Звернення:
За тендером : «Заходи (зокрема ремонтні роботи) з усунення аварій в житловому фонді, які виникли унаслідок бойових дій, спричинених військовою агресією російської федерації проти України, шляхом проведення робіт з поточного ремонту житлового будинку за адресою: вул. Черняхівського,17 в сел. Гостомель, Бучанського району Київської області» (Код згідно ДК 021:2015 –45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Тема:
Аналогічний договір
Зміст:
Відповідно до п. 1.2. Додатку № 1 передбачено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.2.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Договори мають бути укладені з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями. В нас є виконані аналогічні роботи, але не з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями, що обмежує наше право на участь в закупівлі. Тому, просимо Вас внести зміни до тендерної документації в цій частині та прибрати дискримінаційну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 19:34
У пункті 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що учасник має надати підтвердження досвіду виконання не менше одного аналогічного договору, укладеного з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями.
Встановлення такої вимоги зумовлене:
• Специфікою предмета закупівлі (роботи за бюджетні кошти з дотриманням бюджетного законодавства та контролю ДКСУ).
• Необхідністю підтвердження здатності учасника працювати з бюджетним фінансуванням (враховуючи строки, звітність, прозорість розрахунків тощо).
• Підвищеними ризиками в умовах воєнного стану, коли виконавці повинні забезпечувати виконання договорів без затримок, технічних та юридичних непорозумінь.
Крім того:
Досвід виконання комерційних договорів (з приватними замовниками) не дає можливості об'єктивно перевірити достовірність інформації, адже:
• такі договори не оприлюднюються у відкритих реєстрах, як-от Prozorro;
• акти виконаних робіт, документи, листи-відгуки можуть бути легко сфальсифіковані, що, на жаль, часто трапляється у практиці проведення закупівель;
• недобросовісні учасники зловживають прогалинами у перевірці, надаючи недостовірні дані щодо обсягів, термінів та контрагентів.
Таким чином, встановлена вимога про досвід співпраці саме з бюджетними замовниками або військовими формуваннями дозволяє забезпечити належний рівень перевірки та доброчесності учасників, а також мінімізувати ризики реалізації закупівлі.
Рішення за результатами розгляду вимоги:
Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Вимога:
• відповідає частині 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• є об’єктивно обґрунтованою з урахуванням мети закупівлі;
• застосовується рівною мірою до всіх учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
12.06.2025 08:40