або брущатку бетонну тротуарну неармовану) надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б EN 1338:2016(чинний на момент подання пропозиції).
Згідно Додатку 1, п.1.2. - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Замовник вимагає підтверджуючі документи, а саме:
- Підтверджуючі документи до довідки можуть не надаватися учасниками, якщо такий аналогічний досвід був саме із Замовником (КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "БУДІНВЕСТ"), при цьому Учасник у довідці (згідно п.1.2.1. Додатку 1 до Тендерної документації) зазначити ідентифікатор закупівлі та/або посилання на номер такого договору /Закупівлі в ЕСЗ. В такому разі Замовник самостійно перевіряє інформацію про належне та повне виконання договорів, зазначених у довідці учасника, між Замовником та контрагентом.
Вказуємо на те, що дані вимоги носять дискримінаційний характер, що є незаконним. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. На основі вищенаведеного, просимо внести відповідні зміни у Тендерну документацію
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 17:35
«Шановний Учаснику! Дискримінаційними вважаються вимоги, які обмежують право учасників взяти участь у закупівлі та звужують коло учасників до одного чи декількох. Вимога щодо надання Учасником у складі пропозиції документального підтвердження якості товарів/матеріалів, що входять до вартості робіт, а саме на:
- на геотекстиль (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ EN 13251:2017, ДСТУ 7372:2013 (чинний на момент подання пропозиції);
- на щебінь із природного каменю (фракції 5-10 мм, 10-20мм, 40-70мм) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 чинний на момент подання пропозиції)
- відсів (або щебеневий відсів, або відсів дроблений з гірських порід, або гранітний відсів) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б.В.2.7-210:2010 (чинний на момент подання пропозиції сертифікат відповідності та протокол випробувань, проведеним уповноваженим органом/акредитованою лабораторією))
- поребрики (або камені бортові бетонні, або бордюри бетонні тротуарні неармовані) (надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б EN 1340:2016(чинний на момент подання пропозиції)
- на бруківку (або тротуарну плитку, вироби бетонні тротуарні неармовані, або брущатку бетонну тротуарну неармовану) надається документ, що підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ Б EN 1338:2016(чинний на момент подання пропозиції) ні в якому разі не тягне за собою дискримінацію можливих учасників закупівлі.
Звертаємо увагу, що закупівельним законодавством визначено можливість встановлення описаних вище вимог. Зокрема, згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, зазначені вимоги встановлені виключно з метою забезпечення якості та безпечності матеріалів, що використовуються при виконанні робіт, а також для уникнення використання продукції, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Замовником достатньо чітко сформульовано у Додатку 1 перелік документів на підтвердження відповідності Учасником такого кваліфікаційного критерію та ні в якому разі не тягне за собою дискримінацію можливих учасників закупівлі. З метою оптимізації перевірки достовірності інформації у тих випадках, коли досвід вже набувався у співпраці із Замовником, передбачена можливість не подавати дублюючі документи, які вже є в розпорядженні Замовника, зокрема договори, акти, відгуки. Така умова жодним чином не звільняє учасника від підтвердження досвіду, оскільки він має зазначити ідентифікатор закупівлі чи номер договору, що дає змогу ідентифікувати інформацію. Таким чином, вимога не створює будь-яких обмежень чи переваг, а лише враховує наявну публічну інформацію й надає можливість оптимізувати перевірку. Враховуючи викладене, вказана вимога не є дискримінаційною, не порушує принципу рівного ставлення та відповідає нормам чинного законодавства.»
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 13:50