Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформаціі? про закупівлю, відповідності вимог тендерноі? документаціі? вимогам Закону Украі?ни «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостеи? здіи?снення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом Украі?ни «Про публічні закупівлі», на період діі? правового режиму воєнного стану в Украі?ні та протягом 90 днів з дня и?ого припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів Украі?ни від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозицій учасника, своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річнии? план закупівель Публічного Акціонерного Товариства "Центренерго" (далі - Замовник) на 2025 рік (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-05-14-006768-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями від 04.06.2025, тендерну документацію з Додатками (1-7), затверджену рішенням уповноваженої? особи Замовника від 03.06.2025 протокол № 34310000-3/1/25, реєстр отриманих тендерних пропозицій? від 17.06.2025, тендерную пропозицію ТОВ НОВА БУС (далі - ТОВ НОВА БУС), протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.06.2025, протокол розгляду Уповноваженою особою тендерних пропозицій на закупівлю № 34310000-3/4/25 від 20.06.2025р., протокол Замовника щодо визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 20.06.2025р., повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 20.06.2025р., звіт про результати проведення процедури закупівлі від 02.07.2025р., Договір про закупівлю товарів № 12/346 від 02.07.2025р. (далі - Договір) з Додатком № 1, відповідь Замовника на пояснення, отримане через електронну систему закупівель 12.09.2025 року.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 18 Особливостеи? умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Також, за вимогами абзацу четвертому пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Поряд з цим, підпунктом 2 пункту 21 Особливостей визначено, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Вимогами пункту 6 Додатку 6 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачена вимога надання письмової згоди Учасника, складеної Учасником за формою відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації (подається в окремому файлі). Поряд з цим, пунктом 4 Письмової згоди учасника, зазначеної в Додатку 5 до тендерної документації передбачена інформація наступного змісту: «Ми гарантуємо підписати договір в редакції викладеній в Додатку № 4 до тендерної документації не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та не раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. (У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.)»
Враховуючи вищевикладене, учасник ТОВ НОВА БУС у складі тендерної пропозиції надав лист (файл "лист згода з умовами договору.docx.asice.zip") від 14.06.2025 № 87 згідно якого ТОВ НОВА БУС гарантує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору викладених в додатку № 4 до тендерної документації закупiвлі за ідентифікатором UA-2025-06-04-011728-a за 34310000-3 Двигуни та їх частини (Дизельний двигун) та письмову згоду (файл "письмова згода дод._5.docx.asice.zip"), згідно якої учасник гарантує підписати договір в редакції, викладеній в Додатку 4 до тендерної документації.
Однак, проведеним співставленням умов договору, укладеного за результатами закупівлі з умовами проекту договору встановлено ряд розбіжностей.
Так, згідно Додатку 1 до проекту договору (що згідно пункту 15.1 є невідємною частиною Договору) пунктом 1 передбачена графа «країна походження товару». В той же час в Договорі зазначена графа в пункті 1 Додатку 1 до договору виключена.
Також, пунктами 8-14 Додатку 1 до проекту договору передбачено наступні умови:
8. Якість Товарів повинна відповідати технічним характеристикам Покупця. Товари не повинні наносити шкоди довкіллю.
9. Товари повинні бути новими, невживаними, не раніше 20__року виготовлення.
10. Гарантійний строк на товари______________________
Обчислюється з моменту_________________________________________.
11. Строк дії Договору: ______________________________________
12. Постачальник має статус платника податків:___________________
13. Додаткові умови:
13.1. Письмові заявки надаються Постачальнику з дотриманням наступних вимог:
13.1.1. Заявка надсилається Постачальнику на поштову адресу (місцезнаходження), вказану у договорі, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з повідомленням про його вручення та електронною поштою на електронну адресу (e-mail) Постачальника, вказану у договорі.
13.1.2. Постачальник зобов'язаний кожного робочого дня перевірити надходження електронних листів на свою електронну адресу, вказану у договорі, отримати листи Покупця та направити відповідь на електронну адресу Покупця, зазначену у договорі. Постачальник зобов'язаний регулярно, не рідше одного разу у три дні, перевірити надходження та отримати поштові відправлення, які надійшли на його адресу.
13.1.3. Датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну адресу Постачальника електронного листа з Заявкою. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку поштової програми. 13 У разі неотримання Покупцем листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою, датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання ним поштового відправлення з Заявкою. У разі неотримання Постачальником поштового відправлення з Заявкою, Заявка вважається отриманою Постачальником на третій день з дня її надходження в поштове відділення Постачальника згідно даних сайту Укрпошти. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом надходження поштового відправлення на поштове відділення Постачальника є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку сайту Укрпошти з трекінгом (відстеженням місцезнаходження) поштового відправлення з Заявкою.
13.2. Приймання Товарів проводиться з обов'язковим виконанням вхідного контролю. Товари повинні бути упаковані згідно з технічними вимогами Покупця та в тару придатну для транспортування та зберігання. За вимогою Покупця передача Товарів здійснюється в присутності уповноваженого представника Постачальника. Він повинен мати при собі письмове доручення, яке надає йому повноваження представляти інтереси Постачальника при передачі Товарів. Письмове доручення повинно бути завірене підписом керівника та печаткою Постачальника. В разі відсутності уповноваженого представника Постачальника, приймання Товарів не здійснюється і всі збитки, пов'язані з цим, покладаються на Постачальника.
13.3. При постачанні Постачальником Товарів, ввезених на митну територію України (імпортований товар) в Акті (ах) приймання-передачі є обов'язковим реквізитом - "Код товару згідно з УКТ ЗЕД", який зазначає Постачальник.
13.4. Постачальник при поставці Товарів автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товарів автомобільним транспортом, останній повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності.
13.5. Постачальник при поставці Товарів зобов'язаний виконувати вимоги Постанови КМУ від 09.04.2022 р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації».
13.6. ____________________________________________________.
14. В іншому умови поставки Товарів регулюються Договором.
При цьому, пунктами 8-12 Додатку № 1 до Договору про закупівлю товарів № 12/346 від 02.07.2025р. передбачено наступні умови:
8. Гарантійний строк на Продукцію повинен складати не менше 12 місяців з моменту підписання уповноваженими представниками Сторін Акту приймання - передачі продукції.
9. Строк дії договору до 30.06.2026 року включно, а в частині виконання взаємних зобов'язань, розрахунків, гарантійних зобов'язань до повного виконання їх Сторонами.
10. Постачальник має статус платника податків на загальних підставах.
11. Додаткові умови:
11.1. Письмові заявки надаються Постачальнику з дотриманням наступних вимог:
11.1.1. Заявка надсилається Постачальнику на поштову адресу (місцезнаходження). вказану у договорі, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з повідомленням про його вручення та електронною поштою на електронну адресу (e-mail:
[email protected]) Постачальника, вказану у договорі.
11.1.2. Постачальник зобов'язаний кожного робочого дня перевірити надходження електронних листів на свою електронну адресу, вказану у договорі, отримати листи Покупця та направити відповідь на електронну адресу Покупця, зазначену у договорі. Постачальник зобов'язаний регулярно, не рідше одного разу у три дні, перевірити надходження та отримати поштові відправлення, які надійшли на його адресу.
11.1.3. Датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання Покупцем
електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну адресу Постачальника електронного листа з Заявкою. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку поштової програми. У разі неотримання Покупцем листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою, датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання ним поштового відправлення з Заявкою. У разі неотримання Постачальником поштового відправлення з Заявкою, Заявка вважається отриманою Постачальником на третій день з дня її надходження в поштове відділення Постачальника згідно даних сайту Укрпошти. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом надходження поштового відправлення на поштове відділення Постачальника є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку сайту Укрпошти з трекінгом (відстеженням місцезнаходження) поштового відправлення з Заявкою.
11.2. Приймання Товарів проводиться з обов'язковим виконанням вхідного контролю. Товари повинні бути упаковані згідно з технічними вимогами Покупця та в тару придатну для транспортування та зберігання. За вимогою Покупця передача Товарів здійснюється в присутності уповноваженого представника Постачальника. Він повинен мати при собі письмове доручення, яке надає йому повноваження представляти інтереси Постачальника при передачі Товарів. Письмове доручення повинно бути завірене підписом керівника та печаткою Постачальника. В разі відсутності уповноваженого представника Постачальника, приймання Товарів не здійснюється і всі збитки, пов'язані з цим, покладаються на Постачальника.
11.3. технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
11.4. Продукція повинна бути виготовлена не раніше 2024 року.
11.5. При постачанні Постачальником Товарів, ввезених на митну територію України (імпортований товар) в Акті (ах) приймання-передачі є обов'язковим реквізитом - "Код товару згідно з УКТ ЗЕД”, який зазначає Постачальник.
11.6. Постачальник при поставці Товарів автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товарів автомобільним транспортом, останній повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності.
11.7. Постачальник при поставці Товарів зобов'язаний виконувати вимоги Постанови КМУ від 09.04.2022 р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації».
12. В іншому умови поставки Товарів регулюються Договором.
Тобто, умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі в частині змісту Додатку 1 до Договору, що не відповідає вимогам пункту 18 Особливостей та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 10.09.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 12.09.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Договір був укладений відповідно до проекту договору, який є складовою тендерної документації (Додаток № 4 до тендерної документації) та тендерної пропозиції учасника, яка повинна відповідати та відповідала умовам тендерної документації, в тому числі Технічним вимогам (Додаток №3 до тендерної документації). Всі дані та інформація з Технічних вимог (Додаток №3 до тендерної документації) були перенесені до договору. Неточності щодо пунктів договору носять уточнюючий характер та за змістом повністю відповідають проекту договору, тендерній пропозиції учасника та Технічним вимогам (Додаток №3 до тендерної документації).»
Однак, пояснення Замовника не спростовує наявність порушення вимог пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, якими чітко визначено необхідність відповідності умов Договору умовам тендерної пропозиції переможця.
З урахуванням вищенаведеного, на порушення пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник уклав з переможцем процедури закупівлі Договір про закупівлю товарів № 12/346 від 02.07.2025 не у відповідності до вимог тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
В той же час, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей, Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 Особливостей.