Обгрунтування використання процедури
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 459 (далі — Положення), Міністерство економіки України (далі — Мінекономіки) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що, зокрема, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
До основних завдань Мінекономіки, згідно з пунктом 3 Положення, належать, зокрема, формування та реалізація державної політики у сфері публічних закупівель. Відповідно до покладених на Мінекономіки завдань, згідно з пунктом 4 Положення, Мінекономіки, зокрема, розробляє і затверджує нормативно-правові акти, необхідні для регулювання державної політики у сфері публічних закупівель; надає узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері публічних закупівель; розробляє разом з іншими органами методології щодо особливостей здійснення публічних закупівель у різних сферах та оприлюднює їх на інформаційному ресурсі.
Відповідно до листа Мінекономіки щодо планування закупівель № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 (далі — Лист щодо планування) планування закупівель є динамічним та безперервним процесом, що здійснюється замовниками протягом року. Ураховуючи, що Законом встановлено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану, у разі, зокрема, виділення додаткових коштів замовник може вносити відповідні зміни до річного плану закупівель шляхом створення нових та / або редагування / видалення існуючих рядків річного плану з інформацією про закупівлі. На початку року замовник складає план закупівель, де, серед іншого, визначає очікувану вартість закупівлі на підставі кошторисних призначень.
Пунктом 15 Особливостей установлено, якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена, а замовник обирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями.
Отже, непередбачена потреба - це новий предмет закупівлі.
Відповідно до пункту 11 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 в разі здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Внаслідок відшодування коштів за спожиті комунальні послуги, сума яких не включалася при формуванні річної потреби в електроенергії, додатково отримано кошти в сумі 29050.00 грн.Таким чином, враховуючи Лист щодо планування та вартісні межі, передбачені Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 для даної закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі шляхом оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель у зв’язку з додатково виділеними коштами та додатковою потребою у даному товар