Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Середино-Будського дочірнього агролісогосподарського підприємства «Середино-Будський агролісгосп» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 03 червня 2025 (протокол №3), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.06.2025, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Зелика Юрія Володимировича (далі – ФОП Зелик Ю.В., учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.06.2025 №5, повідомлення про намір укласти договір від 11.06.2025, договір на надання послуг автокраном від 23.06.2025 №23/06/2025, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 25.07.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ФОП Зелик Ю.В. у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до вимог пункту 1.1 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» повинен надати інформаційну довідку про наявність мінімальної кількості власної та/або залученої техніки (транспортних засобів, обладнання та устаткування, тощо) необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі за встановленою формою.
Крім того, пунктом 1.2 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації визначено перелік мінімальної кількості транспортних засобів та обладнання, наявність яких є обов’язковою для учасника, а саме – транспортних засобів пристосованих для перевезення деревини – не менше 1 шт.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Зелик Ю.В. надано, зокрема, Інформаційну довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 09.06.2025 №35 (файл «Довідка про наявність крана.pdf») (далі – Довідка від 09.06.2025 №35), яка не містить інформації про документ, підтверджуючий приналежність, що не відповідає вимогам пункту 1.1 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації.
Разом з цим, надана учасником Довідка від 09.06.2025 №35 не містить інформацію щодо транспортних засобів пристосованих для перевезення деревини (не менше 1 шт.), що не відповідає вимогам пункту 1.2 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації.
Крім того, відповідно до вимог пункту 3.1 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати інформаційну довідку в довільній формі про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (вказати ПІБ та посади працівників, які будуть задіяні для надання послуг), а саме: водії транспортних засобів пристосованих для навантаження та розвантаження – не менше однієї особи.
Разом з цим, пунктами 3.2, 3.2.1 та 3.2.2 Розділу 1 Додатку 5 до тендерної документації визначено, що для підтвердження наявності мінімальної кількості працівників, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
копії трудових книжок (перша сторінка на якій зазначено ПІБ працівника та сторінка з відміткою учасника про прийняття на роботу) або копію повідомлення про прийняття на роботу (з копією квитанції про отримання);
копії посвідчень тракториста-машиніста або посвідчення водія категорії С або СЕ.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Зелик Ю.В. надано, зокрема, Довідку від 09.06.2025 №21, в якій зазначено, про наявність водія Кривонос Романа Миколайовича (файл «довідка робітники.pdf»), проте в повідомленні про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту та посвідченні водія (файл «Посвідчення водія.pdf») зазначений Кривонос Роман Михайлович.
Отже, наявна невідповідність в частині ПІБ водія, зазначених в довідці та в підтверджуючих документах.
2. Відповідно до підпункту 4 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що учасник ФОП Зелик Ю.В. (індивідуальний номер платника податків 3085415771) внесений до «Зведених відомостей про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу», які розміщені на офіційному вебпорталі Антимонопольного комітету України за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennia-rezultativ-torhiv-za-2025-rik (рішення Тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 03.06.2025 №4-р/тк).
Абзацом другим підпункту 1 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ФОП Зелик Ю.В. через наявність підстави, визначеної підпунктом 4 пункту 47 Особливостей та 11.06.2025 визначив його переможцем торгів.
3. Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також, у Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (за кожним лотом окремо)» (далі – Додаток 6) до тендерної документації Замовника, визначено, що переможець процедури закупівлі, зокрема, для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 5 та 12 пункту 47 Особливостей у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель оригінал повного витягу в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», засвідченого електронною печаткою Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про те, що фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було засуджено за злочин, вчинений з корисних мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку. Документ повинен бути виданий або сформований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю (тобто не раніше 03.06.2025).
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що учасником ФОП Зелик Ю.В. надано повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» стосовно фізичної особи-підприємця -Зелика Юрія Володимировича сформований 21.05.2025, що не відповідає вимогам Додатку 6 до тендерної документації.
Таким чином, переможець торгів ФОП Зелик Ю.В. не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації документ, який підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 5 та 12 пункту 47 Особливостей шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Однак на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Зелика Ю.В., як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 5 та 12 пункту 47 цих Особливостей та уклав з ним договір від 23.06.2025 №23/06/2025 (далі – Договір).
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 16.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
17.07.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду від 04.07.2025 б/н про розірвання Договору та звіт про виконання договору про закупівлю, відповідно до якого кошти по Договору сплачені в повному обсязі, у сумі 1 560 000,00 гривень.
На запит Управління від 22.07.2025 щодо надання документального підтвердження виконання договору на надання послуг автокраном від 23.06.2025 №23/06/2025р на суму 1 560 000,00 гривень (акти приймання-передачі наданих послуг та документи, які підтверджують оплату наданих послуг) Замовник 25.07.2025 повідомив, що жодних послуг надання автокраном по договору № 23/06/2025 не здійснювалося, будь-які кошти за даним договором не перераховувалися.
Крім того, слід зазначити, що на запит Управління від 16.07.2025 Замовник надав в електронній системі закупівель пояснення 25.07.2025, з порушенням встановленого строку (понад три робочі дні з дня оприлюднення запиту), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.