Звернення:
За тендером : Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10
Тема:
Уточнення тендерної документації
Зміст:
1. Шановний замовнику! Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 №26335 затверджені Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Пунктом 1 підрозділу 1 розділу ІІІ яких визначено: з метою забезпечення максимальної відкритості та конкуренції під час проведення процедури закупівлі, для сприяння потенційним учасникам процедури закупівлі в якісній підготовці тендерної пропозиції за визначений обмежений час, а також для уникнення зловживань, пов’язаних з доступом до інформації, замовникам рекомендується під час оголошення процедури закупівлі робіт з будівництва у складі тендерної документації надавати, зокрема, затверджену проєктну документацію в повному обсязі, а також іншу наявну інформацію щодо предмета закупівлі, включаючи: інвесторську кошторисну документацію (у тому числі відомість обсягів робіт з будівництва за розділами, підсумкову відомість ресурсів, інші розділи інвесторської кошторисної документації) у форматі обміну даними спеціалізованих електронних систем (.ims, .ibs, .idc (ІБД-6.x), .bsdu, .bdcu (ІБД-5.х) тощо) та у форматі .xls(x). Файли, що надаються у форматах спеціалізованих електронних систем, повинні бути відкритими для можливості застосування в розрахунках спеціалізованих програмних комплексів з визначення вартості будівництва. На підставі наведеного просимо надати у складі тендерної документації файл нформаційної моделі кошторису (.ims, .ibs, .idc (ІБД-6.x), .bsdu, .bdcu (ІБД-5.х) тощо).
2. Згідно з пунктом 2 Розділу V тендерної документації на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» пропозиція повинна містити письмову згоду на доступ та обробку персональних даних уповноваженої особи, яка підписала пропозицію учасника, а також письмову згоду від усіх осіб, щодо яких була надана зазначена сукупність відомостей (пункт 16 Додаток 2 до тендерної документації). По-перше, додаток 2 до тендерної документації містить пункти 1-9 (з різною кількістю підпунктів) та пункту 16 не містить. По-друге, враховуючи значну кількість персональних даних, які можуть бути надані у складі тендерної пропозиції, зокрема, відомості щодо штатних та залучених на інших умовах працівників, відомості щодо субпідрядників та їх працівників, щодо контрагентів у аналогічних договорах, тощо, виконання вказаної вимоги призведе до навантаження документів тендерної пропозиції учасника безліччю листів про надання згоди на доступ до персональних даних. Процитовану вимогу тендерної документації просимо замінити наступними: «Факт подання тендерної пропозиції учасником – фізичною особою чи фізичною особою – підприємцем, яка є суб’єктом персональних даних, вважається безумовною згодою суб’єкта персональних даних щодо обробки її персональних даних у зв’язку з участю в процедурі закупівлі відповідно до абзацу четвертого статті 2 Закону України “Про захист персональних даних”. Факт подання тендерної пропозиції учасником – юридичною особою, яка є розпорядником персональних даних, вважається підтвердженням наявності в неї права на обробку персональних даних, а також надання такого права замовнику як одержувачу зазначених персональних даних від імені суб’єкта (володільця). Таким чином, відповідальність за неправомірне передання замовнику персональних даних, а також їх обробку несе виключно учасник». Пропонована редакція рекомендована також Методичними рекомендаціями щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 №26335. Дякуємо.
3. Відповідно до умов тендерної документації, замовником вимагається внесення забезпечення виконання договору, про що відсутня інформація в оголошенні про закупівлю. Пропонуємо внести відповідні зміни (в оголошення або тендерну документацію), аби узгодити між собою ці два документи щодо закупівлі, оскільки у випадку проведення моніторингу, така невідповідність може бути визначена органом державного фінансового контролю порушенням законодавства про публічні закупівлі.
4. Згідно з пунктом 7 додатку 2 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, зокрема: сканована копія з оригіналу сертифікатів ISO: ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT). Статтею 23 Закону України «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. В свою чергу, жоден нормативно-правовий акт не містить вимог щодо отримання суб’єктами господарювання сертифікатів ISO. Тому учасники не зобов’язані отримувати сертифікати ISO.
Методичними рекомендаціями щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 №26335, встановлено, що відповідно до Закону та Особливостей замовники зобов’язані дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників процедури закупівлі та рівного ставлення до них, та не встановлювати жодних особливих умов, які надавали б перевагу одним суб’єктам господарювання перед іншими. У зв’язку з цим замовникам рекомендується враховувати практику органу оскарження під час підготовки тендерної документації та уникати встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними. Крім того не рекомендується вимагати надання міжнародних сертифікатів на системи управління якістю (зокрема ISO), які прямо не пов’язані з предметом закупівлі. Оскільки предметом закупівлі є будівельні роботи, перелічені сертифікати не мають прямого відношення до предмету закупівлі, тому вимагати їх від учасників – є вимогою недоцільною та надмірною. В цьому сенсі вимога замовника, визначена пунктом 7.2. щодо надання сертифікатів внутрішнього аудитора ISO: ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015 IDT; ISO 9001:2015 IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) ; ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) ; ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) є кричущою та надзвичайно дискримінаційною, оскільки такі сертифікати є документами, що підтверджують проходження працівником підприємства навчання щодо проведення аудиту системи менеджменту. Нагадуємо замовнику, що він закуповує роботи з будівництва, а не послуги із сертифікації на відповідність міжнародним стандартам, для виконання будівельних робіт, що закуповуються, наявність у штаті підрядної організації працівника, який може проводити аудит системи менеджменту ISO не є необхідним. Просимо виключити пункти 7.1. та 7.2. тендерної документації для забезпечення дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, що є обов’язковим не лише відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», але також і з урахуванням проведення цієї закупівлі на виконання Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility.
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 12:23
Доброго дня, шановний Учаснику!
Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335 - це документ розроблений Мінекономіки для надання практичних порад та роз'яснень щодо конкретних аспектів процедур публічних закупівель. Ці Методичні рекомендації не мають юридичного характеру, як закони або постанови. Замовники можуть враховувати ці рекомендації, але не зобов'язані їх виконувати.
Замовником у складі тендерної документації надано Відомість обсягів робіт.docx та Матеріали та устаткування.docx, в яких міститься вичерпний перелік необхідної інформації.
Інформація стосовно забезпечення виконання договору міститься в електронній системі закупівель (в оголошенні про закупівлю) та у тендерній документації.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, в тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації, тобто:
- Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати;
- не забороняє вимагати саме сертифікати ISO.
Вимога щодо надання сертифікатів ISO є цілком обґрунтованою та не порушує жодних прав потенційних учасників. Щодо даного питання є рішення АМКУ, яким підтверджено право замовника запитувати відповідні сертифікати ISO.
Дякуємо за Ваше звернення та проявлену пильність до Закупівлі. Найближчим часом буде внесено відповідні зміни до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
12.06.2025 12:15