Звернення:
За тендером : Засіб радіоелектронної боротьби «Щит Козака 6»
Тема:
Щодо виключення протоколу випробувань виданим саме акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією
Зміст:
Шановний Замовнику!
Додатком 1 до тендерної документації на закупівлю, ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-06-001876-a, передбачено:
«Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково, надається довідка, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. Інформація щодо конкретних показників, що зазначена у таблиці згідно з цим пунктом додатково підтверджується шляхом надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.»
Зауважимо, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Наше підприємство має на меті запропонувати еквівалент засобу радіоелектронної боротьби - система РЕБ «Sagribs», що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Проте, вищевказана вимога ставить нашу компанію у заздалегідь дискримінаційне становище по відношенню до учасників, що планують запропонувати Засоби радіоелектронної боротьби «Щит Козака 6» оскільки у такому випадку вимогами документації не передбачено надання у складі пропозиції додаткових протоколів. У свою чергу, учасники, що пропонують еквівалент вимушені витрачати додатковий час та ресурси для оформлення та подання відповідних документів.
Таким чином, встановлення відповідної вимоги виключно до учасників, що пропонують еквівалент суперечить вимогам статті 5 Закону.
Крім того, умовами тендерної документації вимагається надання протоколу випробувань, виданого саме акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Нашим підприємством для здійснення вибору відповідної лабораторії було направлено запит що Національного агентства з акредитації України щодо наявності лабораторій сфера діяльності яких надає право проводити випробування, зокрема, засобів радіоелектронного захисту.
Національне агентство з акредитації України (НААУ) у своїй відповіді зазначило, зокрема, наступне: «Відповідно до вимог п. 8.2.1 Національного стандарту ДСТУ EN ISO/IEC 17011:2019 у НААУ забезпечено публічний доступ щодо поточного стану акредитації та сфери акредитації органів з оцінки відповідності (ООВ). Інформація щодо повного переліку акредитованих ООВ та їх актуальних сфер акредитації розміщена у вільному доступі на сайті НААУ- www.naau.org.ua, за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestrakreditovanikh-oov у реєстрі акредитованих ООВ»
За результатами проведеного нами аналізу переліку акредитованих ООВ та їх актуальних сфер акредитації нашим підприємством не встановлено жодної лабораторії, чи органу з оцінки відповідності, які були б акредитовані саме на випробування засобів радіоелектронного захисту.
Також, Скаржником не виявлено жодної лабораторії сертифікованої за ДСТУ 10012:2005 яка була б сертифікована саме на випробування засобів радіоелектронного захисту.
Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення №13710-р/пк-пз від 13.08.2024 за процедурою закупівлі № UA-2024-06-06-003259-a дана вимога , у разі наявності вимоги надання документу, що виданий акредитованим органом, його сфера акредитації має включати саме об’єкт щодо якого виданий відповідний документ.
Тобто, Скаржник позбавлений можливості отримати відповідний протокол в будь-якій іншій акредитованій лабораторії, оскільки відсутність акредитації чи сертифікації за ДСТУ 10012:2005 саме на засоби радіоелектронного захисту буде вважатись невідповідністю вимогам документації.
Таким чином, взяти участь у закупівлі можуть виключено учасники, що пропонують Засоби радіоелектронної боротьби «Щит Козака 6», оскільки у такому випадку відсутня вимога щодо надання протоколів випробувань, що є дискримінаційним до нашого підприємства, що планує запропонувати еквівалентне обладнання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ГЕС», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати протокол випробувань виданим саме акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Учасника ТОВ «ГЕС»
Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена.
Враховуючи вище викладене, прошу виключити вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 10:19
«Добрий день. Шановний Учаснику, тендерна документації по предмету закупівлі Засіб радіоелектронної боротьби «Щит Козака 6» ДК 021:2015: 35730000-0 Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту складено відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами). Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також повідомляємо, що тендерна документації складена з врахуванням усіх принципів здійснення публічних закупівель, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 09:56