Обгрунтування використання процедури
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), придбання товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без проведення відкритих торгів та/або використання електронного каталогу у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно з положеннями Закону України «Про поштовий зв’язок» від 03.11.2022 № 2722-ІХ, призначеним оператором поштового зв’язку є оператор, якого уповноважено здійснювати зобов’язання відповідно до актів Всесвітнього поштового союзу та надавати універсальні послуги поштового зв’язку на всій території України, зокрема з виключним правом на провадження певних видів діяльності, пов’язаних із наданням поштових послуг.
Відповідно до статті 17 зазначеного Закону, призначений оператор має виключне право на видання, введення в обіг, розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток, а також їх реалізацію. При цьому стаття 18 Закону визначає поштові марки як засіб оплати послуг поштового зв’язку, що реалізуються за номінальною вартістю або встановленою вартістю, визначеною призначеним оператором.
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.05.2023 № 430 на період дії воєнного стану та протягом двох років з дня його припинення або скасування Акціонерне товариство «Укрпошта» визначено призначеним оператором послуг поштового зв’язку. Таким чином, лише АТ «Укрпошта» уповноважене на здійснення видання, введення в обіг, реалізацію та розповсюдження поштових марок в Україні.
Отже, у разі потреби придбання поштових марок, відсутня конкуренція з технічних причин, оскільки лише один суб’єкт господарювання має законне право їх реалізовувати. Відповідно, є підстави для застосування виключення, передбаченого підпунктом 5 пункту 13 Постанови № 1178, що дає змогу здійснити закупівлю без використання електронної системи закупівель, шляхом укладення прямого договору з єдиним можливим постачальником – АТ «Укрпошта».
При цьому, замовник зобов’язаний дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», внести відповідну закупівлю до річного плану та, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, оприлюднити в електронній системі закупівель звіт про договір, укладений без використання електронної системи, разом із самим договором, додатками до нього та обґрунтуванням підстав для здійснення закупівлі відповідно до вищезазначеного підпункту.
З огляду на викладене, для належного забезпечення діяльності департаменту муніципальної варти Луцької міської ради та з метою здійснення офіційного листування, закупівля поштових марок може бути здійснена виключно в Акціонерного товариства «Укрпошта», що повністю відповідає вимогам законодавства та обґрунтовує застосування підпункту 5 пункту 13 Постанови № 1178.