Показати схожі тендери

Закупівля Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») від НІЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ № 15 "ОСНОВА" НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Тип закупівлі Відкриті торги з особливостями
Тендер UA-2025-06-04-013783-a
Id Tender 16805bf563924b62b3d5d0ad7fc79633
План UA-P-2025-06-04-008468-a link
Статус Торги відмінено
Дата публікації оголошення 04.06.2025 18:51
Остання зміна 14.07.2025 00:00
Перевірити КЕП
Очікувана вартість:
29 436 046 грн. (З ПДВ)
Розмір мінімального кроку пониження ціни:
147 180.23 грн. (0,5 %)
Вартість подання пропозиції:
4 080 грн.
Подання пропозицій ( Завершено )
з 04.06.2025 18:50 до 28.06.2025 00:00
Завершено
Період уточнень
з 04.06.2025 18:50
до 25.06.2025 00:00
Завершено
Період оскарження
з 04.06.2025 18:50
до 25.06.2025 00:00
Поточний період
Період кваліфікації
з 30.06.2025 15:24
-
Період уточнень
з 04.06.2025 18:50 до 25.06.2025 00:00
Період оскарження
з 04.06.2025 18:50 до 25.06.2025 00:00
Період кваліфікації
з 30.06.2025 15:24
Основні параметри
Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Опціональні параметри закупівлі
Шаблон договору:
Критерій оцінки пропозицій:
Лоти
Лот № 1 Статус - активний лот закупівлі
29 436 046 грн.
Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Назва предмета закупівлі
Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Очікувана вартість
29 436 046 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
147180,23
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
440 000
Аукціон
Cтарт аукціону
30.06.2025 15:01
Закінчення аукціону
30.06.2025 15:24
Позиція
Опис предмета закупівлі
Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Код ДК 021:2015
45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
16600, Україна, Чернігівська область, Ніжин, Об’їжджа, 123
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Виконання робіт
Тип оплати: Пiсляоплата
Період: 14 календарні днів
Розмір оплати: 100,0 %
Опис:
Оплата за виконані роботи здійснюється Замовником на підставі підписаних Сторонами актів приймання виконаних будівельних робіт (можуть бути проміжні розрахунки ) (форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) протягом 14 днів з дати підписання відповідного документу.
Порядковий номер: 1
Критерії лоту
Реєстр пропозицій
Учасник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА ФІРМА "ДІАМАНТ"
Пропозиція:
27 952 000 грн.
Відповіді на критерії
Учасник:
ТОВ "НіжинЖитлоБуд"
Пропозиція:
27 950 000 грн.
Відповіді на критерії
Посилання на аукціон Cтарт аукціону: 30.06.2025 15:01
Критерії закупівлі
Документи закупівлі
23.06.2025 08:31
Оголошення про проведення закупівлі
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Критерії прийнятності
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Технічний опис предмету закупівлі (опис об'єкту)
Тендерна документація
Скасування
14.07.2025 00:00
неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
03.07.2025 13:47
-
Донор
ЄДРПОУ
55000
Назва
Ukraine facility
Повна назва
Ukraine facility
Адреса
1048, Королівство Бельгія, Brussel, Брюссель, Rue de la Loi / Wetstraat, 175
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Неля Смоленська
Електронна пошта
Телефон
+380463131442
Сайт:
http://zosh15-nizhyn.uo.gov.ua/
Замовник
ЄДРПОУ
26467882
Повна назва
НІЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ № 15 "ОСНОВА" НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Поштовий індекс
16600
Країна
Україна
Область або регіон
Чернігівська область
Населений пункт
місто Ніжин
Адреса
ВУЛИЦЯ ОБ'ЇЖДЖА будинок 123
Кваліфікація
Лот № 1 Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Період розгляду тендерної пропозиції з 30.06.2025 15:24 по 08.07.2025 00:00
Показати документи пропозиції
Відповіді на критерії
Документи кваліфікації
30.06.2025 15:24
Витяг з ЄДР
Моніторинги
Об'єкт моніторингу
Унікальний номер об'єкту моніторингу
UA-M-2025-06-24-000015
Дата створення проекту
24.06.2025 10:45
Статус
порушення виявлені
Дата публікації моніторингу
24.06.2025 12:40
Дата публікації висновку про результати
09.07.2025 14:54
Дата завершення усунення порушень
24.07.2025 00:00
Дата завершення моніторингу
16.07.2025 00:00
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Контактна особа
Відповідальний за закупівлю
Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Електронна пошта
Телефон
+38 (0 46) 267-72-67
Орган державного фінансового контролю
ЄДРПОУ
40919597
Назва
Північний офіс Держаудитслужби
Країна
Ukraine
Населений пункт
Чернігів
Рішення про початок моніторингу
Опис підстав для здійснення моніторингу
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 23.06.2025 № 44-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2025-06-04-013783-a 04.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу
23.06.2025 00:00
Документи рішення
24.06.2025 12:40
-
Висновок про результати моніторингу
Виявлено порушення
Типи порушень
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ніжинської гімназії № 15 «Основа» Ніжинської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 04.06.2025 № 11, зі змінами від 19.06.2025 № 12, від 23.06.2025 № 14 (далі – тендерна документація), вимогу про усунення невідповідностей до 17:15 год 07.06.2025, запитання до процедури, оприлюднені в електронній системі закупівель та відповіді Замовника на них, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.07.2025 № 20, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.07.2025. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості) зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Згідно з інформацією, оприлюдненою в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro, Замовником 19.06.2025 та 23.06.2025 до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів внесені зміни. При цьому, Замовником під час внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого в електронній системі закупівель 19.06.2025 та 23.06.2025, в окремому документі не оприлюднено перелік змін, чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/ або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році 25 відсотків. Відповідно до пункту 3 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником передбачено вимоги щодо локалізації виробництва. Також, у пункті 2 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником зазначено, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, викладені у відомості об’ємів, завантажені окремим файлом. При цьому, Замовником в порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, в додаток 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації не винесено вимогу, щодо надання учасником процедури закупівлі необхідних згідно із законодавством документів, які б підтверджували ступень локалізації виробництва товару та відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. За результатами аналізу питання визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу 8 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. Згідно з пунктом 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Зокрема, пунктом 9 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, таку інформацію, як розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Відповідно до вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Абзацом 3 частини першої статті 25 Закону визначено, що розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів та тендерною документацією очікувана вартість закупівлі становить 29 436 046,00 гривень. При цьому, відповідно до інформації розміщеної в оголошенні про проведення відкритих торгів та пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено розмір забезпечення тендерної пропозицій учасників у сумі 440 000,00 грн, що становить майже 1,5% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Отже, Замовник порушив вимоги абзацу 3 частини першої статті 25 Закону, в частині визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі, що не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт. У ході моніторингу, на запит Управління, оприлюдненого в електронній системі закупівель, Замовником надано пояснення, яке не спростовує суті порушення. Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, у ході моніторингу процедури закупівлі Замовником 03.07.2025 відмінено відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 3 частини першої статті 25 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
-
Дата висновку
09.07.2025 00:00
Дата публікації
09.07.2025 14:54
Документи висновку
09.07.2025 14:54
-
Повідомлення
Запит
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 «Основа» Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)», очікуваною вартістю 29 436 046,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-04-013783-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень. 1. Надати інформацію та відповідні документи (зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, технічне завдання, протоколи/рішення засідання тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати пояснення з яких причин Замовником під час внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого в електронній системі закупівель 19.06.2025 та 23.06.2025, в окремому документі не оприлюднено перелік змін, чим порушено вимоги пункту 54 Особливостей. 4. Відповідно до вимог абзацу 3 частини першої статті 25 Закону розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Просимо повідомити, з яких причин Замовником у пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та оголошенні про проведення відкритих торгів передбачено розмір забезпечення тендерної пропозицій учасників у сумі 440 000,00 грн, що становить майже 1,5% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Рішеня
30.06.2025 14:37
Орган перевірки
04.07.2025 00:00
Документи повідомлення
30.06.2025 14:38
-
Відповідь
Пояснення на запит
Статтею 8 Закону про публічні закупівлі передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Ніжинська гімназія №15 «Основа» Ніжинської міської ради Чернігівської області отримала запит про надання пояснень 30.06.2025. Закон про публічні закупівлі не визначає, як саме потрібно рахувати строки в закупівлях, то підлягають застосуванню положення загального законодавства, а саме Цивільного кодексу України. Відповідно до статті 252 ЦК України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Згідно з частиною першою статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Враховуючи наведене, перебіг строку в закупівлях починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов?язано його початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення. За таких обставин, строк надання відповіді на запит Північного офісу Держаудитслужби - 03.07.2025. Щодо запитуваних пояснень Держаудитслужби У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 «Основа» Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)», очікуваною вартістю 29 436 046,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-04-013783-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень. 1. Надати інформацію та відповідні документи (зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, технічне завдання, протоколи/рішення засідання тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надати пояснення з яких причин Замовником під час внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого в електронній системі закупівель 19.06.2025 та 23.06.2025, в окремому документі не оприлюднено перелік змін, чим порушено вимоги пункту 54 Особливостей. 4. Відповідно до вимог абзацу 3 частини першої статті 25 Закону розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Просимо повідомити, з яких причин Замовником у пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та оголошенні про проведення відкритих торгів передбачено розмір забезпечення тендерної пропозицій учасників у сумі 440 000,00 грн, що становить майже 1,5% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк. У відповідь на запит Північного офісу Державної аудиторської служби в рамках моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №15 "Основа" Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Обїжджа, 123 Чернігівської області (згідно ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» UA-2025-06-04-013783-a Ніжинська гімназія №15 «Основа» Ніжинської міської ради Чернігівської області надає таку інформацію. По першому питанню: Рішенням Ніжинської міської ради від 24 квітня 2025 року №?8-46/2025 (офіційне джерело: https://stav-gromada.gov.ua/news/1703699932/) було ухвалено прийняття коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту, спрямованого на облаштування безпечних умов у закладах, що надають повну загальну середню освіту, зокрема у військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях та ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, за напрямом, передбаченим кодом класифікації доходів бюджету (ККДБ) 41032800. Обсяг прийнятих бюджетних асигнувань за рахунок зазначеної субвенції становив 23?525?108,00 гривень. Окрім того, у межах зазначеного рішення місцевим бюджетом було передбачено виділення коштів на співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок відповідної субвенції, в обсязі 5?910?938,00 гривень за програмною класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів (КПКВК МБ) 0611261 «Забезпечення загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти», за економічною класифікацією видатків бюджету (КЕКВ) 3132 «Капітальне будівництво (придбання) інших об’єктів». Указані кошти (у сумі 29?436?046,00 грн) були спрямовані на реалізацію проєкту «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 чоловік Ніжинської гімназії №?15 «Основа» Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Об’їжджа, 123 Чернігівської області», що реалізується відповідно до предмета закупівлі, визначеного за ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи». Визначеним замовником реалізації технічної документації, зокрема — замовником виготовлення робочого проєкту, є Управління освіти Ніжинської міської ради Чернігівської області, яке здійснює організацію та супровід заходів з проектування і реалізації проєкту відповідно до вимог чинного законодавства у сфері бюджетного процесу, будівництва та публічних закупівель. Реалізація проєкту «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 осіб Ніжинської гімназії №15 «Основа» Ніжинської міської ради в м. Ніжині по вул. Об’їжджа, 123 Чернігівської області» здійснюється відповідно до чинного законодавства України у сфері містобудування, будівництва та технічного регулювання. Проєктна документація була розроблена Приватним підприємством «Проектно-будівельна фірма «ДОМ-2», що має належну кваліфікацію та досвід у виконанні аналогічних проєктів у сфері будівництва та реконструкції об’єктів цивільного призначення. Проєкт виконано з дотриманням вимог: державних будівельних норм (ДБН), чинних на момент розробки; профільних технічних регламентів; санітарно-гігієнічних, пожежних, екологічних, енергетичних та інших обов’язкових стандартів, передбачених законодавством для об’єктів цивільного захисту та укриттів у закладах загальної середньої освіти. Після завершення розробки проєктна документація пройшла обов’язкову комплексну експертизу, відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи» (із змінами). За результатами експертизи отримано позитивний експертний звіт № 100/23 від 21 серпня 2024 року, виданий ТОВ «Будпроектекспертиза», яке є спеціалізованою організацією, що має право здійснювати експертизу відповідно до чинного законодавства. Згідно з вказаним звітом, загальна кошторисна вартість проєкту у поточних цінах станом на 23 липня 2024 року складає 29?554,692 тис. грн, у тому числі: будівельні роботи – 13?979,795 тис. грн; устаткування, меблі, інвентар – 10?017,236 тис. грн; інші витрати – 5?557,661 тис. грн. Ніжинська гімназія №15 «Основа» Ніжинської міської ради Чернігівської області виступає замовником виконання будівельних робіт, передбачених даним проєктом. Повноваження замовника здійснюються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про архітектурну діяльність», а також Порядку здійснення технічного нагляду, авторського нагляду та затвердження проєктної документації. Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Закупівля включена до річного плану закупівель Замовника, затвердженого 4 червня 2025 року за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи. Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно яких закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. На підставі затвердженого робочого проєкту та розробленої на його основі проектно-кошторисної документації, відповідно до потреб Замовника, було здійснено належне обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначено його очікувану вартість у відповідності до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки України від 18.02.2020 № 275 (із змінами). З метою забезпечення прозорості, обґрунтованості та відповідності бюджетному законодавству в процесі підготовки до закупівлі було використано весь комплекс документів, розроблених на етапі проектування та попередньої підготовки до реалізації проєкту. Зокрема, до складу технічної документації, що лягла в основу формування очікуваної вартості предмета закупівлі, входять: Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; Локальні кошториси за розділами робіт; Підсумкова відомість ресурсів; Позитивний експертний звіт ТОВ «Будпроектекспертиза» №100/23 від 21.08.2024 року; Дефектні акти; Технічне завдання, що є складовою частиною робочого проєкту, з чітко визначеним функціональним призначенням, вимогами до конструктивних елементів, інженерних систем, вентиляції, гідроізоляції, евакуаційних шляхів тощо; Протоколи засідань та рішення комісії Замовника. Очікувана вартість предмета даної закупівлі становить: 29 436 043,00 грн. Уся зазначена документація, відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель та будівництва, підтверджує об’єктивність і правомірність визначеної очікуваної вартості закупівлі та дає можливість сформувати тендерну документацію з чітким, недискримінаційним і технічно обґрунтованим описом предмета закупівлі. Закупівля послуг з капітального ремонту здійснюється з метою створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, працівників та інших осіб, які перебувають у закладі загальної середньої освіти, а саме – забезпечення функціонування захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) шляхом приведення її у відповідність до встановлених норм, вимог і стандартів у сфері інженерного захисту населення. Реалізація закупівлі дозволить забезпечити умови для безпечного перебування в укритті до 600 осіб у разі виникнення надзвичайної ситуації або загрози воєнного характеру, що відповідає пріоритетам державної політики у сфері освіти та цивільного захисту. Таким чином, у межах реалізації проєкту «Капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 осіб Ніжинської гімназії №15 «Основа»» очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі затвердженого робочого проєкту, проектно-кошторисної документації та позитивного експертного звіту, з урахуванням потреб Замовника, вимог чинного законодавства та з дотриманням принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтованість і прозорість визначеної вартості підтверджуються наявною технічною документацією, що дозволило сформувати повний, точний і недискримінаційний опис предмета закупівлі, необхідного для забезпечення безпечного функціонування захисної споруди цивільного захисту в умовах воєнного стану. По другому питанню: На виконання норм Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» замовником Ніжинською гімназією №15 «Основа» Ніжинської міської ради Чернігівської області забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті Ніжинської гімназії № 15 «Основа»за посиланням http://zosh15-nizhyn.uo.gov.ua/ у розділі «Діяльність гімназії» - «Прозорість і відкритість» . По третьому питанню: З урахуванням запитань, зауважень і пропозицій, які надходили до Замовника в електронній системі закупівель від учасників, а також з метою приведення умов тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником двічі було ініційовано внесення змін до тендерної документації – 19.06.2025 року та 23.06.2025 року. Відповідно до пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Замовником у повному обсязі дотримано зазначених вимог. Зокрема: 19.06.2025 року в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію у новій редакції разом із відповідними додатками, а також окремим файлом – перелік змін, що були внесені (файл “Перелік змін від 19.06.2025.docx”); 23.06.2025 року Замовником було здійснено повторне внесення змін до тендерної документації, з відповідним оприлюдненням у системі нової редакції документації та файлу “Перелік змін від 23.06.2025.docx”; Відповідно до вимог частини другої пункту 54 Особливостей, зміни до тендерної документації було внесено у машинозчитуваному форматі протягом одного дня з дати прийняття рішення, що підтверджується хронометрією оприлюднення в системі; Замовником також двічі продовжувався строк подання тендерних пропозицій, про що належно оновлено оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель, що забезпечило дотримання мінімального чотириденного строку, визначеного пунктом 54 Особливостей. Інформація про зміни щодо кінцевого терміну подання тендерних пропозицій наявна у документах з переліками змін, а саме: «Перелік змін від 19.06.2025.docx» та «Перелік змін від 23.06.2025.docx», які були оприлюднені в електронній системі закупівель одночасно з відповідними редакціями тендерної документації. Таким чином, усі зміни до тендерної документації були внесені з дотриманням вимог чинного законодавства, оприлюднені в електронній системі закупівель належним чином, у нових редакціях та із супровідними переліками змін, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій – відповідно продовжено. Отже, усі зміни, включаючи зміну кінцевого строку подання тендерних пропозицій (що є зміною оголошення), було повністю і чітко відображено у файлах "Перелік змін від 19.06.2025.docx" та "Перелік змін від 23.06.2025.docx", які були оприлюднені одночасно з відповідними оновленими редакціями тендерної документації. Ці документи були доступні в електронній системі закупівель та містили повну інформацію про всі внесені зміни, у тому числі ті, що стосуються оновлення даних в оголошенні. Учасники мали змогу вчасно ознайомитися з усією інформацією, що підтверджується як змістом оприлюднених документів, так і хронологією оновлення оголошення в системі. Таким чином, по суті всі зміни були доведені до відома учасників у повному обсязі, доступному форматі та у строки, визначені пунктом 54 Особливостей. Це унеможливило будь-яке обмеження права учасників на рівний доступ до інформації, підготовку та подання тендерних пропозицій. З огляду на викладене, дії Замовника відповідають приписам пункту 54 Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечують принципи відкритості, добросовісної конкуренції, рівного доступу учасників до участі в закупівлі, а також прозорості та законності прийнятих рішень. По четвертому питанню: Відповідно до вимог абзацу 3 частини першої статті 25 Закону України “Про публічні закупівлі” розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. З огляду на те, що очікувана вартість закупівлі, яка є предметом цих відкритих торгів, становить 29 млн 436 046,00 грн, розмір забезпечення тендерної пропозиції мав бути визначений із врахуванням цієї межі. Водночас пунктом 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а також оголошенням про проведення відкритих торгів, було передбачено забезпечення тендерної пропозиції учасників у сумі 440 000,00 грн. Замовником під час формування цієї умови тендерної документації було допущено технічну помилку, пов’язану з неправильним визначенням розміру забезпечення, оскільки розрахунок здійснювався виходячи із максимального значення, передбаченого Законом для закупівлі товарів та послуг, а не робіт. Звертаємо увагу на наявність правової невизначеності щодо способу застосування граничного розміру забезпечення, передбаченого абзацом третім частини першої статті 25 Закону, у випадках, коли предмет закупівлі включає змішану структуру витрат - зокрема, виконання будівельних робіт у поєднанні з придбанням меблів, обладнання чи інвентарю в межах одного кошторису (в даній закупівлі, відповідно до експертного звіту вартість будівельних робіт становить - 13 млн 979,795 грн, вартість устаткування, меблів та інвентарю - 10 млн 017,236 тис грн, інші витрати - 5 млн 557,661 тис грн). Відсутність чіткого нормативного розмежування ускладнює правозастосування та створює ризик різного тлумачення з боку замовників і контролюючих органів. Разом із тим, слід звернути увагу на той факт, що впродовж строку, передбаченого пунктом 54 Особливостей для подання учасниками запитань та уточнень щодо тендерної документації, до Замовника не надходило жодного питання чи вимоги стосовно уточнення або зменшення суми забезпечення тендерної пропозиції. Це свідчить про те, що учасники торгів не вбачали у встановленій сумі забезпечення істотної перешкоди для участі в процедурі закупівлі, що підтверджується також тим, що учасники активно зверталися до Замовника з іншими уточненнями та питаннями, демонструючи таким чином свою зацікавленість у закупівлі та належне розуміння своїх прав і обов'язків. Крім цього, варто наголосити, що протягом усього періоду проведення тендеру жоден із потенційних учасників не заявив про неможливість виконати умову щодо розміру забезпечення тендерної пропозиції, або про те, що така вимога може обмежувати чи порушувати їхні права на участь у процедурі закупівлі. 30 червня 2025 року в електронній системі закупівель відбувся електронний аукціон до зазначеної процедури закупівлі. За результатом розкриття тендерних пропозицій зареєстровано два учасники. Наявність щонайменше двох конкурентних пропозицій означає, що замовникові вдалося забезпечити належний рівень конкуренції, як того вимагає стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка закріплює принципи добросовісної конкуренції, максимального економічного ефекту, недискримінації учасників та відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівельного процесу. Обидва учасники виконали зобов’язання щодо надання забезпечення тендерної пропозиції саме в тому обсязі, який був визначений тендерною документацією – 440 000,00 грн. Отже, вимога у вигляді забезпечення була уніфікованою й застосовувалася до всіх без винятку потенційних учасників, а значить — відповідала принципу рівного ставлення та відсутності дискримінації. Навіть попри те, що її розмір помилково перевищував граничний показник, передбачений абзацом третім частини першої статті 25 Закону для робіт, вона діяла симетрично: жоден із суб’єктів господарювання не опинився у кращих чи гірших умовах порівняно з іншими. Фактичне надання забезпечення у встановленому розмірі обома учасниками свідчить, що ця вимога не перешкодила їхній економічній спроможності та не позбавила можливості подати пропозицію. Інакше кажучи, навіть підвищена сума не стала бар’єром для участі, що підтверджує відсутність негативного впливу на конкуренцію й дотримання принципу пропорційності (міра забезпечувального заходу відповідає його меті й не перевищує того, що об’єктивно необхідно для захисту інтересів замовника). Таким чином, процедура відбулася у повній відповідності до нормативних вимог: технічна можливість подання й розкриття пропозицій була забезпечена, система автоматично зафіксувала хід аукціону, а всі ключові документи - протоколи розкриття, повідомлення про аукціон, пропозиції учасників і гарантії - були оприлюднені в реальному часі. Отже, дотримано принцип прозорості та підзвітності, оскільки кожен крок замовника й учасників є відкритим для громадського контролю та аудиту. Таким чином, електронний аукціон 30 червня 2025 року відбувся із дотриманням ключових принципів та вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Незважаючи на технічну помилку в обчисленні розміру забезпечення, це не позначилося на конкурентності процедури, не порушило прав учасників і не мало реального впливу на результати торгів, що доводиться фактом участі двох повноцінних пропозицій, обох забезпечених на всю визначену суму. Сутність забезпечення тендерної пропозиції полягає в тому, щоб гарантувати замовникові серйозність намірів учасника й водночас захистити процедуру від безпідставного відкликання пропозиції або відмови переможця підписати договір. Це – виключно ризиковий інструмент, що фінансується коштом приватних суб’єктів, а не з державного чи місцевого бюджету. Тому навіть якщо технічна помилка призвела до завищення розміру гарантії, вона жодним чином не впливає на фактичні бюджетні витрати: замовник не сплачує й не відшкодовує таке забезпечення, воно або повертається учасникам, або в разі їхньої недобросовісної поведінки стягується до доходів бюджету, збільшуючи, а не зменшуючи його ресурс. Конкурентний характер торгів – участь двох незалежних господарюючих суб’єктів та проведення автоматичного електронного аукціону – гарантував формування ціни договору виключно на ринкових засадах. Вартість майбутнього контракту визначена не розміром забезпечення, а сукупністю пропозицій, які учасники подали, конкуруючи між собою за найнижчу ціну. Отже, жодних передумов для перевитрати чи нецільового використання коштів не створено: переможе той учасник, чия ціна є економічно найвигіднішою, а завищене забезпечення не переноситься у суму договору. Крім того, принципи статті 5 Закону – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, відкритість і прозорість – залишилися дотриманими. Усі документи, включно з банківськими гарантіями, оприлюднені в «Прозорро», контролюючі органи мають повний доступ до інформації. Таким чином, бюджетні інтереси замовника залишаються повністю захищеними, а технічна помилка у визначенні розміру забезпечення не може спричинити фінансових втрат чи порушити принципи економності та цільового використання публічних коштів. У практиці органу контролю - Державної аудиторської служби України (ДАСУ), - неправильно визначений розмір забезпечення тендерної пропозиції кваліфікується як технічне порушення, яке не впливає на результат та економічний ефект закупівлі, проте свідчить про недосконалість процедурних налаштувань замовника. Саме так органи ДАСУ підходили до аналогічних випадків у висновках за результатами моніторингів UA-2024-10-23-009947-a, UA-2024-07-15-004256-a та UA-2021-11-03-002482-c: у кожному з них орган не вимагав відміни торгів або розірвання договору, а лише зобов’язував замовників ужити заходів, щоб уникнути повторення помилки. Такий підхід демонструє послідовну позицію контролюючого органу: санкція має бути превентивною, а не каральною, якщо порушення не призвело до шкоди для бюджету й конкуренції. Обов’язок держави (та її органів, зокрема аудиторської служби) обирати найменш обтяжливий для суб’єктів права інструмент випливає з принципу верховенства права. Якщо порушення не провокує матеріальних втрат бюджету чи ризику корупційних зловживань, застосування «жорстких» заходів (відкликання закупівлі, анулювання результатів аукціону) буде надмірним і, отже, протиправним. Враховуючи, що предмет закупівлі - капітальний ремонт частини протирадіаційного укриття на 600 осіб у гімназії № 15 «Основа» (м. Ніжин), у сучасних умовах воєнної загрози затримка робіт безпосередньо ставить під ризик життя і здоров’я дітей та працівників закладу. Баланс між формальним виправленням порушення й суспільним інтересом чітко схиляється на користь негайного виконання договору. Упровадження саме таких, превентивних заходів цілком задовольняє конституційну вимогу пропорційності: держава досягає легітимної мети - належної бюджетної дисципліни - без надмірного втручання у господарські процеси та без шкоди для законних очікувань громади на безпечне навчальне середовище. Свою правову позицію Замовник обґрунтовує в тому числі й постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2023 року у справі № 420/19338/22 (набула законної сили). У зазначеній справі суд дійшов висновку, що аналогічні порушення, які були допущені учасником процедури закупівлі, не можуть вважатися такими, що є співмірними з наслідком у вигляді дострокового розірвання договору. Суд зазначив, що відповідальність сторін має відповідати принципу пропорційності, а санкції, що застосовуються, мають бути адекватними суті порушення. Оскільки виявлені порушення не мали шкідливих наслідків, не призвели до нецільового використання бюджетних коштів чи шкоди бюджету, вимога Держаудитслужби щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, є необґрунтованою та непропорційною тяжкості порушення. Враховуючи наведене, технічна помилка не мала впливу на результат закупівлі, не призвела до порушення принципів добросовісної конкуренції, не обмежила участі учасників та не спричинила негативних наслідків для бюджету. Закупівля відбулася в умовах конкурентного середовища, усі учасники надали забезпечення в установленому розмірі. Враховуючи позицію ДАСУ в аналогічних випадках, принцип пропорційності та соціально-безпекове значення предмета закупівлі, підстав для скасування результатів торгів або розірвання договору не вбачається. З повагою, Неля Смоленська.
Рішеня
03.07.2025 13:22
Замовник
Торги відмінено
Очікувана вартість
29 436 046 грн.
Період подання пропозицій
до 28.06.2025 00:00
Замовник:
НІЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ № 15 "ОСНОВА" НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контактний телефон:
+380463131442
Статус
Торги відмінено
Очікувана вартість
29 436 046 грн.
Період подання пропозицій
до 28.06.2025 00:00
Замовник:
НІЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ № 15 "ОСНОВА" НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контактний телефон:
+380463131442
label__
value__
Офіційний майданчик публічних закупівель
© 1997-2025 Всі права захищено. Політика конфіденційності