Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18.07.2025.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції 17.05.2025 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету водного господарства та природокористування (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена протоколом Уповноваженої особи від 05.06.2025 №57; протокольне рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та намір укласти договір про закупівлю з переможцем ФОП Цурик Сергій Анатолійович від 13.06.2025 №60; повідомлення про намір укласти договір від 13.06.2025; пояснення Замовника надані 03.07.2025, 09.07.2025 та 14.07.2025 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатом проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція ФОП Цурик Сергій Анатолійович не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до частини 1 пункту 2 Додатку 1 тендерної документації Учасник повинен надати документи, що підтверджують трудові відносини (наказ про прийняття на роботу або трудова угода або цивільно-правова угода) не менше як на одного працівника із ступенем доктора технічних наук за спеціальністю «Математичне моделювання та обчислювальні методи» та не менше як на одного працівника із ступенем кандидата технічних наук, що підтверджується Диплом кандидата, а також вищою освітою за спеціальністю «Гідротехнічне будівництво річкових споруд та гідроелектростанцій».
На виконання зазначених вимог учасник ФОП Цурик Сергій Анатолійович у складі своєї пропозиції щодо підтвердженння трудових відносин з Волощук В.А. (працівник із ступенем доктора технічних наук, за спеціальністю «Математичне моделювання та обчислювальні методи») надав договір цивільно-правового підряду від 06.06.2025 б/№, проте зазначений договір не містить у складі пропозиції додатків до договору №1 та №2, які є його невід’ємною частиною (файл – «Довідка наявність працівників _аналогічні проекти.pdf»), чим не дотримано вимоги частини 1 пункту 2 Додатку 1 тендерної документації.
Також, ФОП Цурик Сергій Анатолійович у складі своєї пропозиції щодо підтвердженння трудових відносин з Герасимовим Г.Г. (працівник із ступенем кандидата технічних наук, з вищою освітою за спеціальністю «Гідротехнічне будівництво річкових споруд та гідроелектростанцій») надав договір цивільно-правового підряду від 06.06.2025 б/№, проте зазначений договір не містить у складі пропозиції додатків до договору №1 та №2 , які є його невід’ємною частиною (файл – «Довідка наявність працівників _аналогічні проекти.pdf»), чим не дотримано вимоги частини 1 пункту 2 Додатку 1 тендерної документації.
На запит Держаудитслужби з цього питання Замовник надав пояснення від 14.07.2025, що не спростовують факту відсутності у тендерній пропозиції ФОП Цурик Сергій Анатолійович додатків до вищевказаних договорів цивільно-правового підряду та узвязку з чим готує рішення щодо скасування вказаної закупівлі, через неможливість усунення виявлених зауважень.
Також, відповідно до вимог частини 2 пункту 2 Додатку 1 тендерної документації Учасник повинен надати довідку у довільній формі із описом, що він та його працівники мають наступний досвід: досвід у розробці стандартів організації яка забезпечує діяльність гідроенергетичних об’єктів; досвід у формування звітів, що включають на моделювання в т.ч. на виконання договорів; досвід супроводу та управління науково-практичними інжиніринговими проектами, впровадження сучасних технологій та систем, моделювання та прогнозування режимів гідроенергетичних об’єктів, математичні прогнозно-імітаційні моделі, аналітична обробка інформації по різним галузям та проектам в електроенергетичній галузі;наявність досвіду роботи з гідрологічними та кліматичними дослідженнями, а саме оцінювання метеорологічних режимів на довготерміновій основі з урахуванням змін клімату.
На виконання зазначених вимог учасник ФОП Цурик Сергій Анатолійович у складі своєї пропозиції надав довідку «Підтвердження виконання аналогічних проектів» від 09.06.2025 (файл – «Довідка наявність працівників _аналогічні проекти.pdf»), проте зазначена довідка не містить інформації про наявність досвіду щодо супроводу та управління науково-практичними інжиніринговими проектами, впровадження сучасних технологій та систем, математичних прогнозно-імітаційних моделей, аналітичної обробки інформації по різним галузям та проектам в електроенергетичній галузі, чим не дотримано вимоги частини 2 пункту 2 Додатку 1 тендерної документації.
На запит Держаудитслужби з цього питання Замовник надав пояснення від 14.07.2025, що не спростовують факту відсутності вищевказаної інформації про наявність досвіду у довідці «Підтвердження виконання аналогічних проектів» та у звязку з чим готує рішення щодо скасування вказаної закупівлі, через неможливість усунення виявлених зауважень.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Цурик Сергій Анатолійович (протокол уповноваженої особи від 13.06.2025 №60) не виявив невідповідностей в інформації та/ або документах, що подані учасником ФОП Цурик Сергій Анатолійович та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
В ході проведення моніторингу Замовник протокольним рішенням від 16.07.2025 №80 прийняв рішення відмінити процедуру закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Цурик Сергій Анатолійович встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатом аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.