Звернення:
За тендером : 42630000-1 - Металообробні верстати Преси гідравлічні в комплекті для потреб Південного ТУОМ Лот №1 Преси гідравлічні в комплекті для потреб ВЕЛ Південного ТУОМ (42630000-1 - Металообробні верстати) Лот №2 Преси гідравлічні в комплекті для потреб ВЕП Південного ТУОМ (42630000-1 - Металообробні верстати)
Тема:
Питання, щодо надання документів про відповідніст та вимоги щодо конструктивних особливостей
Зміст:
Доброго дня! Наша компанія, як виробник гідравлічного обладнання, у тому числі пресів гідравлічних, бажає взяти участь у даному тендері. Проте, уважно ознайомившись з технічними вимогами, нами були виявлені дискримінаційні вимоги щодо підтвердження відповідності продукції, а саме:
1. За Додаток 3 до тендерної документації Лот №2 Преси гідравлічні в комплекті для потреб ВЕП Південного ТУОМ (42630000-1 - Металообробні верстати) Розділ ІІ. Технічні та якісні характеристики товару вказано стандарт якому потрібен відповідати прес гідравлічний, а саме: Директива SIA – ICQC №2006/42/ЄС про машини і механізми від 17.05.2006р. Повідомляємо, що така вимога унеможливлює участь українських виробників, по тій причині, що Директива SIA – ICQC №2006/42/ЄС щодо машинного обладнання є стандартом для машин, що виробляються на ринку в рамках Європейського економічного простору, тому оформити Декларацію про відповідність саме Директиві SIA – ICQC №2006/42/ЄС, на даний час не є можливим, адже наявні в Україні лабораторії не здатні провести іспити на відповідність вказаному стандарту. Саме тому дана вимога на даний час є надмірною та дискримінаційною, аж де в Україні прийняти та діють власні Технічні регламенти, у тому числі Технічний регламент безпеки машин. Просимо видалити дану вимогу з тендерної документації або додати можливість надання аналогу документу оформленого згідно чинного законодавства України.
2. За Додаток 3 до тендерної документації Лот №2 Преси гідравлічні в комплекті для потреб ВЕП Південного ТУОМ (42630000-1 - Металообробні верстати) Розділ ІІ. Технічні та якісні характеристики товару в пункті 1.7.1 вказана наступна характеристика пресу: «Можливість обертання корпусу пресу на 360 градусів по відношенню до основи - підтвердження у схемі компонентів згідно технічного паспорту». Вважаємо цю вимогу дискримінаційною з огляду на те що, такі конструктивні особливості має лише один виробник OMAC Italy s.r.l., Італія, офіційним представником на території України є компанія ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОМАК УКРАЇНА", цей факт підтверджує безальтернативність проведення закупівлі, що можна побачити по проведеному минулому тендеру на аналогічну продукцію, а саме: Закупівля Номер у Prozorro UA-2025-04-28-009088-a, де прийняв участь тільки один учасник, а саме: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОМАК УКРАЇНА".
Дата оприлюднення звернення:
11.06.2025 11:29
Висловлюємо вдячність за зацікавленість до закупівлі. Замовник розглянув Ваше звернення та повідомляє, що “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. В свою ж чергу, вимога щодо надання сертифікату/декларації відповідності виробника Директиві 2006/42/EC, є об’єктивно виправданою та містить раціональне обґрунтування, так як являється гарантією технічних стандартів і норм, згідно яких повинно бути виготовлене обладнання. Дане обладнання повинно забезпечувати швидку продуктивність праці, особливо при виконанні аварійно-відновлювальних робіт по ремонту проводів та грозозахисного тросу на енергетичних об’єктах НЕК «Укренерго», що зазнали руйнувань/пошкоджень внаслідок збройної агресії російської федерації. Також наголошуємо, що придбання даного обладнання Замовником відбувається відповідно його потреб та виробничих необхідностей. Зі свого боку, ймовірний учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище вимогу тендерної документації щодо надання сертифікату/декларації відповідності виробника Директиві 2006/42/EC, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у даній процедурі закупівлі.
По другому питанню. Зазначена Замовником технічна вимога: «Можливість обертання корпусу пресу на 360 градусів по відношенню до основи - підтвердження у схемі компонентів згідно технічного паспорту», знов таки має раціональне обґрунтування, оскільки можливість обертання корпусу пресу на 360 градусів дає змогу максимальної адаптивності до місця монтажу. На опорах, порталах, у траншеях, або каналах, доступ до арматури може бути обмежений. Оберт голови дозволяє коригувати напрямок матриць без переміщення корпусу преса. Швидкість і економія ресурсів - немає потреби піднімати, переміщувати або розвертати всю апаратуру, монтаж можна продовжувати з іншого ракурсу. Також це можливість точного вирівнювання матриць щодо арматури, що в свою чергу знижує ризик неточного опресування або механічних пошкоджень.
Оберт особливо важливий:
• Роботи на опорах/порталах, коли доступ можливий лише з одного боку або щоб не переміщувати підйомну техніку і механізми
• Монтаж під кутом або в горизонтальній площині, де корпус преса незручно перемістити.
• Місця з обмеженим простором
Також повідомляємо, що відповідно до закупівлі, яка була оголошена Замовником в минулий період, а саме: «42630000-1 - Металообробні верстати Установки опресувальні в зборі для ВП "Будівництво та ремонт"» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-14-005353-a) ймовірний Учасник може переконатись у наявності конкуренції по даній процедури закупівлі. В даній закупівлі прийняло участь 5 учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 18:56