Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.05.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 04.06.2025 року; тендерну пропозицію фізичної особи підприємця «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ» (далі – ФОП «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ» від 16.06.2025; повідомлення про намір укласти договір від 16.06.2025; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 04 липня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання своєчасності та відповідності до умов тендерної документації надання документів переможцем процедури закупівлі ФОП «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ», з урахуванням Особливостей, встановлено наступне.
Перелік документів та спосіб підтвердження переможцем відсутності підстав, визначених у пункті 47 Особливостей встановлені Замовником у Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів», зокрема наступні документи, які надаються переможцем (юридичною особою) стосовно того, що:
1 - керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (підпункту 3 пункт 47 Особливостей) - після визначення замовником переможця електронна система закупівель автоматично формує запит до НАЗК щодо отримання інформації про наявність або відсутність відомостей в Реєстрі, що робить інформацію доступною в системі закупівель. Або Замовник самостійно перевіряє інформацію: Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (nazk.gov.ua). Або у випадку зупинення/ обмеження роботи інформаційних , інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, Переможець надає інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual
2, 3 та 4 – фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку (підпункт 5 пункту 47 Особливостей), керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку (підпункт 6 пункту 47 Особливостей) та керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми (підпункт 12 пункту 47 Особливостей) - надає Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing Або Оригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів) або довідку у електронному вигляді з ЕЦП, виданого (-их) відповідним органом, який має такі повноваження з інформацією про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України
Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником 16.06.2025 року, однак переможцем ФОП «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ» документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей у спосіб та строки, встановлені у тендерній документації Замовника, не надано.
Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей імперативно установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Внаслідок вказаних дій та прийнятих рішень Замовника виникли обставини, передбачені абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Проте, під час здійснення моніторингу встановлено, що Замовником не відхилено переможця торгів ФОП «ЧОРНАК ВІТАЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ», чим порушено вимоги абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 04.07.2025 через електронну систему закупівель звернулося до Замовника з запитом про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
З приводу запитуваного Замовником надано пояснення, що уповноваженою особою було усунуто порушення шляхом відміни торгів.
Відповідну інформацію про відміну процедури закупівлі «Поточний ремонт частини покрівлі будівлі ЗДО №1 за адресою: вул. Марка Вовчка 47А за ДК 021:2015: 45260000-7 – Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи» за ID:UA-2025-06-04-005112-a у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою оприлюднено в електронній системі закупівель 09 липня 2025 року.