Обгрунтування використання процедури
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період з 01.06.2025 по 31.12.2025.
Відповідно до службової потреб Львівської обласної прокуратури на період з 01.06.2025 по 31.12.2025 існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Враховуючи те, що виконавцем Закупівлі є лише певний суб’єкт господарювання, а саме, Акціонерне товариство «УКРТЕЛЕКОМ», закупівля обгрунтовується абзацом 4 підпунктом 5 пунктом 13 Особливостей.
Зокрема, Львівська обласна прокуратура має багаторічний досвід безперервної роботи з Акціонерним товариство «Укртелеком» (далі – АТ «Укртелеком»).
Послугами телефонного зв’язку користуються усі працівники органів Львівської обласної прокуратури. Частина абонентських телефонних номерів закріплені за керівництвом Львівської обласної прокуратури та окружних прокуратур.
АТ «Укртелеком» забезпечує надання безперервного зв’язку за більш ніж 10-ма номерами телефонів «гарячої лінії». Оперативний зв’язок чергових прокурорів здійснюється за номерами телефонів, які надаються АТ «Укртелеком». Надання послуг здійснюється в безперервному режимі. Технічні засоби телекомунікацій та з’єднувальні лінії знаходяться на балансі АТ «Укртелеком».
Зміна існуючого оператора АТ «Укртелеком» на іншого можливого оператора телекомунікацій призведе до: - необхідності побудови нових каналів зв’язку, що не може бути виконано в короткий термін;
- додаткових видатків і втрати раніше витрачених коштів; - погіршення оперативного зв’язку з органами державної та виконавчої влади, що зашкодить ефективному виконанню поставлених перед Львівською обласною прокуратурою завдань;
- зміни існуючих телефонних номерів та витрачання значних бюджетних коштів не тільки на придбання нових номерів у іншого можливого оператора, але і на прокладання нових мережевих комунікацій для подавання цих номерів до приміщень органів Львівської обласної прокуратури;
- доведення нових номерів органам державної влади, видання нових телефонних довідників, що приведе до витрат коштів;
- виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Крім того, АТ «Укртелеком» надає Львівській обласній прокуратурі в користування кабельну каналізацію електрозв’язку (ККЕ), що передбачає виконання комплексу організаційно – технічних заходів та надання таких послуг: бронювання місця в ККЕ, погодження робочого проекту, технічний нагляд за роботою замовника в ККЕ, надання місця в каналі ККЕ, використання ККЕ.
Також, АТ «Укртелеком», виділено у користування номерний ресурс на території м. Львова та Львівської області у діапазоні номерів, згідно з рішенням Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 28.19.2019 №НР 100190 терміном дії до 02.04.2026. В цей діапазон входять і номери, що використовуються органами Львівської обласної прокуратури.
Таким чином, АТ «Укртелеком» має виключні права на номерний ресурс, в межах якого на теперішній час органи Львівської обласної прокуратури отримує телекомунікаційні послуги:
- переліком діючих дозволів на користування ресурсами нумерації, який знаходиться у відкритому доступі на веб – порталі, що належить Національній комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації;
- відомостями про розподіл номерного ресурсу;
- витягом реєстру операторів, провайдерів,
Враховуючи наведене вбачається, що лише АТ «Укртелеком» має технічну можливість надати відповідні послуги, які відповідають всім вимогам органам Львівської обласної прокуратури до технічних характеристик предмета закупівлі.
При цьому, в червні 2025 року підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі Послуг з телефонного зв’язку та передачі даних.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.