Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 30 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій учасників та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти, культури, молоді та спорту Березівської сільської ради Сарненського району Рівненської області (далі – Замовник) UA-P-2025-06-04-008617-a на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджена рішенням уповноваженої особи від 04.06.2025 № 18; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію переможця торгів Фізичної особи-підприємця «Маринич Микола Васильович» (далі – ФОП «Маринич Микола Васильович»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 12.06.2025 № 23; повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2025; договір від 19.06.2025 № 19; пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 26.06.2025.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Згідно пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Додатком 1 до Тендерної документації Замовника «Технічні (кількісні, якісні) вимоги до предмету закупівлі» встановлені вимоги про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Пунктом 7 Додатку 1 до Тендерної документації «Технічні (кількісні, якісні) вимоги до предмету закупівлі» передбачено, що товар повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріска для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT). Для підтвердження безпечності та якості товару учаснику необхідно подати в складі пропозиції документи про якість (сертифікат відповідності/або сертифікат/або паспорт якості/або декларація виробника/або посвідчення про якість/або інші документи) встановлені діючим законодавством на вибір учасника (копії або оригінал); довідку із зазначенням назви виробника товару, якісних та технічних характеристик товару (довідка подається у довільній формі, завірена відповідно до вимог ТД).
Відповідно до ДСТУ EN 15234-4:2013 «Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT)», затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 27.12.2013 № 1589, цей стандарт установлює вимоги щодо перевірення якості (контролювання якості) та визначає заходи стосовно забезпечення якості деревних трісок для непромислового використання відповідно до вимог, установлених в EN 14961-4 (забезпечення якості). Натомість, проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП «Маринич Микола Васильович» відсутні будь-які документи для підтвердження безпечності та якості товару (деревних трісок для непромислового використання).
З огляду на вищевикладене пропозиція учасника не відповідає вимогам Додатку 1 «Технічні (кількісні, якісні) вимоги до предмету закупівлі».
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Однак, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ФОП «Маринич Микола Васильович», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, чим порушено вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднений через електронну систему закупівель, 26.06.2025 Замовником надано пояснення, яке не обґрунтовує невідхилення тендерної пропозиції учасника торгів ФОП «Маринич Микола Васильович».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 19.06.2025 № 19, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.