Закупівля Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів» від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВПАСТРАНС".
Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Очікувана вартість
4 024 316.89 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
20122,0
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
90470000-2 -
Послуги з чищення каналізаційних колекторів
Кількість
470
Одиниця виміру
Погонний метр
Адреса постачання
Україна, м. Київ, Адреса надання послуг зазначається в заявці Замовника
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата наданих Виконавцем Послуг здійснюється Замовником у національній валюті у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 30 (тридцять) календарних днів після підписання Сторонами Акту наданих Послуг.
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов договору.
До довідки обов’язково включити наступну техніку та обладнання:
1.1.1. гідроочисну техніку на базі автомобіля для прочистки трубопроводів під високим тиском (не менш ніж 4 од.) з наступними технічними характеристиками:
• тиск насоса не менш ніж 60 МПа;
• витрати води не менш ніж 300 л/хв.
1.1.2. мулососну техніку (не менш ніж 3 од.) з наступними технічними характеристиками:
• ємність не менше 6 м3;
• продуктивність одного з них не менше 2000 м3/год.
1.1.3. гідравлічний пістолет на кожну гідроочисну техніку;
1.1.4. газоаналізатор (сигналізатор) на кожну гідроочисну техніку.
1.2. Для підтвердження технічних характеристик, наведених в довідці машин, механізмів, техніки та обладнання, надати копії інструкції з експлуатації від заводів виробників або паспортів з технічними характеристиками від заводів виробників на всі машини, обладнання, механізми, устаткування та техніку, що зазначені у довідці (за вийнятком гідравлічного пістолету). Надані документи повинні містити опис, технічні характеристики наведеної техніки/обладнання.
1.3. На кожний газоаналізатор (сигналізатор) надати чинне свідоцтво про повірку або сертифікат перевірки, що підтверджує відповідність типу засобу вимірювальної техніки застосовним вимогам Технічного регламенту
1.4. Для підтвердження наявності в Учасника власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму, тощо техніки та обладнання, зазначеної в довідці, надати документи, що підтверджують право власності Учасника або його право користування (термін дії документів на право користування технікою та обладнанням повинен бути не менш ніж до 31.12.2025 р.), а також технічні паспорти на автотранспорт (Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тони). У разі, якщо техніка орендована, то потрібно обов’язково надати Гарантійний лист від власника техніки та обладнання про те, що вона буде надана учаснику на період виконання договору (до 31.12.2025 р.).
1.5. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наявність оснащення всіх транспортних засобів, які будуть залучені до надання послуг, системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають наступним технічним вимогам:
- встановлення GPS-трекерів на кожному транспортному засобі;
- збір та передача даних у режимі реального часу;
- доступ Замовника через веб-інтерфейс або мобільний застосунок;
- зберігання історії маршрутів не менше 12 місяців з можливістю експорту у PDF або Excel;
- налаштування оперативного сповіщення Замовника через месенджер Viber або WhatsApp,
шляхом надання наступних документів:
1.5.1. довідка №1 від провайдера системи GPS-моніторингу (за зразком, що додається*) про наявність GPS-систем у Учасника та опис програмного забезпечення/платформи моніторингу; опис функціоналу моніторингу в реальному часі; можливість підключення Замовника до Viber- або WhatsApp-каналу сповіщення тощо;
1.5.2. довідка №2 від Учасника (за зразком, що додається**) про підтвердження оснащення всіх транспортних засобів, які будуть залучені до надання послуг, системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають технічним вимогам, наведеним в п.1.5. Ця довідка має містити скріншоти інтерфейсу GPS-системи, які підтверджують її працездатність, а саме наявність на скриншотах прикладів звітів або історії маршрутів транспортних засобів Учасника, які будуть залучені до надання послуг.
Для орендованого транспортного засобу Учасник додатково повинен надати довідку №3 від власника транспортного засобу (за зразком, що додається***) щодо підтвердження встановлення на них GPS-системи.
Зразки довідок:
На фірмовому бланку провайдера
*Довідка №1 від провайдера системи GPS-моніторингу
Кому: [Назва Замовника]
Від: [Назва компанії-провайдера GPS-моніторингу]
'[Назва провайдера]' підтверджує, що транспортні засоби Учасника торгів — [Назва Учасника] — оснащені системами GPS-моніторингу нашої платформи.
Наша система моніторингу '[Назва платформи]' забезпечує наступний функціонал:
1. Відображення місцезнаходження транспортних засобів у режимі реального часу;
2. Збір і зберігання даних щодо руху, зупинок, тривалості перебування на об’єктах;
3. Можливість доступу Замовника через веб-інтерфейс або мобільний додаток;
4. Експорт історії маршрутів у форматах PDF та Excel;
5. Налаштування повідомлень про події (заїзд/виїзд, простої, відхилення від маршруту тощо);
6. Інтеграція з Viber- або WhatsApp-каналом для оперативного сповіщення Замовника.
У разі виникнення додаткових питань, готові надати технічну підтримку та консультації.
Контактна особа:
[Прізвище, ім’я відповідального працівника]
[Посада]
Тел.: [номер телефону]
E-mail: [електронна пошта]
[дата складання довідки]
[ПІБ керівника провайдера]
[Посада]
[Підпис, печатка]
На фірмовому бланку Учасника
**Довідка №2 від Учасника
Кому: [Назва Замовника]
Від: [Назва Учасника торгів]
'[Назва Учасника]' підтверджує, що всі транспортні засоби, які будуть залучені до виконання робіт за предметом закупівлі, оснащені системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають встановленим технічним вимогам, а саме:
- забезпечують моніторинг у режимі реального часу;
- мають веб-інтерфейс та/або мобільний додаток;
- підтримують збереження історії маршрутів щонайменше за 12 місяців;
- дозволяють формувати звіти з можливістю експорту в PDF та Excel;
- підтримують налаштування сповіщень про визначені події.
У підтвердження працездатності системи GPS-моніторингу, до цієї довідки додаються скріншоти інтерфейсу системи, які демонструють такі функціональні можливості:
- приклади звітів або історії маршрутів про рух транспортних засобів, який буде залучений до виконання робіт.
[дата складання довідки]
[ПІБ керівника Учасника]
[Посада]
[Підпис, печатка]
На фірмовому бланку власника транспортного засобу
***Довідка № 3 від власника транспортного засобу
Кому: [Назва Замовника]
Від: [Назва або ПІБ власника транспортного засобу]
Щодо: підтвердження оснащення транспортного засобу системою GPS-моніторингу
Я, [ПІБ власника / Назва компанії], що є власником транспортного засобу, який переданий в оренду Учаснику торгів — [Назва Учасника], підтверджую, що відповідні транспортні засоби оснащені системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають наступним вимогам:
- забезпечують моніторинг у режимі реального часу;
- мають веб-інтерфейс та/або мобільний додаток;
- підтримують збереження історії маршрутів щонайменше за 12 місяців;
- дозволяють формувати звіти з можливістю експорту в PDF та Excel;
- підтримують налаштування сповіщень про визначені події.
[дата складання довідки]
[ПІБ або назва власника транспорту]
[Посада, якщо є]
[Підпис, печатка (за наявності)]
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації з обов’язковим наданням інформації про водіїв (не менше 4 людини); слюсарів та/або слюсарів аварійно-відновлювальних робіт (не менше 4 людини).
2.2. На водіїв, зазначених у довідці, надати посвідчення водія кат. «С».
2.3. На зазначених у довідці слюсарів та/або слюсарів аварійно-відновлювальних робіт надати кваліфікаційні посвідчення про проходження відповідного навчання зі знань та здобуття професії «слюсар» та/або «слюсар аварійно-відновлювальних робіт» у відповідних спеціалізованих навчальних закладах.
2.4. На всіх працівників, вказаних в довідці, надати посвідчення та протоколи комісії з перевірки знань з загального курсу ОП, НПАОП 0.00-1.71-13 Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 0.00-5.11-85 Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт, НПАОП 0.00-1.81-18 Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць. За умови навчання вказаних в довідці працівників на підприємстві учасника, надати посвідчення та протоколи комісії з перевірки знань по вказаних напрямках на всіх членів комісії цього підприємства, які увійшли до складу комісії.
2.5. На всіх працівників, вказаних в довідці, надати документи, що підтверджують відносини з Учасником: для штатних працівників - трудові книжки або накази про прийняття на роботу; для решти - копії трудових договорів/або копії ЦПУ/або інші документи згідно Кодексу законів про працю України.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається надання Учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта відповідно до вимог ст. 25 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Вимоги щодо банків, строку дії банківської гарантії, умови неповернення та інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції наведені у п.2, 3 Розділу ІІІ та у Додатку №8 цієї тендерної документації.
Значення, яке очікується
1,0
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Відповідно до частини 3 статті 27 розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю: 0,5 % (нуль цілих п’ять десятих відсотки) ціни договору. Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: гарантія у вигляді забезпечувального (гарантійного) платежу. З метою належного забезпечення взятих на себе зобов’язань Переможець сплачує забезпечення виконання договору про закупівлю, який покриває в межах свого розміру перед Замовником будь-які інші зобов’язання Переможця, у разі порушення ним умов цього Договору. Переможець перераховує забезпечення виконання договору про закупівлю на поточний рахунок Замовника у розмірі 0,5 (нуль цілих п’ять десятих) % від ціни Договору не пізніше дати укладання договору про закупівлю. Крім того, не пізніше дати укладання договору про закупівлю, переможець повинен внести забезпечення виконання договору про закупівлю згідно вимог пункту 5 розділу VI тендерної документації.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Відповідно до частини 3 статті 27 розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю: 0,5 % (нуль цілих п’ять десятих відсотки) ціни договору. Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: гарантія у вигляді забезпечувального (гарантійного) платежу. З метою належного забезпечення взятих на себе зобов’язань Переможець сплачує забезпечення виконання договору про закупівлю, який покриває в межах свого розміру перед Замовником будь-які інші зобов’язання Переможця, у разі порушення ним умов цього Договору. Переможець перераховує забезпечення виконання договору про закупівлю на поточний рахунок Замовника у розмірі 0,5 (нуль цілих п’ять десятих) % від ціни Договору не пізніше дати укладання договору про закупівлю. Крім того, не пізніше дати укладання договору про закупівлю, переможець повинен внести забезпечення виконання договору про закупівлю згідно вимог пункту 5 розділу VI тендерної документації.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Значення, яке очікується
0,5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
04.06.2025 15:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тендер:
UA-2025-06-04-009975-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
UA-2025-06-04-009975-a.c1
Дата:
06.06.2025 16:01
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Замовник у тендерній документації вимагає наявність у Учасників специфічного обладнання, які не є доцільними до предмета закупівлі і технічної специфікації та встановлює вимоги, які є абсолютно необґрунтованими, що дискримінує інших Учасників закупівлі
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 1.1. підпункту 1.1.1. ст. 20 (доказ додаток № 1 до скарги) Замовником вимагається надати: гідроочисну техніку на базі автомобіля для прочистки трубопроводів під високим тиском (не менш ніж 4 од.) з наступними технічними характеристиками: • тиск насоса не менш ніж 60 МПа; • витрати води не менш ніж 300 л/хв
Виклавши дані технічні параметри для гідроочисних насосів Замовник не конкретизує, чи ці параметри мають досягатись одночасно, чи допускається їх варіативне (альтернативне застосування) – наприклад, продуктивність до 300 л/хв при меншому тиску або навпаки. Відсутність конкретизації, а саме: йде мова про одночасне досягнення обох показників чи про будь-який з них окремо, створює правову невизначеність і дає Замовнику простір для суб’єктивного трактування під час кваліфікації пропозицій Учасників, що може стати підставою для дискваліфікації Учасника, навіть за наявності техніки, яка повністю забезпечує виконання предмету закупівлі.
Тож, якщо параметри, які вимагає Замовник, мають бути одночасними, означають, що будь-яка установка, що забезпечує живлення даних насосів повинна мати потужність щонайменше – 352 кВт (у файлі скарги представлений детальний розрахунок потужності із застосуванням формул, у дану електронну форму скопіювати формули неможливо).
На основі відкритого аналізу ринку, якщо вибрати джерело живлення для гідродинамічного насосу, наприклад генератор з потужністю понад 350 кВт, то такий генератор буде мати наступні характеристики:
- це стаціонарна установка, яка має великі габарити і вагу;
- вони не призначені для мобільного використання (на базі автомобіля).
Такі генератори не монтуються на базі пересувних автомобілів через їх масу та розмір, для їх транспортування використовується вантажний автотранспорт із спеціальними платформами.
Слід окремо зазначити, що обладнання з такою потужністю використовують для живлення у великих промислових установах, будівельних майданчиках, медичних установах, сільськогосподарських підприємствах, кораблях, тощо (доказ додаток № 2 до скарги).
У описі до будь-якого генератора, який має потужність мінімум 300 kВт вказано, що такі генератори застосовують для забезпечення електроенергією великого промислового чи будівельного об’єкта, але ніяк не для забезпечення роботи насосів високого тиску (доказ додаток № 2 до скарги).
Також варто зауважити, що наша компанія має у користуванні гідродинамічні насоси від топових іноземних виробників. Одним з таких насосів є URACA KD 716, насос забезпечує діапазон робочого тиску від 140 до 2800 бар (від 14 до 280 МПа) та продуктивність від
14 до 391 л/хв (доказ додаток № 3 до скарги). Даний насос має регульовані параметри, і в залежності від потреб конкретних робіт, може налаштовуватись, як на високу подачу води при помірному, достатньому тиску, так і на високий тиск при меншій подачі води. Наше підприємство має значний досвід надання аналогічних послуг, які є ідентичними або подібними за характером та обсягом до предмета цієї закупівлі. Абсолютно у всіх випадках для якісного і безперебійного виконання робіт нами використовувався насос URACA KD 716, який повністю покриває необхідні технічні параметри – як по тиску, так і по продуктивності подачі води.
Враховуючи вищевикладене, слід зазначити, вимога щодо наявності у Учасників гідроочисної техніки, зокрема «тиск насоса не менше ніж 600 бар та витрати води не менше ніж 300 л/хв» є технічно неможливою.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Оскільки Замовник не встановив чіткої конкретизації, щодо параметрів для гідроочисних насосів, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 1.1. підпункту 1.1.1. ст. 20, та визначити конкретний показник для гідродроочисної техніки, а саме:
АБО наявність у Учасників гідроочисної техніки з продуктивністю тиску насосу не менш ніж 60 МПа (600 бар)
АБО ж наявність у Учасників гідроочисної техніки з продуктивністю витрати води не менш ніж 300 л/хв.
аби уникнути ризик дискваліфікації на підставі суб’єктивного трактування технічної можливості обладнання.
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 1.4. ст. 20 (доказ додаток № 1 до скарги) Замовник вимагає наявність у Учасників транспортні засоби, при цьому повна маса кожного транспортного засобу не має перевищувати 24 тони
Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання важкої техніки, яка може мати саме повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші та габаритні насоси та велика кількість води у баках.
Наше підприємство орендує саме важкі комбіновані спец. автомобілі (доказ додаток № 4 та доказ додаток № 5 до скарги), що не є порушенням при виконанні робіт, які встановлені предметом закупівлі, жодні нормативно-правові акти не встановлюють обмеження щодо ваги саме повної маси спец. автомобілів та обладнання, що застосовуються для очищення каналізаційних мереж, колодязів та колекторів.
Слід зазначити, що повна маса автомобіля (повна вага) – це максимально допустима вага транспортного засобу разом із водієм, пасажирами, паливом, багажем та будь-яким додатковим вантажем. Повна маса визначає граничну вагу автомобіля, яку авто може мати під час експлуатації без перенавантаження та автомобіль. Тож повна маса це не є фактична маса автомобіля. Маючи у користуванні спец. автомобілі, повна маса, яких складає більш ніж 24 тони та пересуваючись на них автомобільними дорогами ми не порушуємо Правила дорожнього руху.
Слід зазначити, що оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування колодязів, відстійників та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження асфальтних покриттів, на території де будуть виконуватись роботи, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження відстійників та трубопроводів.
Тож вимога, щодо наявності транспортних засобів у Учасників, що має не перевищувати повну масу автомобіля більш ніж на 24 тони створює штучні обмеження для Учасників закупівлі та приводить до зменшення кількості потенційних Учасників, разом з тим вимоги Замовника протирічать одне одному, мати надпотужне обладнання але не мати важких автомобілів. Встановлення такого обмеження створює дискримінаційні умови, оскільки воно не підкріплено жодним нормативно-правовим актом.
Свідоцтва про реєстрацію технічних засобів (де вказана повна їх маса), які є у оренді нашої компанії та висновки спец. підприємства, щодо технічних характеристик даних технічних засобів
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 1.4. ст. 20, щодо вимоги про повну масу кожного транспортного засобу, яка не має перевищувати 24 тони, оскільки дана вимога взагалі не обґрунтована Замовником та дискримінує Учасників, які для виконання робіт використовують комбіновані, важкі спец. автомобілі. Предмет закупівлі та роботи визначені технічним завданням самі по собі передбачають застосування і важкої спец. техніки у тому числі, оскільки потужні насосні агрегати та ємності для води і ємності для заповнення відходами встановлені на спец. автомобілях є важкими, за рахунок цього і є потужними.
Відповідно до Додатку № 1 тендерної документації, пункту 1.5. підпунктів 1.5.1. та 1.5.2. ст. 20 (доказ додаток № 1 до скарги) Замовник вимагає у Учасників наявність GPS-системи та доступ до нї
Насамперед, вимога Замовника, щодо обов’язкової наявності у Учасників системи GPS-системи порушує принцип недискримінації Учасників та добросовісної конкуренції згідно ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовник має право встановлювати вимоги до предмета закупівлі та до Учасників, але ці вимоги повинні бути обґрунтованими та відповідати специфіці послуг.
Варто зауважити, що не всі підприємства, які надають аналогічні послуги до предмету закупівлі, можуть мати або бажати встановлювати такі GPS-системи. Це може виключити з участі менші компанії або тих, хто не має досвіду чи фінансових можливостей для такого впровадження. Замовник не має права встановлювати вимоги, які надають перевагу певним Учасникам або створюють штучні бар'єри для інших. Вимога щодо наявності специфічного обладнання, яке не є об'єктивно необхідним для виконання договору, є дискримінаційною. Наявність у Учасників GPS-систем жодним чином не вливають на фактичну якість виконання робіт, що визначені предметом даної закупівлі. Такий GPS трекер не забезпечує ні технічну справність обладнання, ні кваліфікованість та досвід персоналу, тобто ті фактори, які дійсно мають значення для якісного та повного виконання робіт, що визначені предметом закупівлі.
Також вимога Замовника, щодо надання доступу до GPS-системи, яка охоплює діяльність Учасника поза межами виконання конкретного договору, є надмірною, оскільки спец. техніка буде надавати послуги не лише для КП «КИЇВПАСТРАНС». Замовнику достатньо контролювати виконання послуг, що надаються саме йому, а не всієї господарської діяльності Учасника. Вимога доступу Замовника до GPS-моніторингу, а також зберігання історії маршрутів за 12 місяців та сповіщення через месенджери, не є пропорційною меті закупівлі – отриманню якісних послуг з очищення каналізаційних мереж. Замовник має право контролювати якість та обсяг виконаних робіт, але не комерційну діяльність Учасника в цілому. Разом з тим, Замовник повинен мати обґрунтовану потребу в такій деталізації контролю. У більшості випадків, для послуг з очищення каналізації, колодязів, тощо, достатньо контролювати факт прибуття на об'єкт, час виконання робіт та якість виконаних робіт, що може бути підтверджено актами виконаних робіт, фото-відео фіксацією, або вибірковим контролем. Постійний моніторинг усіх рухів спец. автомобілів, які можуть виконувати замовлення для інших клієнтів, є нерелевантним для належного виконання цього конкретного договору. Якщо Замовник встановлює особливі вимоги, він повинен чітко та об'єктивно обґрунтувати їх необхідність. Замовник міг запропонувати альтернативні механізми контролю, які б задовольняли його потреби (наприклад, фото- та відеофіксація виконаних робіт, акти виконаних робіт з часовими позначками, що підтверджують перебування транспортних засобів на об'єкті Замовника).
Будь-які вимоги повинні бути обґрунтованими та пропорційними до предмета закупівлі. Надмірні вимоги, які ускладнюють участь потенційних учасників та штучно обмежують коло можливих постачальників, підривають принцип добросовісної конкуренції.
Також варто зауважити, що вимога Замовника щодо надання доступу до GPS-системи Учасників є порушенням права на комерційну таємницю згідно ст. 505 Цивільного кодексу України. Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію.
Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці (доказ додаток № 6 до скарги). Тож надаючи Замовнику доступ до GPS-системи автоматично надається інформація про маршрути, час та місця виконання робіт для інших контрагентів, а також обсяги та характер цих робіт, безсумнівно, є комерційною таємницею Учасника. Це інформація, яка є секретною, має комерційну цінність та щодо неї вживаються заходи для збереження її секретності.
Надання замовнику доступу до історії маршрутів за 12 місяців з можливістю експорту даних дозволяє Замовнику отримати інформацію про інші об'єкти, які обслуговує Учасник, частоту обслуговування, а також потенційно ідентифікувати інших контрагентів Учасника. Ця інформація становить комерційну таємницю Учасника, оскільки її розголошення може завдати шкоди його конкурентній позиції. Вимога надання повного доступу до GPS-моніторингу, який охоплює діяльність Учасника з іншими контрагентами, є неправомірним збиранням комерційної таємниці. Навіть якщо Замовник зобов'яжеться не розголошувати цю інформацію, сам факт доступу створює ризик розголошення. Також виникає ризик несанкціонованого використання інформації: Замовник, отримавши доступ до такої конфіденційної інформації, може її використати для власної вигоди (наприклад, для переманювання клієнтів Учасника) або ж вона може стати доступною третім особам, що також становить ризик для комерційної таємниці Учасника.
Стаття 505 Цивільного кодексу України «Поняття комерційної таємниці», що доводить, що вимога Замовника щодо наявності GPS-системи з наданням доступу для Замовника, порушує дану статтю чинного законодавства України
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 1 тендерної документації, пункту 1.5. підпунктів 1.5.1. та 1.5.2. ст. 20, щодо вимоги обов’язкової наявності GPS-системи у Учасників та надання супутніх довідок до даної вимоги, оскільки наявність такого специфічного обладнання, яке не є об'єктивно необхідним для виконання договору, є дискримінаційною для участі менших компаній або тих, хто не має досвіду чи фінансових можливостей для впровадження GPS-системи. Також наявність у Учасників GPS-систем жодним чином не вливають на фактичну якість виконання робіт, що визначені предметом даної закупівлі, тож дана вимога Замовника створює нерівні умови для Учасників та створює штучні бар'єри, що обмежують конкуренцію.
Автор:
37311158, ТОВ ЕКОТЕХТРАНС
04128, Україна, Київська область, Київ, вул. Берковецька, 6-А
Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Звернення:
За тендером : Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тема:
Стосовно ТД
Зміст:
Шановний замовник! Встановлення обмеження УМОВАМИ ТД п. 1.4 Додатку № 1 "Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тони", можна вважати ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ і таким, що порушує вимоги ст. 5 Закону, адже законодавчо передбачена можливість отримання дозволів на пересування ТЗ, які перевищують 24 т. Обов’язок отримання таких дозволів та сплати зборів за їх отримання лягає на потенційного переможця закупівлі, згідно Постанови КМУ від 18 січня 2001 р. № 30. Вимагаємо прибрати цю умову з ТД! Згідно практики АМКУ по закупівлях UA-2024-10-09-007796-a, UA-2024-10-21-003739-a, UA-2025-02-07-009700-a дана позиція була підтримана декілька разів. Не затягуйте час, щоб Учасникам не прийшлося звертатися до АМКУ на оскарження даної умови!
Дата оприлюднення звернення:
04.06.2025 16:45
Відповідно до п. 22.5 б) Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 «Про Правила дорожнього руху» (зі змінами і доповненнями):
п. 22.5. Рух транспортних засобів та їх составів допускається у разі, коли їх параметри не перевищують:
б) фактичної маси:
Тип транспортного засобу Максимальне значення для автомобільних доріг
державного значення, тонн місцевого значення, тонн
Вантажні автомобілі:
двовісний автомобіль 18 14
трьохвісний автомобіль 25 (26)* 21
чотирьохвісний автомобіль 32 24
чотирьохвісний автомобіль з двома рульовими вісями та ведучими вісями, оснащеними спареними колесами 38 24
Комбіновані транспортні засоби:
двовісний автомобіль (тягач) з двовісним напівпричепом 36 24
двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом 40 24
трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом 40 24
двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра 42 24
трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра 44 24
Автопоїзди:
двовісний або трьохвісний автомобіль з двовісним або трьохвісним причепом 40 24
Крім цього у м. Києві відповідно до розпорядження КМДА від 07.07.2012 № 1173 «Про обмеження руху великовагового автотранспорту на вулицях і дорогах м. Києва у зв’язку з підвищенням температури повітря», у зв’язку з підвищенням температури повітря до +28?С, вводиться обмеження руху для великовагових транспортних засобів загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь понад 7 тонн. Обмеження діє з 10:00 до 22:00. Такий часовий період є завеликим для відтермінування надання послуг за предметом закупівлі, особливо в гуртожитках та лінії швидкісного трамвая при настанні аварійних ситуацій. Пунктами 3 та 4 Технічної специфікації за предметом закупівлі передбачається виконання аварійної прочистки труби зовнішньої господарсько-фекальної каналізаційної мережі d100-200мм, аварійної прочистки труби зливової каналізаційної мережі d150-600мм у суттєвих обсягах.
Також, хочемо зазначити, що відповідно до Постанови КМУ від 18 січня 2001 р. № 30, на яку посилається запитувач, Дозвіл видається на одноразовий проїзд великогабаритного та великовагового транспортного засобу. У разі здійснення постійних проїздів по одному маршруту тим самим транспортним засобом дозвіл може видаватися на кілька проїздів, але не більше, ніж на три місяці. Дозвіл на проїзд великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами та вулицями не видається або дія дозволу припиняється, якщо на таких дорогах і вулицях може виникнути підвищена небезпека для учасників дорожнього руху або транспортні затори.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 16:12
Звернення:
За тендером : Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тема:
Стосовно працівників
Зміст:
Шановний Замовнику! Надайте, будь ласка, роз'яснення щодо логіки встановлення вимоги про наявність у учасника не менше 7 одиниць техніки та не менше 4 водіїв. Чи не було б більш коректним та ефективним, аби кількість техніки та водіїв була однаковою?
Дата оприлюднення звернення:
04.06.2025 16:51
Добрий день! Дякуємо за запитання.
Вказана кількість водіїв гідроочисної та мулососної техніки є обґрунтованою та мінімально необхідною для можливості надання послуг згідно предмета закупівлі на кількох об’єктах Замовника одночасно, можливого розташування гідроочисної та мулососної техніки на базі одного транспортного засобу (використання комбінованої техніки) та/або виникнення стану технічної несправності транспортного засобу або техніки.
Крім цього, враховуючи нагальну потребу у наданні послуг вимоги щодо кількості гідроочисної та мулососної техніки встановлюються з урахуванням необхідності у одночасному наданні послуг на декількох об’єктах для термінового попередження аварійних ситуацій та уникнення соціальної напруги серед мешканців гуртожитків, а також з урахуванням ймовірності виходу з ладу техніки або обладнання. Тобто, Учасник повинен оперативно провести заміну зазначеної техніки на рівнозначну, з тими ж технічними потужностями.
Хочемо зазначити, що у кваліфікаційній вимозі зазначена мінімальна кількість водіїв, тому Учасник може задіяти більшу кількість водіїв при наданні послуг за умови наявності у них відповідної кваліфікації та наявності всіх необхідних документів, що зазначені у кваліфікаційних вимогах до Учасника закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 16:15
Звернення:
За тендером : Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тема:
Стосовно найманих працівників
Зміст:
Шановний Замовнику! З огляду на те, що залучення працівників до робіт підвищеної небезпеки (які будть виконуватися по даній закупівлі) за цивільно-правовим договором забороняється, вимагаємо прибрати з Додатку 1 п. 2.5 фразу "або копії ЦПУ". Дозвіл на виконання таких робіт має отримувати роботодавець, а не фізична особа, яка виконує роботи за цивільно-правовим договором. Працівники, які виконують роботи підвищеної небезпеки, повинні бути прийняті на роботу за трудовим договором
Дата оприлюднення звернення:
04.06.2025 16:56
Добрий день! Дякуємо за запитання.
Відповідно до пп. 2.3. та пп. 2.4. кваліфікаційних вимог Замовник вимагає на зазначених у довідці про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації слюсарів та/або слюсарів аварійно-відновлювальних робіт надати кваліфікаційні посвідчення про проходження відповідного навчання зі знань та здобуття професії «слюсар» та/або «слюсар аварійно-відновлювальних робіт» у відповідних спеціалізованих навчальних закладах та посвідчення та протоколи комісії з перевірки знань з загального курсу ОП, НПАОП 0.00-1.71-13 Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 0.00-5.11-85 Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт, НПАОП 0.00-1.81-18 Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць. За умови навчання вказаних в довідці працівників на підприємстві учасника, надати посвідчення та протоколи комісії з перевірки знань по вказаних напрямках на всіх членів комісії цього підприємства, які увійшли до складу комісії.
Відповідно до пп. 2.5. кваліфікаційних вимог Замовник вимагає надати не виключно ЦПУ, а документи, що підтверджують відносини з Учасником: для штатних працівників - трудові книжки або накази про прийняття на роботу; для решти - копії трудових договорів/або копії ЦПУ/або інші документи згідно Кодексу законів про працю України.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 16:20
Звернення:
За тендером : Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тема:
щодо кваліфікаційних вимог
Зміст:
Шановний Замовник! Згідно вимог Додатку 1 п 1.1.1. Учасник повинен мати гідроочисну техніку на базі автомобіля для прочистки трубопроводів під високим тиском (не менш ніж 4 од.) з наступними технічними характеристиками:
• тиск насоса не менш ніж 60 МПа; • витрати води не менш ніж 300 л/хв.
Враховуючи те, що тендерна документація не містить вимоги щодо одночасного досягнення двох граничних параметрів, чи допускається досягнення зазначених параметрів у різних режимах роботи обладнання, у тому числі шляхом зміни гідравлічних блоків або інших технічних рішень, передбачених конструкцією техніки?
Дата оприлюднення звернення:
05.06.2025 12:03
Добрий день! Дякуємо за запитання. Так, досягнення зазначених параметрів у різних режимах роботи обладнання допускається.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 16:21
Звернення:
За тендером : Послуги з гідродинамічної прочистки зовнішньої господарсько-фекальної, зливової каналізації, чищення колодязів, зливоприймачів, відстійників та інших частин мереж, хімічний аналіз стічних вод після прочистки (30 інгредієнтів), код 90470000-2 за ДК 021:2015 «Послуги з чищення каналізаційних колекторів»
Тема:
щодо кваліфікаційних вимог
Зміст:
Шановний Замовник! Згідно вимог Додатку 1 п 1.5. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наявність оснащення всіх транспортних засобів, які будуть залучені до надання послуг, системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають наступним технічним вимогам: налаштування оперативного сповіщення Замовника через месенджер Viber або WhatsApp.
Чому саме месенджери Viber або WhatsApp? Просимо внести зміни, а саме: налаштування оперативного сповіщення Замовника через месенджер Viber або WhatsApp або електронну адресу.
В п 1.5.1. - довідка №1 від провайдера системи GPS-моніторингу (за зразком, що додається*) про наявність GPS-систем у Учасника та опис програмного забезпечення/платформи моніторингу; опис функціоналу моніторингу в реальному часі; можливість підключення Замовника до Viber- або WhatsApp-каналу сповіщення, електронну адресу тощо
В Додаток 6 п.8. Всі транспортні засоби, які будуть залучені до надання послуг, мають бути обладнані системами супутникової навігації (GPS-моніторингу), які відповідають наступним технічним вимогам: - налаштування оперативного сповіщення Замовника через месенджер Viber або WhatsApp, або електронну пошту.
Дата оприлюднення звернення:
05.06.2025 12:12
Добрий день! Дякуємо за запитання та за слушну пораду. В тендерну документацію буде внесено відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 16:23
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.