Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерної пропозиції учасника та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти, культури, молоді та спорту Березівської сільської ради Сарненського району Рівненської області (далі – Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-06-03-016912-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджена протоколом уповноваженої особи від 03.06.2025 № 17, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію переможця торгів Фізичної особи-підприємця «Маринич Микола Васильович» (далі – ФОП «Маринич Микола Васильович»); протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи від 12.06.2025 № 22 про визначення переможця та про намір укласти договір; повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2025; Договір про закупівлю від 18.06.2025 № 18; пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 17.07.2025 та 25.07.2025.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до Тендерної документації учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) має надати:
- 1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір на поставку товару за предметом ДК 021:2015 03410000-7);
- 1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі;
- 1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору (вибрати один із варіантів).
В складі тендерної пропозиції ФОП «Маринич Микола Васильович» відсутня копія договору в повному обсязі, зазначеного в наданій Учасником у складі тендерної пропозиції довідці та документи на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в довідці, або лист-відгук від контрагента про належне виконання цього договору згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці.
З огляду на вищевикладене пропозиція учасника ФОП «Маринич Микола Васильович» не відповідає вимогам пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на вищевикладене, в порушення пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель в інформації та документах, поданих учасником ФОП «Маринич Микола Васильович» у тендерній пропозиції.
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено наступне.
Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області 21.07.2025 оприлюднений запит щодо надання Замовником пояснень. Замовником надані пояснення на даний запит 25.07.2025, тобто з порушенням термінів визначених частиною п’ятою статті 8 Закону.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Замовником надано пояснення, яке не спростовує виявлені порушення при розгляді тендерної пропозиції учасника торгів ФОП «Маринич Микола Васильович».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника та визначення переможця торгів встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує вжити заходів щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.