Звернення:
За тендером : Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х6
Тема:
Реакція на закупівлю UA-2025-06-04-010538-a
Зміст:
Шановний, Замовнику Державна спеціальна служба транспорту !
На жаль на наше прохання зробити зміни у закупівлі UA-2025-06-04-010538-a Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х4
Ви надали відповідь:
Доброго дня!По-перше, виходячи з основних завдань та функцій Державної спеціальної служби транспорту у воєнний стан (згідно ст.ст. 1, 2 Закону України «Про Державну спеціальну службу транспорту» від 5 лютого 2004 року N 1449-IV із змінами), вищенаведений предмет закупівлі необхідний військовій частині Т0400 для повноцінного функціонування військової частини у воєнний стан та для виконання поставлених бойових завдань з оборони держави згідно бойових наказів. Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі — Закон № 922-VIII). Відповідно до частини першої статті 23 Закону № 922-VIII технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, з огляду на положення Закону № 922-VIII та специфіку предмета закупівлі, замовники самостійно мають право визначати умови тендерної документації та перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність таким вимогам, у тому числі мають право самостійно визначати технічні характеристики. По-друге, у Вашому зверненні від 09.06.2025 Ви просите змінити строк постачання автомобільного крану до 31.08.2025. Щодо строків поставки предмета закупівлі звертаємо Вашу увагу на те, що закупівля здійснюється відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» від 11 листопада 2022 року № 1275 із змінами та необхідна військовій частині Т0400 для повноцінного функціонування військової частини у воєнний стан та для виконання поставлених бойових завдань з оборони держави згідно бойових наказів. Тому, при встановлені строків поставки предмета закупівлі військова частина Т0400 у воєнний стан керується у першу чергу тими бойовими завданнями та строками їх виконання, які були поставлені вищестоящим керівництвом для збереження життя як військовослужбовцям, так мирним громадян нашої України. По-третє, у своєму звернені від 09.06.2025 Ви просите замовника внести зміни до умов тендерної документації (до умов технічної частини тендерної документації) у Вашій редакції. При цьому Ви зазначаєте, що запропоновані Вами «зміни в технічній документації суттєво не вплинуть на технічні параметри автокрану». Однак, ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА Т0400 не погоджується з вищевказаним Вашим твердженням про те, що «зміни в технічній документації суттєво не вплинуть на технічні параметри автокрану» та вважає, що технічні характеристики по даній закупівлі у разі внесення Ваших змін зміняться суттєво для Замовника, що підтверджується наступним. 1) Так, у пункті 4 «Характеристики базового шасі» Ви просите: «Робочий об'єм двигуна см. куб. 9726 ЗМІНИТИ на Робочий об'єм двигуна см. куб. не менше 6500». Однак, як всім відомо, у двигуна з меншим об’ємом буде менший крутний момент та двигун з меншим об’ємом буде працювати на більших обертах, що вплине на моторесурс двигуна та його надійність, що є суттєво (є критичним) для замовника (для військової частини Т0400), який у воєнний стан виконує поставлені бойові завдання з оборони держави згідно бойових наказів. 2) У пункті 6 «Характеристики базового шасі» Ви просите: «Коробка перемикання передач, кількість передач МКПП, 12 ступінчата ЗМІНИТИ Коробка перемикання передач, кількість передач не менше МКПП, 9 ступінчата». Однак, як всім відомо, при більшій кількості передач замовник буде мати більш мобільний автокран з широким робочим діапазоном для робіт у польових умовах та замовник буде мати більш прохідний автокран на бездоріжжі (з більшою кількістю понижених передач), що є суттєво (є критичним) для замовника (для військової частини Т0400), який у воєнний стан виконує поставлені бойові завдання з оборони держави згідно бойових наказів. 3) У пункті 21 «Характеристики автокрану» Ви просите: «Загальна маса противаг, не менше, т. 6 - ПРИБРАТИ даний пункт. Це додає ваги крану і ви додатково витрачаєте паливо возячи цей додатковий вантаж ще й по бездорожжю». Військова частина Т0400 категорично не погоджується з Вами виходячи з наступного. Вищевказана вимога щодо наявності противаг не менше 6 тон є дуже суттєвою (є дуже критичною) для замовника (для військової частини Т0400), бо вона (наявність противаг не менше 6 тон) надасть можливість автокрану безпечно працювати на максимально можливих навантаженнях з максимальними технічними характеристиками. Тобто, наявність противаг у автокрана надасть змогу військовослужбовцям військової частина Т0400 безпечно виконати роботи для по переміщенню вантажу (при максимально можливих навантаженнях) на більшу відстань за мінімальний проміжок часу. Це значно скоротить час виконання поставлених бойових завдань з оборони держави у воєнний стан згідно бойових наказів. При цьому звертаю Вашу увагу на те, що військовослужбовці військової частина Т0400 виконують бойові (спеціальні) завдання згідно з бойовими наказами (розпорядженнями). Крім того, військовослужбовці військової частина Т0400 також беруть безпосередню участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, та виконують бойові (спеціальні) завдання. Це означає, що час виконання поставлених бойових завдань з оборони держави у воєнний стан згідно бойових наказів має для військовослужбовців військової частина Т0400 дуже суттєве (дуже критичне) значення. Скорочення часу виконання поставлених бойових завдань з оборони держави не тільки збереже життя військовослужбовцям, але й збереже життя мирним громадян нашої України. Ще раз звертаємо Вашу увагу на те, що як зазначено вище, відповідно до положень ч. 3 ст. 22 Закону, замовник самостійно має право визначати умови тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, у тому числі має право самостійно визначати технічні характеристики. Враховуючи вищезазначене, замовник заявляє, що у разі внесення вищевказаних Ваших змін до умов тендерної документації (до умов технічної частини тендерної документації), технічні характеристики по даній закупівлі у воєнний стан зміняться суттєво для Замовника, який виконує поставлені бойові завдання з оборони держави.
На жаль свою ракцію на Вашу відповідь ( час уточнень закінчено) ми не можемо написати у закупівлі UA-2025-06-04-010538-a. яку організовує ВЧ Т 0400 ДССТ одночасно з цією закувлею. Ми вітчизняні виробники автокранів нічого іншого і не чекали. Ваші казки про КПП, двигун розкажіть дітям у садочку. Побачимо за які гроші ви зробите закупівлю UA-2025-06-04-010538-a за 6500000-6700000 грн без ПДВ. Чи за 9500000 грн без ПДВ? Для виконання бойових завдань потрібно ще і кількість автокранів. Всім зрозуміло що всі рішення приймаються не окремими в/частинами, а головним офісом ДССТ. Також можливо проаналізувати багато попередніх тендерів в/частинами. Ми думаємо, що їми зацікавляться правоохоронні органи.
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 10:29
Доброго дня!По-перше, що стосується часу учасників спрощеної закупівлі на подання звернення до замовника через електронну систему закупівель, то відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі — Закон № 922-VIII), у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Звертаємо вашу увагу на те, що період уточнення інформації учасників спрощеної закупівлі щодо спрощеної закупівлі UA-2025-06-04-010538-a - «Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х4» закінчився 09.06.2025.
Крім того, Ви написали своє звернення від 10.06.2025, яке стосується спрощеної закупівлі UA-2025-06-04-010538-a - «Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х4», на онлайн-платформі Електронна система публічних закупівель Prozorro в іншій спрощеній закупівлі UA-2025-06-05-004182-a - «Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х6».
Тобто, Ваше звернення від 10.06.2025 взагалі не стосується спрощеної закупівлі UA-2025-06-05-004182-a - «Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х6», по якій триває період уточнення інформації учасників спрощеної закупівлі.
По-друге, Ваше звернення за змістом фактично є коментарем до іншої спрощеної закупівлі UA-2025-06-04-010538-a - «Автокран вантажний, вантажопідйомністю 25 тон з колісною формулою 6х4» (по якій 09.06.2025 закінчився період уточнення інформації учасників спрощеної закупівлі), який не містить жодних питань, обставин або посилання на положення тендерної пропозиції, що потребує роз?яснення, деталізації або конкретизації. Також, Ваш коментар не містить вказівок про будь-які порушення з боку замовника, які потребують усунення тощо. Враховуючи наведене, а також зважаючи на відверто декларативний та не деталізований характер Вашого звернення, що унеможливлює встановлення зв’язку між його змістом та процедурою закупівлі, у замовника відсутня об?єктивна можливість надати обґрунтовані роз’яснення (обґрунтовану відповідь) за результатами його розгляду.
Дата оприлюднення відповіді:
10.06.2025 19:20