Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування для здійснення публічних закупівель товарів і послуг, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму військового стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості)
згідно з абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13 Особливостей
З метою заключення договору з АТ «Укрпошта» про закупівлю знаків поштової оплати (марки поштові), відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливостей), придбання замовниками товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно Закону України «Про поштовий зв'язок» від 04.10.2001 року № 2759-III (зі змінами та доповненнями) поштова марка - державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який с засобом оплати послуг поштового зв’язку, що надаються національним оператором.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 року №10-p «Про національного оператора поштового зв’язку» виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта».
Правонаступником Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2015 року №728-p та Наказу Міністерства інфраструктури України від 11.11.2015 року №465 є публічне акціонерне товариство «Укрпошта» (далі — AT «Укрпошта»), яке входить до сфери управління Міністерства інфраструктури України.
Частиною 3 статті 15 Закону «Про поштовий зв'язок» передбачено, що національний оператор забезпечує надання на всій території України універсальних послуг поштового зв'язку за переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України i якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку, а саме на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів i карток, а також виведення ix з обігу.
Відповідно до пункту 1 Розділу II Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 року №388 (зі змінами), визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати (далі - 3ПO), до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення ix з обігу (далі — Положення). Пунктом 2 Розділу II Положення передбачено, що його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв’язку.
Таким чином, AT «Укрпошта» має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів i карток, а також виведення ix з обігу.
Керуючись Особливостями, Законом України «Про поштовий зв’язок» від 04.10.2001 року № 2759-III, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 року №10-p «Про національного оператора поштового зв’язку», наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 року №388 «Про затвердження Положення про знаки поштової оплати», враховуючи відсутність конкуренції з технічних причин, договір про закупівлю знаків поштової плати (марки поштові) може бути укладено лише з певним суб’єктом господарювання — AT «Укрпошта».