Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Глухівського дочірнього агролісогосподарського підприємства «Глухівський агролісгосп» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.05.2025 (протокол № 07), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.06.2025, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Зелик Юрія Володимировича (далі – ФОП Зелик Ю.В., учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.06.2025 №6, протокол визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 23.06.2025, повідомлення про намір укласти договір від 23.06.2025, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 21.07.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ФОП Зелик Ю.В. у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до вимог Розділу 1 «Перелік документів, що вимагаються від учасника» Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати інформаційну довідку в довільній формі про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (вказати ПІБ та посади працівників, які будуть задіяні для надання послуг), а саме:
водії транспортних засобів пристосованих для перевезення деревини – не менше 1 особи.
Крім того, для підтвердження наявності мінімальної кількості працівників, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
копії наказу про прийняття на роботу або копію повідомлення про прийняття на роботу (з копією квитанції про отримання);
для підтвердження кваліфікації водіїв транспортних засобів пристосованих для перевезення деревини надаються копії посвідчень тракториста-машиніста або посвідчення водія категорії C або CE.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Зелик Ю.В. надано, зокрема, Довідку від 09.06.2025 №21 (файл «довідка робітники(1).pdf»), в якій зазначений водій – Кривонос Роман Миколайович, проте в повідомленні про прийняття працівника на роботу та в посвідченні водія зазначений Кривонос Роман МИХАЙЛОВИЧ.
Отже, наявна невідповідність в частині ПІБ водія, зазначених в довідці та в підтверджуючих документах.
2. Відповідно до підпункту 4 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що учасник ФОП Зелик Ю.В. (індивідуальний номер платника податків 3085415771) внесений до «Зведених відомостей про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу», які розміщені на офіційному вебпорталі Антимонопольного комітету України за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennia-rezultativ-torhiv-za-2025-rik (рішення Тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 03.06.2025 №4-р/тк).
Абзацом другим підпункту 1 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ФОП Зелик Ю.В. через наявність підстави, визначеної підпунктом 4 пункту 47 Особливостей та 23.06.2025 визначив його переможцем торгів.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 16.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 21.07.2025 надав пояснення в якому повідомив про прийняття «рішення про відмову від визначення переможця та скасування процедури укладання договору», оприлюднив в електронній системі закупівель протокол відхилення тендерної пропозиції/пропозиції від 21.07.2025, а також розмістив рішення уповноваженої особи Замовника від 04.07.2025 (протокол № 7) щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Зелик Ю.В.
Слід зазначити, що абзацом другим пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, визначено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Отже, днем прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Зелик Ю.В. є 21.07.2025 – дата формування Замовником протоколу відхилення тендерної пропозиції/пропозиції в електронній системі закупівель.
Відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично відмінені електронною системою закупівель.