Послуги з страхування від нещасного випадку на транспорті
Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Обовязкова наявність власного (без участі асистуючи компаній) цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні (Учасником надається інформаційна довідка довільної форми з зазначенням телефонного номера (-ів) такого центру).
Обов’язкове місцезнаходження страхової компанії у м. Черкаси. У разі знаходження страхової компанії за межами м. Черкаси, обов’язкова наявність відокремленого підрозділу (філії, відділення, дирекції) страхової компанії у місті Черкаси. (Учасником надається довідка у довільній формі із зазначенням місцезнаходження відокремленого підрозділу (філії, відділення, дирекції), П.І.Б осіб, номери телефонів, електронної адреси, представників страхової компанії
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Довідка в довільній формі, що підтверджує наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не менше 4 (чотирьох) осіб, з яких не менше 2 (двох) осіб фахівців контакт-центру (департаменту клієнтської підтримки тощо)
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Довідка в довільній формі, що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів за 2023-2025 роки).
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Фінансова звітність (річна фінансова звітність) учасника за попередній річний звітний період, яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менше ніж 95% очікуваної вартості предмету закупівлі.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
05.06.2025 18:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Підпунктами 4.1.1., 4.1.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4, підпунктом 4.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4 та пунктом 9 розділу ІІ додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктами 4.1.1., 4.1.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4, підпунктом 4.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4 та пунктом 9 розділу ІІ додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен мати власний (без участі асистуючих компаній) цільовий безкоштовний центр екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні, про що Учасник повинен надати інформаційну довідку довільної форми з зазначенням телефонного номера (-ів) такого центру) та довідку в довільній формі, що підтверджує наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не менше 4 (чотирьох) осіб, з яких не менше 2 (двох) осіб фахівців контакт-центру (департаменту клієнтської підтримки тощо).
1. Щодо структурного складу учасника та його працівників (пп. 4.1.1., 4.1.2. п. 4 розд. 1 дод. № 4, пп. 4.2. п. 4 розд. 1 дод. № 4, п. 9 розд. ІІ дод. № 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має мати власний (без участі асистуючих компаній) цільовий безкоштовний центр екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні, в тому числі й не менше 2 (двох) осіб фахівців такого контакт-центру.
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають власного цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні, в тому числі й не менше 2 (двох) осіб фахівців такого контакт-центру, але можуть надавати страхові послуги, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання таких послуг та мають у своїй структурі відповідний вимогам Замовника штат працівників.
Скаржник не має власного цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні, в тому числі й не менше 2 (двох) осіб фахівців такого контакт-центру, - відповідно, і не може надати про це вказані Замовником довідки, а тому і не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати власний цільовий безкоштовний центр екстреного зв’язку (департамент клієнтської підтримки) в Україні, в тому числі й не менше 2 (двох) осіб фахівців такого контакт-центру і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, угоди із асистанськими компаніями тощо), тобто із залученням підрядних та субпідрядних підприємств, установ та організацій.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Наголошуємо, що Скаржник має договір доручення із ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» (асистуюча компанія), яке має у своєму складі потужний медичний асистанс із відповідним вимогам Замовника складом працівників, які здійснюють безкоштовну цілодобову підтримку клієнтської бази Скаржника (копія договору № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Підпунктом 4.1.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4 та пунктом 10 розділу ІІ додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктом 4.1.2. пункту 4 розд. 1 додатку № 4 та пунктом 10 розділу ІІ додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язкове місцезнаходження страхової компанії у м. Черкаси. У разі знаходження страхової компанії за межами м. Черкаси, обов’язкова наявність відокремленого підрозділу (філії, відділення, дирекції) страхової компанії у місті Черкаси, про що Учасником надається довідка у довільній формі із зазначенням місцезнаходження відокремленого підрозділу (філії, відділення, дирекції), П.І.Б осіб, номери телефонів, електронної адреси, представників страхової компанії. Для підтвердження наявності в Учасника приміщення страхової компанії та відокремленого підрозділу (філії, відділення, дирекції) страхової компанії у місті Черкаси, учасник подає документи, які підтверджують право власності та/або користування (оренди) зазначених у довідці приміщень. При цьому, договори найму будівлі або іншої капітальної споруди (окремої частини) строком на три роки і більше мають бути засвідчені нотаріально.
2. Щодо місцезнаходження учасника (пп. 4.1.2. п. 4 розд. 1 дод. № 4, п. 10 розд. ІІ дод. № 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який знаходиться або відокремлений підрозділ (філія, відділення, дирекція) якого знаходиться у м. Черкаси.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не знаходяться або відокремлений підрозділ (філія, відділення, дирекція) яких не знаходиться у м. Черкаси, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати місцерозташування та/або місцерозташування їх відокремлених підрозділів (філія, відділення, дирекція тощо), в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Місцезнаходженням Скаржника є м. Київ, також Скаржник не має відокремлених підрозділів (філія, відділення, дирекція тощо) у м. Черкаси, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що місцезнаходженням Скаржника не є м. Черкаси та Скаржник не має відокремлених підрозділів (філія, відділення, дирекція тощо) у м. Черкаси, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Як вже було зазначено в розділі першому цієї скарги, Скаржник має договір-доручення, згідно якого та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Черкаси (копія договору № INA 02/08 від 01.08.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Підпунктом 4.3 пункту 4 розд. 1 додатку № 4 до Тендерної документації Замовником вказано, що учасник повинен надати довідку в довільній формі, що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів за 2023-2024 роки). Аналогічні послуги - послуги з (обов’язкового) страхування від нещасних випадків на транспорті. Аналогічний договір, зазначений в довідці, у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договорів), кількість застрахованих осіб повинна бути не менше ніж 70 % від кількості осіб (529 застрахованих осіб), що підлягають страхуванню в даній закупівлі.
3. Щодо аналогічних договорів (пп. 4.3 п. 4 розд. 1 дод. № 4 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має саме не менше трьох виконаних аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023 р. – 2024 р. із кількістю застрахованих осіб по кожному з них не менше ніж 70 % від кількості осіб, що підлягають страхуванню в даній закупівлі, тобто 529 застрахованих осіб.
Скаржник не має саме трьох і більше аналогічних за предметом закупівлі договорів, за якими застраховано саме не менше 529 осіб по кожному з таких договорів.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати саме зазначену Замовником кількість договорів (3 шт. та більше) і саме із кількістю застрахованих не менше 529 осіб по кожному з них. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи саме трьох і більше договорів і саме із кількістю не менше 529 застрахованих осіб по кожному з них, Скаржник, відповідно не може надати і копії таких трьох договорів та прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні від нещасних випадків (Клас 1). Наприклад, у 2023 - 2024 рр. Скаржником повністю і успішно виконано 15 760 аналогічних договорів, які були укладені з окремими фізичними особами та 112 аналогічних договорів, які були укладені із юридичними особами, що підтверджується, зокрема, даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, рядки звітності 228-229). Слід наголосити на тому, що супровід застрахованих осіб за окремими аналогічними договорами страхування й різними програмами страхування є набагато більшим досвідом зі складнішим та відповідальнішим процесом, ніж супровід 755 застрахованих за одним договором осіб на одних і тих же умовах договору!
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають не менше трьох договорів саме із кількістю не менше 529 застрахованих осіб по кожному з них, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають трьох договорів саме із кількістю не менше 529 застрахованих осіб по кожному з них,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Слід зауважити на тому, що Замовник жодним чином не пояснив, як наявність у Учасника (страховика) договорів страхування саме із кількістю застрахованих осіб не менше 529 по кожному з них вплине на якість надання страхової послуги по даній закупівлі!
Враховуючи наведене, вищенаведена вимога Замовника є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"